عکس لحظه درآغوش کشیدن ترودو و زارعی را نشان می‌دهد
مهرزاد زارعی، پدر آراد زارعی که در سقوط هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست داد، روز جمعه و در جریان کمپین انتخاباتی جاستین ترودو جلوی وی را گرفت و گفت: "تو قول دادی".
زارعی خود را از میان جمعیتی که منتظر ملاقات با جاستین ترودو در جشنواره غذاهای خارج از خانه، در شمال تورنتو بودند، به ترودو رساند و به شدت به او معترض شد تا حمایت بیشتری از ترودو بگیرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
مهرزاد زارعی، یک پدر قربانی پرواز اوکراینی، جلوی کمپین انتخاباتی ترودو را گرفت
در حالیکه انتخابات کانادا در ۲۰ سپتامبر انجام می‌شود و ترودو در حال مسافرت به سراسر کاناداست تا بتواند دولت اکثریتی را جایگزین دولت کنونی اقلیت خود کند، با زارعی مواجه شد. زارعی در حالیکه در کل مدت اعتراضش از پشت ماسک تقریبا فریاد می‌زد، ابتدا با "آقای ترودو... آقای ترودو" آغاز کرد تا ترودو به سوی او متوجه شد و سپس گفت: "تو قول دادی". زارعی می‌گوید ترودو پس از سقوط هواپیمای اوکراینی که پس از انتخابات ۲۰۱۹ حادث شده، چنین قولی را داده بود. آراد، پسر ۱۸ ساله زارعی یکی از ۱۷۶ سرنشین پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ بود، که پس از بلند شدن از فرودگاه تهران توسط دو موشک سپاه پاسداران سقوط کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

همه ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند، از جمله ۵۵ شهروند کانادایی و ۳۰ ساکن دائم. ایران برای چندین روز زدن این هواپیما را کتمان می‌کرد و ترودو اولین کسی بود که بطور شفاف از ایران خواست تا به ساقط کردن هواپیما با موشک اعتراف کند. گزارشات اولیه ایران می‌گوید که در حین درگیری‌های میان ایران و آمریکا بر سر کشتن سردار سلیمانی و زدن یک پهباد آمریکایی، یک اپراتور پدافند هوایی این هواپیما را با یک پهباد یا موشک کروز آمریکایی اشتباه گرفته و به سوی آن شلیک کرده است. گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری ایران پس از خواندن جعبه سیاه و تحقیقات نیز می‌گوید که علت حادثه "خطای انسانی" بوده است، امری که وزیر خارجه کانادا و اوکراین، و نیز عده‌ای از خانواده‌های داغدار آن را نپذیرفتند. برخی از این خانواده‌ها برای دریافت غرامت به دادگاهی در کانادا مراجعه کرده‌اند که این دادگاه در جریان است؛ برخی دیگر درخواست دریافت غرامت طبق عرف بین‌المللی را دارند که پرونده آنها در حال اقدام است؛ و زارعی نیز یکی از چهار شاکی در یک پرونده دیگری‌ست که می‌گوید ایران اقدام تروریستی کرده که قاضی انتاریویی این شکایت را با دو شاهد پذیرفت و قرار است اکنون میزان غرامت برای مصادره دارایی‌های ایران را تعیین کند. اما پس از این حکم دادگاه انتاریویی، گزارش رسمی دولت کانادا منتشر شد که می‌گفت ساقط کردن هواپیما از پیش برنامه‌ریزی شده نبود؛ این گزارش به نوعی در تضاد با حکم دادگاه تلقی می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
چند روز بعد از سقوط هواپیما بود که زارعی و دیگر خانواده‌های قربانیان با ترودو ملاقات کردند. زارعی معتقد است اقدامش یادآوری برای ترودوست که به خانواده‌ها قول داده بود که برای اجرای عدالت خواهد کوشید و دست‌اندرکاران این اقدام را پاسخگو خواهد کرد. روز جمعه زارعی از ترودو با صدای بلند می‌پرسید که چرا کانادا اعضای رژیم ایران را تحت تعقیب کیفری قرار نمی‌دهد و چرا دولت این حادثه را یک اقدام تروریستی توصیف نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ترودو که به آرامی با وی برخورد می‌کرد سرانجام دستش را دراز کرد و زارعی را در آغوش گرفت و در گوشش از نو قول داد که همه تلاش خود را برای اجرای عدالت برای قربانیان انجام دهد. زارعی پس از این رویارویی گفت: "او {ترودو} به من قول داد که برای خانواده‌ها عدالت را خواهد آورد. این همان چیزی است که او قبلا هم به من قول داده بود. من متوجه شدم که او از ته قلبش چنین قولی را داد، تا به دنبال عدالت برای خانواده‌ها باشد".
ترودو این کار را حضور ده‌ها مامور امنیتی، روزنامه‌نگار، مردم و تعدادی که پیشتر برای مخالفت با او به وی دشنام داده بودند، انجام داد.
 

لغو تجمع انتخاباتی ترودو

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این در حالیست که ترودو هم در انتاریو و هم در بریتیش کلمبیا با تعدادی معترض روبروست که با صدای بلند و در مخالفت با واکسیناسیون به وی فحاشی می‌کنند. ترودو در پاسخ به آنها می‌گوید: "لطفا بروید واکسن بزنید تا خودتان و دیگران امن باشند". اما موج حملات به وی در شهرک بولتون در شمال تورنتو به قدری بود که به گفته ترودو، نیروهای امنیتی نمی‌توانستند امنیت مردم را تامین و تضمین کنند و به همین دلیل تجمع لغو شد.

در اینباره بیشتر بخوانید و بدانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, August 28, 2021 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به