فریلند گفت دولت ۷.۴ بیلیون دلار دیگر برای چند برنامه تا بهار سال آینده بصورت هدفمند خرج می‌کند
دولت لیبرال می‌گوید چندین برنامه حمایتی که به واسطه همه‌گیر کرونا به افراد و مشاغل داده و این آخر هفته به پایان می‌رسد، دچار تغییرات اساسی می‌شوند. برنامه‌های اجاره و دستمزد قطع، استخدامی با شرایطی متفاوت تمدید، بیماری و مراقبت تا بهبودی تمدید می‌شوند. واجد شرایط شدن در برنامه استخدامی که به دو بخش توریست و هتلداری، و بسیار صدمه خورده تقسیم شده‌اند نیز بسیار سخت شده است.
"کریستینا فریلند" وزیر دارایی و معاون ترودو گفت که دولت هنوز هم ۷.۴ بیلیون دلار هزینه می‌کند تا این دوران انتقال از کرونا به بازگشایی کامل اقتصادی بصورت "هدفمند" تا بهار سال آینده طی شود. تصمیم‌گیری در این زمینه به واسطه فشارها از جناح‌های چپ و راست، اخیرا به اوج رسیده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا برنامه‌های اصلی کمک‌هایش به مردم بعلت کرونا را از پس فردا قطع کرد
قرار است همین شنبه ۳ برنامه از ۵ برنامه شامل، یارانه اجاره و پشتیبانی از بسته شدن اماکن بیزینسی که تاکنون به بیش از ۲۱۰,۶۰۰ بیزینس و نهاد و سازمان با بیش از ۶.۸ بیلیون دلار تعلق می‌گرفت و شامل کمک به پرداخت اجاره، وام مسکن و سایر هزینه‌ها بوده؛ و نیز یارانه دستمزدها که تا به امروز بیش از ۹۵ بیلیون دلار پرداخت شده تا کارفرمایان کارمندان و کارگرانشان را اخراج نکنند، به پایان برسد. فریلند امروز پنجشنبه در اتاوا گفت که کانادا پس از تاریک‌ترین روزهای کرونا در "مرحله جدیدی" قرار دارد و ۱۰۰ درصد مشاغل از دست رفته در بحران را بازیابی کرده و با افزایش نرخ واکسیناسیون و رونق اقتصادی، حداکثر ۷.۴ بیلیون دلار دیگر بین ۲۴ اکتبر امسال تا ۷ مه سال آینده هزینه می‌کند تا مطمئن شود پشتیبانی مورد نیاز برای بازگشت اقتصادی قوی را فراهم آورده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دولت می‌گوید دو کمک مستقیم به مشاغل، یعنی یارانه اجاره و یارانه دستمزد اضطراری، طبق برنامه از پیش تعیین شده به پایان می‌رسند. بر اساس یارانه اجاره ماهانه ۷۵,۰۰۰ دلار به هر محل، و حداکثر ۳۰۰,۰۰۰ دلار به مشاغل چند مکانی کمک مالی می‌کرد. یارانه دستمزدها حداکثر ۳۰۰ دلار در هفته به افرادی که شغل‌هایشان را به واسطه کرونا از دست داده بودند پرداخت می‌کرد. این برنامه با برنامه کارمندانی که به واسطه "بسته شدن اجباری محلی" بیکار می‌شوند، با حداکثر ۳۰۰ دلار در هفته تا حداکثر ۲۲ ماه مه سال آینده جایگزین شده و مانند برنامه قبلی به کسانی که شامل بیمه بیکاری نمی‌شوند نیز تعلق می‌گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما برنامه استخدامی تا ۷ مه ۲۰۲۲ تمدید می‌شود و قابل تمدید تا ۲ جولای نیز خواهد بود. دولت می‌گوید برخی از بیزینس‌ها تا مدتها آسیب خواهند داشت از جمله دو قشر توریسم و هتلداری که به آنها همچنان کمک خواهد کرد. این برنامه که باید بطور ماهانه اقدام شود، به مشاغلی مانند گردشگری، پذیرایی، هتل‌ها، رستوران‌ها، آژانس‌های مسافرتی و اپراتورهای تور حداکثر تا ۷۵ درصد یارانه می‌دهد اگر آنها به طور متوسط ۴۰ درصد ضرر ماهانه داشته باشند در طول ۱۲ ماه و در همان ماه نیز بتوانند ثابت کنند ۴۰ درصد ضرر خواهند داشت؛ البته دولت می‌گوید سقف حداکثر این کمک‌ها را از ماهانه ۳۰۰,۰۰۰ دلار به ۱ میلیون دلار افزایش می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
طبق برنامه، کمک به بیزینس‌هایی که "بسیار صدمه خورده" هستند حداکثر تا ۵۰ درصد از هزینه‌های اضافی حقوق و دستمزد را پرداخت می‌کند. در این برنامه که ماهانه باید اقدام شود یارانه دستمزد و اجاره تا ۵۰ درصد به مشاغل که بتوانند "ضررهای عمیق و پایدار" را نشان دهند تعلق می‌گیرد بطوریکه به طور متوسط ۵۰ درصد درآمد سالیانه و نیز ۵۰ درصد درآمد همان ماه خود را نیز از دست داده باشند. این برنامه حداکثر تا ۱۳ مارس ۲۰۲۲ برقرار است و پس از آن تا ۷ مه ۲۰۲۲ ارقام پرداختی به نصف کاهش می‌یابد.
دو برنامه کمکی دیگر یعنی مزایای بیماری و مزایای مراقبت تا بهبودی تا ۷ مه سال آینده تمدید می‌شوند و دو هفته به حداکثر مدت مزایا اضافه می‌‌گردد. این بدان معناست که مزایای مراقبت از ۴۲ هفته قبل، به ۴۴ هفته و مزایای بیماری از ۴ به ۶ هفته تغییر می‌کند. تاکنون، مزایای مراقبت تا بهبودی ۳.۵۸ بیلیون دلار ۴۶۵,۶۱۰ نفر و مزایای بیماری بیش از ۷۴۲ میلیون دلار به ۶۹۸,۹۷۰ نفر پرداخت کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پس از این اعلان‌ها واکنش مردم در رسانه‌های اجتماعی به این اظهارات عمدتا نشان از پیچیده شدن و زود بودن قطع کمک‌ها دارد اما در مقابل برخی معتقدند که راه‌اندازی اقتصاد منوط به حرکت بیشتر خود مردم بدون کمک دولت است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, October 21, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به