آمریکا هند، برزیل، روسیه، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و آلمان بترتیب در رتبه‌های بعدی هستند و ایران در رتبه ۱۵، کانادا در رتبه ۲۲، اسرائیل در رتبه ۲۶ و چین در رتبه ۸۴ در میان ۲۲۱ کشور جهان از نظر بدی وضعیت کرونا قرار گرفته‌اند.
بهداشت عمومی تورنتو در نشست خبری امروز یکشنبه خود گفت که تورنتو برنامه واکسیناسیون خود را به روز کرده و بدین ترتیب بی‌خانمان‌های این شهر به عنوان بخش اول اولویت دسته بعدی واکسیناسیون قرار می‌دهد. این اداره افزوده که هم اکنون در حال همکاری با شرکای مراقبت‌های بهداشتی و خدمات پناهگاه‌ها در تورنتوست تا بتواند پناهگاه‌های بی‌خانمان در معرض بالاترین خطرات را شناسایی کرده و به سرعت واکسن زدن را احتمالا از همین هفته آغاز کند.
این برنامه قرار بود پیشتر آغاز گردد اما بعلت کم شدن واردات واکسن به کانادا و نتیجتا استان انتاریو و شهر تورنتو به تعویق افتاده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آغاز واکسیناسیون بی‌خانمان‌های تورنتو از این هفته و دسته دوم پس از آن؛ آمار کامل کانادا، استان‌ها و جهان
تورنتو در ژانویه سال جاری، یک طرح آزمایشی را با هدف واکسیناسیون افراد بی‌خانمان در پناهگاه‌های تورنتو آغاز نکرده متوقف کرد، زیرا با کمبود واکسن مواجه شد. "جو کریسی"، رئیس شورای بهداشت تورنتو و نماینده منطقه ۱۰ "اسپادینا‌فورت یورک"، این طرح آزمایشی و بدنبال آن اجرای طرح کامل واکسیناسیون بی‌خانمان‌ها را اقدام "ضروری و مهم" خواند که با توجه به آمار و اطلاعات اهمیت آن مشخص شده است. او روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌سی گفت: "ما دیده‌ایم که افرادی که در محیط‌های اجتماعی هستند در معرض خطر نامتناسب و بیشتری قرار دارند. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که اگر شما بی‌خانمان باشید و در معرض کرونا قرار گیرید، احتمال بستری شدن شما در بیمارستان ۲۰ برابر بیشتر، و احتمال مرگ نیز ۵ برابر بیشتر خواهد بود".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

به گفته کریسی، تورنتو در حال حاضر با ۱۰ مورد شیوع کرونا در پناهگاه‌های شهر دست و پنجه نرم می‌کند و حداقل ۴۹ مورد نگران‌کننده در پناهگاه‌ها شناسایی شده است. او گفت که این تغییرات "سیاست خوبی" است که به جلوگیری از گسترش کرونا کمک خواهد کرد، چه از نظر نگرانی‌های جانی مختلف و چه از نظر در معرض خطر ابتلا قرار گرفتن افراد در پناهگاه‌ها و چه از نظر سرایت بیماری در جامعه و افزود: "این امر نه تنها از مرگ غیرضروری در میان جمعیت بی‌خانمان جلوگیری می‌کند بلکه گسترش وسیع آن را نیز سد خواهد کرد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
شهردار و مسئول بهداشت تورنتو چه می‌گویند؟
مقامات شهری که پیشتر درخواست بسته ماندن این شهر را از داگ فورد نخست وزیر استان داشتند، امروز گفتند که این اقدام استان که پس از تایید بسته ماندن شهر توسط انتاریو صورت می‌گیرد را نیز تحسین می‌کنند. در بیانیه‌ای کتبی "جان توری" شهردار تورنتو از دولت استانی برای همکاری با این شهر برای آغاز واکسیناسیون پناهگاه‌ها، تشکر کرده و گفته این کار در هفته‌های آینده با دریافت واکسن‌های بیشتر افزایش خواهد یافت و عملیات واکسیناسیون "تا هر زمانی که مردم تورنتو واکسن بخواهند متوقف نخواهد شد".
وزارت بهداشت انتاریو نیز گفت که واکسیناسیون دسته اول این استان در این هفته ادامه خواهد داشت و افرادی مانند کارکنان مراکز مراقبت طولانی مدت و خانه‌های بازنشستگی، افراد مقیم در سرای سالمندان و بهیاران مراقبت‌های ضروری که قبلاً یک نوبت واکسینه شده‌اند، نوبت دوم خود را بنا به زمان‌بندی دریافت خواهند کرد.
بعلاوه استان تأیید کرد که افراد ۸۰ سال به بالا به محض تحویل واکسن از طرف دولت فدرال و تأمین دوزهای کافی، واکسینه خواهند شد. این افراد که باید خود را آماده واکسن زدن کنند عبارتند از:

