در عکس فوق سه طرح از انواع مختلف ماسک‌های ان۹۵ را مشاهده می‌کنید
واکسن و ماسک پارچه‌ای شما ممکن است آنطور که می‌خواهید محافظ شما نباشد، به خصوص زمانیکه در فضاهای داخلی هستید. بنا به تایید پزشکان و نیز متخصصان واکسن، ماسک‌ها حتی زمانی که به طور کامل واکسینه شده‌اید مهم هستند، زیرا همانطوریکه آمار نشان می‌دهند، امروز آنهایی که هر دو دوز واکسن خود را یک ماه پیش هم زده‌اند می‌توانند کرونا بگیرند اگرچه احتمال آن بسیار کمتر است، و یکی از بهترین راه‌های مقابله با کرونا ماسک موثر می‌باشد.
اگرچه هر ماسکی بهتر از نداشتن ماسک است، زیرا بالاخره یک میزان، در هر حدی، از قطرات و ذرات معلق در هوا فیتلر می‌کند تا از راه بینی و دهان مردم بیماری را گسترش ندهد، اما پس از یک سال و نیم کانادا هم گویا سرانجام پذیرفته که اینهمه شواهد که نشان از انتقال کرونا از طریق بسته‌های هوایی دارد، حقیقت کروناست و باید ماسک ان ۹۵ زد. بسیاری از پزشکان متخصص و نیز رسانه‌های جهان، از جمله ایران استار ماه‌هاست که بنا به شواهد علمی متقن به مردم می‌گویند انتقال کرونا بسته هوایی‌ست و نه قطرات آب دهان و بینی. این هفته وب‌سایت رسمی اداره بهداشت کانادا سرانجام به روز شد و همین موضوع را رسما نوشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
سرانجام کانادا رسما ولی بی‌سر و صدا دستورالعمل ماسک را از پارچه‌ای ناکارآمد به ان۹۵ تغییر داد
آژانس بهداشت عمومی کانادا، بتدریج از ۱۲ نوامبر، در صفحه وب‌سایت رسمی خود، اطلاعات ماسک کوید-۱۹ را به روز کرد و نوشت: "به طور کلی، در حالی که ماسک‌های غیرپزشکی می‌توانند به جلوگیری از گسترش کوید-۱۹ کمک کنند، ماسک‌های پزشکی و ماسک‌های تنفسی {بخوانید ان۹۵} محافظت بهتری را ارائه می‌دهند". دستورالعمل به روز شده همچنین استفاده از ماسک‌های پزشکی یا ماسک‌های تنفسی را برای افرادی که "در معرض خطر بیماری یا پیامدهای شدیدتر ناشی از کوید-۱۹ هستند و افرادی که به دلیل وضعیت زندگی‌شان در معرض خطر بالاتری قرار دارند" توصیه می‌کند. اما در اشاره به استفاده عمومی‌تر، دستورالعمل این اداره اکنون می‌گوید: "ماسک تنفسی که در جامعه استفاده می‌شود نیازی به تست رسمی ندارد، همانطور که در برخی از محیط‌های شغلی آلوده زدنشان پیشتر نیز الزامی بود".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
علاوه بر راهنمای آنلاین به روز شده، دکتر "ترزا تام"، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، اخیراً مجموعه‌ای از توییت‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه کوید-۱۹ می‌تواند از طریق بسته هوا پخش شود و نه قطرات آب دهان و بینی، و گسترش کرونا در هوا را به دود تشبیه کرده بود. ایران استار پیشتر یک سری از این توئیت‌ها را برای خوانندگانش در همان روز نقل کرده بود (آنرا اینجا بخوانید) و اکنون دکتر تام در حال جا انداختن آن و رسانه‌ها و دولت کانادا در حال چرخش آرام به سوی آن هستند. از آنجایی که بسته‌های هوایی (موسوم به آئروسل) کوچک‌تر از قطرات آب دهان و بینی هستند و می‌توانند در طول زمان در هوا معلق بمانند، اگر کسی می‌خواهد خود را از برای مدتی در فضاهای احتمالی آلوده حفظ کند مجبور به استفاده از "ماسک‌هایی با عملکردی متناسب با بسته‌های هوایی" است.

