بدین ترتیب حداقل ۱۰,۸۹۶ دوز بیرون ریخته داریم در حالیکه در این آمار، آمار استان‌های پرجمعیت و اصلی مانند انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا وجود ندارد
استان‌های کانادا، به ویژه استان‌های آتلانتیک می‌گویند مجبور شده‌اند در هفته‌های اخیر پس از اینکه مردم از زدن هزاران دوز واکسن کرونای آسترازنکا پرهیز کردند و تاریخ انقضای آنها نیز گذشت، هزاران دوز را دور بریزند. جزیره پرنس ادوارد ۳,۲۰۰ دوز، نیوفاندلند و لابرادور نزدیک به ۲,۹۰۰ دوز، نوا اسکوشیا ۲۹۹ دوز، مانیتوبا ۵۵۰ دوز، آلبرتا ۳,۹۴۷ دوز را تا کنون بیرون ریخته‌اند. بدین ترتیب حداقل ۱۰,۸۹۶ دوز بیرون ریخته داریم در حالیکه در این آمار، آمار استان‌های پرجمعیت و اصلی مانند انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا وجود ندارد.
از سوی دیگر کانادا پیشتر گفته بود حدود ۱۸ میلیون دوز آسترازنکا را به کشورهای دیگر از طریق برنامه کواکس سازمان ملل، عمدتا در آمریکای لاتین اهدا خواهد کرد. کانادا گفته بود که این واکسن‌های اهدایی مستقیما از کارخانه تولید شده به مکان‌هایی که سازمان ملل تعیین می‌کند فرستاده می‌شود و این کشور اکنون در حال نهایی کردن چندین "شرط" با سازمان ملل است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا هزاران دوز واکسن کرونا را بیرون ریخت، بازهم بیرون می‌ریزد
دکتر "آلیسون مک‌گیر" از بیمارستان "مانت سینای" در تورنتو گفت که داشتن بیش از حد واکسن بهتر از آنست که مردم واکسن نداشته باشند. وی در مصاحبه‌ای گفت: "ما عمدا واکسن بیش از حد خریداری کردیم، زیرا می‌دانستیم که با آمدن تعداد زیادی واکسن به بازار، احتمالا یک یا چند مورد آنها به مشکل بر خواهند خورد و آنوقت ما می‌توانیم بعضی از آنها را دیگر هرگز دریافت نکنیم". او افزود: "در حالی که در استان‌هایی مانند جزیره پرنس ادوارد، دوزهای واکسن آسترازنکا پس از انقضا در اوایل ماه جاری هدر می‌روند، جهان هنوز به میلیاردها دوز نیاز دارد، پس هدر رفتن این دوزها نسبتا کم است. ما در سراسر کشور سخت کار کردیم تا واکسنی را هدر ندهیم، اما تصور اینکه هیچ واکسنی هدر نرود واقع گرایانه نیست".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ماه گذشته، کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی کانادا به افرادی که دوز اول واکسن خود را آسترزنکا زده بودند توصیه کرد که دوز دوم خود را یکی از واکسن‌های فایزر یا مدرنا بزنند. دکتر "ترزا تام"، مدیر ارشد بهداشت کانادا نیز گفت که مطالعات آلمان نشان می‌دهد که قاطی و یکی را جای دیگری زدن واکسن‌ها از دو نوع مختلف موثرتر است و افزود که این امر همچنین خطر نادر و احتمالی لختگی خون با آسترازنکا را نیز کاهش می‌دهد. تنها واکسنی در دنیا که دوز اول و دوم آن از ابتدا با یکدیگر متفاوت است واکسن "اسپوتنیک - وی" روسی‌ست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"رون رایدر"، سخنگوی وزارت بهداشت این جزیره گفت که این دوزها قبلا به استان‌های دیگر پیشنهاد شده بود اما هیچ استانی از آن استقبال نکرد. او در بیانیه‌ای گفت: "از زمانی که کمیته مشاوره ایمن‌سازی موضعش را در مورد آسترازنکا تغییر داد، دیگر کسی اشتیاقی به زدن آن نداشت و ندارد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
هزاران دوز دیگر در راه بیرون ریختن
مقامات بهداشتی نیوبرانزویک گفتند که آنها ۹۶۰ دوز آسترازنکا که در پایان ماه ژوئن، ۱۰,۳۰۰ دوز دیگر در پایان ماه آگوست، و ۲۰۰ دوز دیگر که در پایان ماه اکتبر منقضی می‌شوند را دارند که برایش مشتاقی پیدا نمی‌کنند. "شاون بری"، سخنگوی وزارت بهداشت نیوبرانزویک در بیانیه‌ای گفت: "تا ماه گذشته، ما هیچ واکسن منقضی شده نداشتیم. اکنون در حال گفتگو با دولت فدرال هستیم تا این واکسن‌ها را در مکان‌های دیگری پخش کنیم".
دولت نیوفاندلند و لابرادور در اواخر ماه مه با نزدیک شدن به تاریخ انقضا، توانست ۱,۴۰۰ دوز آسترازنکا را برای استفاده به انتاریو بفرستد و در عین حال انتاریو با کمک دولت فدرال اعلان کرد که تاریخ انقضاء واکسن‌ها را یک ماه افزایش می‌دهد. با این روش انتاریو توانست ده‌ها هزار آسترازنکا که اکثر آنها قرضی تاریخ گذشته آمریکا بودند را به مردم تزریق کند. "لسلی کلارک"، سخنگوی وزارت بهداشت نوااسکوشیا نیز گفت که این استان ۲,۸۴۸ دوز واکسنش در پایان این ماه منقضی می‌شود و می‌گوید که "در حال حاضر علاقه‌ای به آسترازنکا دیده نمی‌شود و قصد سفارش بیشتر را ندارد و باقی دوزهایش را برای کسانی که به دیگر واکسن‌ها آلرژی دارند نگاه می‌دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

روز دوشنبه گذشته، دولت فدرال اعلام کرد که نزدیک به ۱۸ میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به کشورهای فقیرتر اهدا خواهد کرد. "آنیتا آناند" وزیر تدارکات گفت که پس از گفتگو با استان‌ها، مشخص شد که تقاضایی برای آسترازنکا وجود ندارد. کانادا هنوز ۲۰ میلیون دوز آسترازنکا پیش‌خرید شده را تحویل نگرفته که باید یک و نیم میلیون از آنها را که پیشتر از آمریکا قرض گرفته بود، به آن کشور باز گرداند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, July 16, 2021 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به