  • افراد ۸۰ سال و به بالا که به طور مستقل زندگی می‌کنند.
  • بیماران ۸۰ ساله و بالاتر که برای درمان‌هایی مانند دیالیز یا شیمی درمانی در بیمارستان‌ها حضور می‌یابند.
  • افراد سالمند در مکان‌های مراقبت جمعی مانند "کمک به زندگی".
  • کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که از نظر پزشکی دارای اولویت بسیار بالا هستند، از جمله پزشکان، پرستاران، ماماها، داروسازان و تکنسین‌های داروخانه، دندانپزشکان و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های دندانپزشکی و کارکنان آنها که به طور مستقیم با بیماران در تماس هستند.
  • بزرگسالانی که به طور مداوم از سالمندی در منازل نگاهداری می‌کنند.

 
وزرات بهداشت کانادا: مردم زنگ نزنند
"دکتر ترزا تام" مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، امروز کانادایی‌ها را تشویق کرد که علی‌رغم وجود نگرانی و محدودیت‌های مداوم کرونایی در سراسر کشور مرتبا و بطور پیاپی با واحدهای بهداشتی تماس نگیرند و خطوط را برای سوالاتی که جوابشان ساده و یا در وب‌سایت است، اشغال نکنند. او افزود اگر واحد بهداشتی برای نوبت واکسن زدن آنها با آنها تماس می‌گیرد به خوبی به دستورالعمل‌ها گوش کرده و یادداشت کنند تا مجبور نشوند چندین بار با مرکز بهداشت مربوطه تماس بگیرند.
 
آخرین آمار کرونا در کانادا و استان‌ها
تا ساعت ۵:۴۵ بعدازظهر روز یکشنبه، کانادا ۸۶۶,۲۰۸ مورد کوید-۱۹ را گزارش کرده که ۳۰,۷۳۱ مورد آن فعال تلقی شده و شمار کشته‌شدگان نیز بالغ بر ۲۱,۹۹۴ نفر می‌باشد. منحنی تعداد ابتلاهای روزانه گذر از موج دوم را به خوبی نشان می‌دهد که در محدوده یک سوم پایین تقریبا مسطح شده است. حدود یک میلیون و هشتصدهزار کانادایی اکنون واکسن دریافت کرده‌اند که فقط نیم میلیون نفر آنها دوز دوم خود را نیز دریافت نموده‌اند. بدین ترتیب بنظر می‌رسد اکنون کانادا در مقابل خود با ورود نسخه‌های جدید کرونا و موج سوم مواجه است و یا پایین آمدن آمار با واکسیناسیون.

  • در بریتیش کلمبیا، پلیس ونکوور گفت که آنها پس از تجزیه و تحلیل یک مهمانی آشکار جنسیتی با ۱۷ نفر به این نتیجه رسد که میزبان این مهمانی را ۲,۳۰۰ دلار جریمه کند.
  • آلبرتا ۳۰۱ مورد جدید کوید-۱۹ و ۳ مورد مرگ دیگر را در روز یکشنبه گزارش کرد.
  • ساسکاچوان ۱۴۱ مورد جدید را تأیید کرد اما هیچ مورد مرگ جدیدی نداشت.
  • مانیتوبا ۵۰ مورد جدید ابتلای روزانه و ۲ مورد مرگ را ثبت کرده که با ادامه روند نزولی فعلی دولت استانی در حال بررسی کم کردن محدودیت‌ها در فضای باز و برای خانواده‌ها به شکل "یک حباب" با یک خانواده دیگر است. امکان بازگشایی کلیه مراکز تجاری از جمله خرده فروشی و بخش‌های تفریحی سرپوشیده نیز وجود دارد.
  • امروز انتاریو با گزارش ۱,۰۶۲ مورد ابتلای جدید از مرز ۳۰۰,۰۰۰ کرونایی گذشت و بعلاوه ۲۰ مرگ جدید را نیز اعلان نمود. از روز دوشنبه محدودیت‌ها در منطقه نیاگارا، چاتام کنت، میدلکس‌لندن، جنوب غربی هلدیمند‌نرفلک، هورون پرت، و مناطق بهداشت عمومی گری بروس نیز برداشته می‌شوند.
  • کبک امروز شاهد ۷۳۷ مورد جدید ابتلا و ۹ مورد مرگ دیگر بود. این استان که هنوز کرونا زده‌ترین استان کاناداست برنامه واکسیناسیون انبوه خود را روز دوشنبه به طور جدی آغاز خواهد کرد که در آن چندین کلینیک بزرگ در منطقه مونترال درهای خود را به روی ساکنان ۸۰ سال و بالاتر که پیشتر از طریق وب‌سایت استانی جایشان را رزرو کرده‌اند، باز می‌کند. در بقیه مناطق کبک متولدین سال ۱۹۳۶ یا قبل از آن واکسینه می‌شوند.
  • شمار کشته‌های نیوبرانزویک پس از آنکه استان یک کشته دیگر را امروز اعلان کرد به ۲۷ نفر افزایش یافت.
  • جزیره پرنس ادوارد از نیمه شب در حال ورود به یک بسته شدن ۷۲ ساعته اضطراری است زیرا این استان تلاش می‌کند تا شیوع کوید-۱۹ را مهار کند. این دستور کوتاه مدت وزرات بهداشت استانی بعدازظهر یکشنبه اعلام شد زیرا مقامات ۵ مورد ابتلای جدید مواجه شدند که در مجموع ابتلاها در ۵ روز گذشته را ۱۷ مورد می‌رساند.
  • نوا اسکوشیا ۳ مورد جدید کرونا را امروز شناسایی کرد در حالیکه منطقه هالیفاکس و برخی جوامع اطراف وارد محدودیت شدیدتری در روز دوم خود شدند. این استان گفت كه روز شنبه ۴,۸۳۹ تست را به اتمام رسانده است.
  • نیوفاندلند و لابرادور با ۷ مورد جدید روبرو شدند و استان گفت كه یک فرد مبتلا به کوید-۱۹ درگذشته است اما افزود كه این فرد به دلایل غیرمرتبط با ویروس کرونا در بیمارستان بستری بوده است.