از چه زمانی درباره کرونا و ماسک ان-۹۵ می‌دانستیم؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
ماسک‌های تنفسی، مانند ماسک‌های ان-۹۵ و کی‌ان-۹۵ بالاترین سطح محافظت به کمک ماسک در نظر گرفته می‌شوند و قبلاً فقط برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که در تماس مستقیم با بیماران عفونی بودند توصیه می‌شد. با ورود کرونا در مورد ماسک‌های ان-۹۵ بحث‌های زیادی وجود داشت، زیرا ماسک‌های کافی برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی وجود نداشت. در همین زمان بود که ترامپ رئیس جمهور آمریکا حداقل در سه مورد هواپیماهای حاوی ماسک‌های ان-۹۵ کانادا، آلمان و ویتنام را با قانون زمان جنگ آمریکا، مصادره کرد و به کشور خود برد زیرا می‌گفت شرکت آمریکایی ‌تری‌ام سازنده آنهاست و آمریکا به این ماسک‌ها نیاز دارد. به گفته "ماریان لویتسکی"، متخصص بهداشت صنعتی در دانشکده بهداشت عمومی "دالا لانا" دانشگاه تورنتو در این زمان سازمان بهداشت جهانی و کشورها به تبع آن اعلان کردند "ماسک‌های ان-۹۵ را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ذخیره کنید و مردم عادی ماسک‌های معمولی و یا ساخت خود را بعنوان جایگزین استفاده کنند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
ماریا می‌گوید همین ماسک‌ها توانسته در طی این مدت در کنار رعایت‌های دیگر از پزشکان و بهیاران و پرستاری که حتی واکسن نیز نزده‌اند تا کنون کاملا حفاظت کند و در ادامه می‌افزاید: "اما همه چیز الان دیگر خیلی تغییر کرده است. ما اکنون تولیدکنندگان کانادایی داریم که ماسک‌های ان-۹۵ می‌سازند و این ماسک‌ها بسیار بیشتر از گذشته در دسترس هستند". در واقع سیستم بهداشتی کانادا و سازمان بهداشت جهانی و دنیا از اول می‌دانسته که ماسک‌های کارآ چه نوع ماسکی بوده‌اند اما بنا به ملاحظات و مصالح ماسکی را تاکنون به عموم پیشنهاد کرده‌اند که کارآیی حداقلی داشته است.
"راوی سلواگاناپاتی"، استاد مهندسی زیست پزشکی در مرکز عالی تجهیزات و مواد حفاظتی در دانشگاه "مک مستر" می‌گوید که هنگام ارزیابی اینکه یک ماسک چقدر از شما و دیگران محافظت می‌کند، به سه مورد دقت کنید: چسبیدن کامل به صورت، میزان فیلتراسیون موثر، و سرانجام عملکرد که نشان می‌دهد چقدر فرد با آن قادر به تنفس است. وی در ادامه می‌افزاید که هر سه پارامتر بالا کاملا باید در نظر گرفته شود و بزرگترین نقطه ضعف دیگر ماسک‌ها اینست که بطور کافی و کاملی به صورت نمی‌چسبند بعلاوه اینکه فیلتراسیون کافی نیز ندارند. وی سپس توضیح می‌دهد که چرا فیتلر کردن هوای کلیه محیط‌های فضای بسته بسیار مهم و حیاتی‌ست.

چرا نظر دولت کانادا عوض می‌شود؟
بسیاری از پزشکان، دانشمندان و مهندسان می‌گویند این تغییر در پیام‌رسانی دولت کانادا نشان‌دهنده تعداد فزاینده‌ای از شواهد است که نشان می‌دهد کوید-۱۹ عمدتا از طریق بسته‌های هوایی و ذرات معلق در هوا (ذرات ریز که می‌توانند در هوا آویزان بمانند) روی می‌دهد و نه "فقط از طریق قطرات تنفسی (ذرات بزرگ‌تر)". روایت فقط از طریق قطرات اکنون در تمام سطوح دنیا آرام‌آرام در حال منسوخ شدن است.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

دکتر "بروکس فالیس"، پزشک مراقبت‌های ویژه در سیستم بهداشتی "ویلیام اوسلر" تورنتو، گفت: "این نشان‌دهنده گذار در کانادا به سمت شناخت میزان اهمیت انتقال از طریق بسته‌های هوایی است". دکتر "دیوید فیسمن" پزشک مشاور ارشد کمیته کرونای انتاریو که پیشتر بعلت دخالت سیاست در علم از مقام خود استعفا داده بود، به همراه چندین پزشک متخصص دیگر در طی چند ماه گذشته شواهد بسیاری را از دلایل و چگونگی انتشار کرونا در اختیار انتاریو، دولت کانادا و مردم گذاشته است. تاکنون بسیاری از متختصصان و رسانه‌هایی که نظرات علمی خلاف آنچه دولت‌ها می‌گویند مورد حمله از سوی دولت‌ها، بسته شدن حساب‌ها در رسانه‌های اجتماعی و نیز حملات گنگی برخی از مردم قرار می‌گرفتند و می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, November 25, 2021 - 08:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به