دمای ۹- درجه ورزشگاه تاثیر زیادی روی پیروزی پُرگل کانادا داشت
با پیروزی امروز مقابل جامائیکا، کانادا بلیت جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، از کل منطقه شمال و مرکز قاره آمریکا را بدست آورد.
فوتبال بسیار خوب امروز و نتیجه درخشان ۴ بر صفر شاهدی‌ست از اوج فوتبال در کانادا که اکنون تیم ملی پس از سال ۱۹۸۶، مجددا در جام جهانی فوتبال مردان حضور خواهد یافت. تیم ملی فوتبال زنان کانادا سال‌هاست که یکی از قویترین‌های دنیاست که تاکنون ۷ بار به جام جهانی رفته و اکنون قهرمان المپیک جهان نیز هست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا برای دومین بار در تاریخ، اینبار بعنوان تیم اول و بالاتر از مکزیک و آمریکا به جام جهانی فوتبال قطر راه یافت
گل‌های "سیل لارین"، "تاجون بوچانان"، "جونیو هویلت" و نیز گل به خودی جامائیکا (دقیقه ۸۹) باعث پیروزی باقدرت در هوای سرد تورنتو شد. البته اگر کانادا در بازی قبلی خود مقابل کاستاریکا که ده نفره شکست خورد را می‌برد، پیشتر به جام جهانی صعود می‌کرد. کانادا از همان ابتدا بر بازی مسلط شد و موقعیت‌های گلزنی پیاپی‌ای را خلق کرد و توانست در دقایق ۱۳، ۴۴، ۸۲ و ۸۹ به تیم یخ‌زده جامائیکا گل بزند. خورشید پس از گل دوم برای اولین بار از پُشت ابرها بیرون آمد تا دمای ۹- درجه ورزشگاه را به زور یک درجه گرمتر کند اما این دما برای دروازه‌بان جامائیکا که بعلت سرما کلاه بر سر داشت بطوریکه فقط چشمان و دهانش مشخص بودند، برای بسته نگاه داشتن دروازه‌اش کافی نبود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اکنون کانادا با ۲۸ امتیاز و فقط یک شکست هفته پیش، بعنوان تیم اول مرکز و شمال قاره آمریکا (کونکاکاف) و تیم ۳۳ رنکینگ فیفا راهی سید سوم قرعه‌کشی جام جهانی قطر می‌شود؛ آمریکا و مکزیک به ترتیب با ۲۵ و ۲۳ امتیاز بعنوان تیم‌های دوم و سوم مسافر قطر شدند و کاستاریکا راهی جدول حذفی‌ها شد. کانادا امروز برای صعود تنها به یک تساوی نیاز داشت اما کار را به حرف و حدیث بازی‌های کاستاریکا در السالوادور، پاناما در آمریکا و مکزیک در هندوراس نکشاند و با برد قاطع خود سرگروه شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این پیروزی تاریخی ۳۷ سال پس از آنی به دست می‌آید که کانادا در این دوره انتخابی جام جهانی توانسته با قدرت آمریکا و مکزیک را شکست بدهد، در حالیکه در ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۵ با پیروزی ۱-۰ مقابل هندوراس در "سنت جانز" راهی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک شده بود. کانادا در مکزیک هر سه بازی خود را بدون حتی یک گل زده باخته و حذف شدند اما تیم کنونی برعکس آن تیم، بسیار قوی و مورد توجه است. اگر شکست هفته پیش ده نفره را کنار بگذاریم، این تیم ۵۰ پیروزی و ۷ مساوی داشته و در ۱۸ بازی از ۱۱ بازی مقدماتی خود هیچ گلی دریافت نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
امروز، در یک روز سرد، کانادا با گرمی وارد زمین بازی شد و به خاطر برتری خود در دقایق اولیه توانسته در دقیقه ۱۳ مزد برتری خود را دریافت کند و پس از یک ضدحمله سریع و برق‌آسا و چند پاس میان هویلت، اوستاکیو و سرانجام لارین، این مهاجم تیم بشیکتاش ترکیه موفق شد بیست و چهارمین گل خودش را برای کانادا بزند.
بوکانان در دقیقه ۴۴ و زمانیکه جامائیکا نتوانست ضربه ایستگاهی برگشت خورده را دور کند، روی سانتر دیوید، گل دوم را زد. هویلت در دقیقه ۸۳ و پس از کرنر بوکانان سومین گل این بازی و چهاردهمین گل خود برای کانادا را ثبت کرد. و سرانجام "ماریاپا" در دفع سانتر "آدگوکبه" بد عمل کرد و دروازه خودی یعنی جامائیکا را برای نتیجه ۴-۰ در دو دقیقه مانده به پایان بازی، گشود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در حالیکه کانادا، آمریکا و مکزیک، سه تیم برتر این گروها به عنوان نمایندگان آمریکای شمالی و مرکزی و دریای کارائیب مستقیما به قطر می‌روند اکنون تیم چهارم یعنی کاستاریکا در یک مسابقه حذفی بین قاره‌ای با یک تیم از اقیانوسیه روبرو می‌شود تا برنده آن مسابقه بلیت قطر را بگیرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, March 27, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به