 
در جهان چه می‌گذرد؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تا روز یکشنبه بیش از ۱۱۳.۹ میلیون مورد کوید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده که ۶۴.۳ میلیون مورد از آنها در سایت ردیابی دانشگاه جان هاپکینز ثبت شده‌اند. تعداد کشته‌های جهانی نیز بیش از ۲.۵ میلیون نفر بوده است.

  • در آسیا، تایلند از روز یکشنبه با واکسیناسیون ۲۰۰ مقام بهداشت عمومی عملیات واکسن زدن خود را با واکسن چینی "سینوک" آغاز کرد. این کشور تاکنون دو میلیون دوز از سینوک و ۶۱ میلیون دوز از آکسفورد‌استرزنکا را خریده است.
  • در اروپا، دولت انگلیس می‌گوید به عنوان برنامه بازگشایی مدارس از ۸ مارس به خانواده‌های دارای فرزند دانش‌آموز بسته‌های رایگان تست خانگی سریع کرونا را می‌دهد. این تست‌ها همچنین به بزرگسالانی که با مدارس کار می‌کنند، از جمله رانندگان اتوبوس نیز داده می‌شود.
  • در قاره آمریکا، برازیلیا پایتخت برزیل، وارد یک بسته شدن دو هفته‌ای شد و با اتخاذ تدابیری برای کاهش شیوع کوید-۱۹ همزمان با پُر شدن تخت‌های مراقبت‌های ویژه‌اش اکنون به جمع چندین شهر و ایالت دیگری پیوست که قبلا به ناچار بسته شده بودند. "بولسونارو" رئیس جمهور برزیل بار دیگر از چنین اقداماتی انتقاد كرد و تهدید کرد که کمک‌های اضطراری دولت فدرال به ایالات بسته شده را قطع می‌کند.
  • در آفریقای جنوبی، رئیس جمهور "سیریل رامافوسا" گفت که کشورش با شرکت "جانسون اند جانسون" برای تأمین ۱۱ میلیون دوز واکسن کوید-۱۹ به توافق رسیده و افزود: "هیئت دولت تصمیم گرفته محدودیت‌های حرکتی و فعالیتی فعلی را همراه با سطح هشدار ملی از ۳ به ۱ کاهش دهد".

و سرانجام در یک نگاه، آمریکا با ۲۹,۲۵۳,۶۸۶ مورد ابتلا که ۴۷،۷۵۴ نفر آن روزانه است همراه با ۵۲۵,۷۷۶ کشته که ۱,۲۸۳ آن روزانه است، و حدود ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ خوب شده و ۹,۰۰۰,۰۰۰ بیمار، در تمام این آمارهای ذکر شده، ماه‌هاست همچنان رتبه نخست جهان را در اختیار دارد. این کشور پیشتر تا دویست هزار نفر بیمار روزانه کرونایی را ثبت می‌کرد. هند، برزیل، روسیه، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و آلمان بترتیب در رتبه‌های بعدی هستند و ایران در رتبه ۱۵، کانادا در رتبه ۲۲، اسرائیل در رتبه ۲۶ و چین در رتبه ۸۴ در میان ۲۲۱ کشور جهان از نظر بدی وضعیت کرونا قرار گرفته‌اند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, February 28, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به