در تمام این مدت ژاپن سعی در کنترل کرونا از طریق ماسک زدن، تعطیل کردن شب‌نشینی، خانه‌نشینی، رعایت موارد بهداشتی و اخیرا کمپین واکسیناسیون وسیع داشته است
آمار رسمی ژاپن نشان می‌دهد موارد جدید کوید-۱۹ در پایتخت ژاپن به کمترین میزان در ۱۱ ماه گذشته رسیده بطوریکه تقریباً یک شبه موارد جدید از اوج ۶,۰۰۰ موردی آن در ماه اوت (آگوست) به زیر ۱۰۰ مورد افت کرده است.
مقامات بهداشتی پزشکی ژاپن دلیل این افت را نمی‌دانند و می‌گویند شاهد داستانی خیره‌کننده و اسرارآمیز از ناپدید شدن کرونا هستند. این در حالی‌ست که مشروب‌فروشی‌ها مملو از جمعیت، قطارها و متروها شلوغ و کشور حال و هوای جشن دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بهت دانشمندان از افت شدید یک ماهه کرونا در ژاپن؛ از ۶,۰۰۰ مورد به ۱۰۰ مورد در توکیو
اگرچه دانشمندان برای افت اسرارآمیز چندین دلیل برمی‌شمارند اما این دلایل توجیه کننده آمار کنونی نیست و همچنان یک ابهام عمومی در مورد آنچه دقیقا در پشت این افت شدید وجود دارد، به چشم می‌خورد. ژاپن، برخلاف سایر نقاط اروپا و آسیا، هرگز چیزی نزدیک به قرنطینه کامل و بستن همه جا را نداشته بلکه فقط مجموعه‌ای از اعلان وضعیت‌های اضطراری و سپس رفع آنها را داشته است. در تمام این مدت ژاپن سعی در کنترل کرونا از طریق ماسک زدن، تعطیل کردن برنامه‌های شب‌نشینی به ویژه در محیط‌های بسته، بیشتر نگاه داشتن مردم در خانه‌ها، رعایت موارد بهداشتی و اخیرا کمپین واکسیناسیون وسیعی که دیرتر از دیگر نقاط جهان شروع شد را داشته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

موارد ابتلای جدید روزانه کرونا فقط چند هفته قبل از آغاز المپیک امسال در این کشور افزایش یافت و ژاپن را مجبور کرد تا بازی‌های المپیک را با حدود ۵,۰۰۰ ابتلای روزانه در توکیو و ۲۰,۰۰۰ نفر در سراسر کشور، در اوایل ماه اوت برگزار کند. اما اکنون و پس از حدود یک ماه گذشته از پایان المپیک، دیروز شاهد فقط ۴۰ مورد ابتلا که کمترین میزان در سال جاری‌ست بود، و البته آمار ابتلاهای روزانه برای نهمین روز متوالی زیر ۱۰۰ مورد بوده است. در سراسر کشور نیز ۴۲۹ مورد گزارش شده که مجموع کرونا گرفته‌ها را به ۱.۷۱ میلیون نفر و مرگ‌ها را به ۱۸,۰۰۰ نفر رساند. با توجه به جمعیت بسیار زیاد ۱۲۵ میلیون نفری ژاپن، می‌توان آمار آنرا با کانادا ۱,۶۸۵,۴۱۰ کرونایی و ۲۸,۵۶۴ مرگ، آمریکا با ۴۵,۹۰۸,۲۱۲ ابتلا و ۷۴۶,۵۰۹ مرگ، انگلیس با ۸,۴۹۷,۸۶۸ ابتلا و ۱۳۸,۶۲۹ مرگ و حتی اسرائیل با ۱,۳۱۷,۷۵۸ کرونایی و ۸,۰۱۰ مرگ مقایسه کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
علاوه بر تاثیر واکسیناسیون باید گفت که حتی پیش از واکسیناسیون نیز ژاپن آماری کم داشته اما اکنون در طی مدتی کوتاه و در عین حالی‌که افراد همچنان در محیط‌های پُرخطر مانند مکان‌های شلوغ با تهویه کم رفت‌وآمد می‌کنند، شاهد افت مثبت شدن کرونا از ۲۵ درصد در اواخر اوت به ۱ درصد در اواسط اکتبر هستیم و در همین اثنا تعداد آزمایشات نیز یک سوم کاهش یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بسیاری از کارشناسان در ابتدا افراد جوان که مشروب نوشیده و در خیابان‌ها و پارک‌ها هنگام بسته شدن بارها دیده می‌شدند را متهم به انتشار ویروس می‌کردند، اما می‌گویند داده‌ها نشان می‌دهد بسیاری از افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله نیز در این مناطق شب زنده‌دار رفت‌و‌آمد می‌کنند و در عین حال بیشتر موارد شدید بیماری و مرگ در میان افراد واکسینه نشده در ۵۰ سالگی یا کمتر از آنها مشاهده شده است.
