انتاریویی‌ها هرچه سریعتر برای زدن دوز دوم، که می‌تواند آسترازنکا و یا فایزر و مدرنا باشد اقدام نمایند
دولت انتاریو از کسانی که دوز اول واکسن کوید-۱۹ خود را آسترازنکا زده‌اند خواست تا هرچه سریعتر برای زدن دوز دوم، که می‌تواند آسترازنکا (قابل دریافت در داروخانه‌ها) و یا فایزر و مدرنا (با ثبت نام در وب سایت دولت انتاریو) باشد اقدام نمایند. این تصمیم از آن جهت گرفته شده که نسخه بسیار مسری کرونای دلتا (هندی) در حال گسترش در بخش بزرگی از منطقه پیل می‌باشد و شواهد نشان می‌دهد که این نوع کرونا می‌تواند از ۶۰ درصد یک دوز واکسن‌زده‌ها عبور کند، بعلاوه اینکه واکسن آسترازنکا در مقایسه با مُدرنا و فایزر ضعیف‌تر است. پیشتر، انتاریو از آنهایی که بین ۱۰ تا ۱۹ مارس دوز اول آسترازنکا را زده بودند درخواست کرده بود تا هرچه سریعتر دوز دوم خود را بزنند تا دوزهای در حال انقضای آسترازنکا خراب نشوند.
در تحولی دیگر، "جیسون کنی" نخست وزیر آلبرتا نیز اکنون اعلان کرد که شهروندان این استان با زدن واکسن کرونا در جایزه لاتاری ۳ میلیون دلاری این استان بطور رایگان شرکت خواهند کرد. در اوایل هفته جاری، مانیتوبا نیز اعلام کرده بود که ۲ قرعه‌کشی در تابستان امسال با ۱۰۰,۰۰۰ دلار جایزه نقدی و ۲۵,۰۰۰ دلار بورسیه به جوانان را برگزار می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
انتاریو: دوز اول آسترازنکا زده‌ها، ثبت نام کنند؛ آلبرتا: واکسن بزنید، بلیت رایگان لاتاری بگیرید
تحت فشارهای شدید شهروندان و کارشناسان، استان انتاریو اعلان کرد اکنون آنهایی که دوز اول واکسن خود را آسترازنکا زده‌اند خواهند توانست ۴ هفته زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده، دوز دوم خود را بزنند و گفت: "این تصمیم بر اساس شواهد آشکار بالینی در مورد تزریق دو دوز واکسن مختلف گرفته شده، و این امر توسط کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی کانادا نیز حمایت گشته است. شواهد حاصل از مطالعات متعدد نشان می‌دهد که زدن دوز دوم واکسن از نوع دیگر (فایزر و مدرنا) پس از واکسن آسترازنکا در فواصل دوزهای بین ۸ تا ۱۲ هفته ایمن بوده و پاسخ ایمنی مفیدی را نشان می‌دهد". این استان قبلاً فاصله بین واکسن‌های دیگر را کوتاه کرده بود و این باعث شکایت و ناامیدی کسانی شده بود که دوز اول خود را آسترازنکا زده بودند. این استان افزوده که برخی شواهد نشان می‌دهد فاصله بیشتر بین تزریق دوزهای اول و دوم آسترازنکا "محافظت بالاتر و بیشتری را بوجود می‌آورد".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
انتاریویی‌هایی که دوز اول آسترازنکا را زده‌اند از دوشنبه ساعت ۸ صبح می‌توانند انتخاب کنند که دوز دوم خود را آسترازنکا و یا فایزر و یا مدرنا بزنند. این استان گفت: "کسانی که می‌خواهند دوز دوم خود را همان آسترازنکا بزنند باید به همان مکانی که اولین دوز واکسن آسترازنکای خود را زده‌اند، دوباره مراجعه کنند. آن دسته از شهروندانی نیز که مایل به زدن واکسن‌های فایزر و یا مدرنا به عنوان دوز دوم جانشینی آسترازنکا هستند، می‌توانند از طریق وب‌سایت استان، قرار واکسیناسیون خود را رزرو کنند. انتاریو زدن دوز اول آسترازنکا را از ماه مه بعلت ایجاد لخته خونی کُشنده متوقف کرده است اما تا آن زمان تقریباً یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به شهروندانش زده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
در همین حال، انتاریو ۵۰۲ مورد ابتلای جدید روزانه کرونا را در روز شنبه گزارش کرد که نشان از افت ۷۲ نفری از روز جمعه دارد. به گفته "کریستین الیوت" وزیر بهداشت انتاریو، ۸۹ مورد در تورنتو، ۷۱ مورد در پیل، ۵۱ مورد در واترلو و ۳۱ مورد در دورهام آمار ابتلاها بوده و آمار کشته‌ها نیز ۱۵ نفر بوده است. تعداد افراد تست کرونا داده نیز ۲۴,۱۰۰ نفر بود.
 
آلبرتا: واکسن بزنید، بلیت رایگان لاتاری بگیرید
آلبرتا می‌گوید برای تشویق مردم به زدن واکسن کرونا، قرعه‌کشی لاتاری ۳ میلیون دلار نقد گذاشته و بلیت آن نیز رایگان است. "جیسون کنی" نخست وزیر آلبرتا روز شنبه از راه‌اندازی قرعه‌کشی "تابستانه" واکسیناسیون خبر داد. طی این قرعه‌کشی ۳ جایزه ۱ میلیون دلاری به شهروندان این استان که ۱۸ سال به بالا هستند و حداقل یک دوز واکسن زده‌اند، تقدیم می‌شود. كنی گفت: "در بسیاری از نقاط دنیا قرعه‌كشی‌های مشابهی برگزار می‌شود تا كسانی كه هنوز واكسن نزده‌اند را کمتر کنیم". کنی با اشاره به میلیاردها دلار هزینه برای مراقبت‌های بهداشتی کرونا در ۱۶ ماه گذشته افزود: "اگر افراد بیشتری واکسینه شوند، این قرعه‌کشی هزینه‌های خود را پوشش خواهد داد".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اما واقعیت اینست که هنوز قوانین دقیق این قرعه‌کشی مشخص نیست. برای مثال کنی گفت که آلبرتایی‌هایی که حداقل دوز اول خود را ظرف یک هفته بزنند شامل این قرعه‌کشی می‌شوند. اما ۷۰ درصد از آلبرتایی‌های واجد شرایط اولین دوز واکسن خود را قبلا زده‌اند. یک خبر دیگر نیز می‌گوید که تمام آلبرتایی‌های بالای ۱۸ سال که حداقل یک دوز واکسن زده‌اند می‌توانند در این قرعه‌کشی ثبت نام کنند؛ برای مثال دکتر "دینا هینشاو"، رئیس بهداشت پزشکی آلبرتا روز پنجشنبه گفته بود که اگر قرعه‌کشی اعلان شود، باید هر کسی که دوز اول واکسن خود را زده بتواند در آن شرکت کند و آن محدود به افراد باقیمانده نشود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, June 13, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به