 
ژاپن چه کرده است؟
اقدامات اضطراری ژاپن نه قرنطینه کامل و بستن همه جا، بلکه درخواست‌های اضطراری از مرد بود که عمدتا بر کافه‌ها و رستوران‌ها و بارها متمرکز می‌شد بطوریکه از آنها خواسته می‌شد تا این اماکن زود تعطیل کنند و مشروبات الکلی نفروشند. بسیاری از مردم با قطارهای شلوغ به رفت‌وآمد خود ادامه می‌دادند و در ورزشگاه‌ها با رعایت فاصله‌های فیزیکی و اجتماعی به راه بودند. تجزیه و تحلیل داده‌های "جی‌پی‌اس" از مردم نشان داد که حرکات مردم در مناطق اصلی سرگرمی در مرکز شهر در جدیدترین و سومین وضعیت اضطراری که ۳۰ سپتامبر (پانزده روز پیش) پایان یافت، بشدت کاهش یافته بود.
از سوی دیگر دکتر "کازوهیرو تاتدا"، استاد ویروس‌شناسی دانشگاه "توهو" گفت: "ما توانستیم در مدت کوتاهی نزدیک به ۷۰ درصد از مردم را بطور کامل واکسینه کنیم، واکسیناسیون سریع و فشرده در ژاپن در بین افراد زیر ۶۴ سال ممکن است شرایط موقتی مشابه ایمنی اجتماعی - گله‌ای ایجاد کرده باشد. واکسیناسیون ما از ژوئیه تا سپتامبر، درست در روزهایی که دلتا در ایالات متحده و بریتانیا در حال گسترش و کشتار بود، بالا گرفت". ژاپن یکی از کشورهایی‌ست که واکسیناسیون خود را دیر شروع کرد اما بسرعت آنرا به نتیجه رساند.
آمار و گفته‌های مردم نشان می‌دهد که بسیاری از مردم بدون توجه به اعداد و ارقام احتیاط می‌کنند. "میزوکی کاوانو"، دانشجو، می‌گوید: "ماسک زدن برایم بسیار عادی شده، من هنوز نگران ویروس هستم". دوستش، "آلیس کاواگوچی" در ادامه افزود: "من نمی‌خواهم به کسانی که ماسک نمی‌زنند نزدیک شوم". "آتسوشی نیشیدا"، مدیر مرکز تحقیقات علوم اجتماعی و پزشکی موسسه علوم پزشکی توکیو می‌گوید: "من معتقدم کاهش افرادی که از مناطق تفریحی {و پُر ازدحام} دیدن می‌کنند، همراه با پیشرفت واکسیناسیون، در کاهش عفونت‌ها نقش داشته است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما با کاهش تدریجی اثر واکسن و نزدیک شدن زمستان، کارشناسان نگران هستند که بدون دانستن علت دقیق کاهش موارد ابتلا، دوباره با موج دیگری مانند تابستان امسال روبرو شوند. البته آمار موج تابستان ژاپن به مراتب کمتر از قبل و دیگر کشورها بوده که کارشناسان معتقدند دلیل مهم آن واکسیناسیون در سطح گسترده بود. آنها می‌گویند که مردم به محض پایان وضعیت اضطراری اخیر، دوباره به مناطق تفریحی بازگشته‌اند و این ممکن است "در آینده بر وضعیت گسترش کرونا تأثیر بگذارد".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, October 19, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به