با همکاران و همراهان ایران استار
ایران استار - آخرین قدم‌های سال 2018 سپری می‌شود. این سال نیز مانند همه سال‌های پشت سر، به سرعت گذشت. سلامتی و بیماری، موفقیت و شکست، پیشرفت و درجا زدن، بدست آوردن و از دست دادن، بخش‌های ناگزیری از زندگی هستند که هر یک از ما در سالی که گذشت مانند همه عمرمان کم‌وبیش تجربه‌اش کردیم.
موفقیتی که ایران استار در سال 2018 بدست آورد، حاصل وجود خوانندگانی آگاه، نویسندگانی باتجربه، مترجمینی بادقت، تاپیستی دقیق و آگهی‌دهندگانی موفق بود که هر هفته با زحمات و حضورشان، به صفحات این نشریه و تلاش ما ارزش و معنا دادند. سال خوب گذشته ایران استار نوید روزهای بهتر و موفقیت‌های بزرگتری را برای شما و جامعه ایرانی می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
اگرچه سال پیش رو به گفته اقتصاددانان سال سختی خواهد بود، اما حقیقت این است که زندگی در جریان است و همه ما مهاجران که مشکلات زیادی را پشت سر نهاده‌ایم تا روی پا بایستیم، یقینا آگاهتر، باتجربه‌تر و آماده‌تر به استقبال آنچه در پی خواهد آمد خواهیم رفت تا با درایت خود بر مشکلات دیگری غلبه کنیم. آغازگر این شماره ایران استار، در آستانه سال نو، گفتگو با نویسندگان و نیز همراهان خوب ماست. امیدواریم سال جدید، سال صلح در جهان باشد و هیچ نقطه‌ای از این زمین، جنگ و اعدام و خشونت را تجربه نکند. مردم دنیا، فارغ از اینکه در کجا هستند زندگی بهتری را داشته باشند و سلامتی و خوشی وجودشان را گرم و لبریز کند. آرزو داریم که در سال جدید بیشتر نظرات مخالف هم را تحمل و آرامتر با یکدیگر تبادل نظر کنیم. قدردان شما خوانندگان، آگهی‌دهندگان و نویسندگانمان هستیم و سلامتی‌تان آرزوی ماست.
ایران استار
 ***
درصدد برآمدیم این تغییر سال را هرچه بیشتر با شما باشیم، به همین دلیل با نویسندگانی که هم‌اکنون در نشریه قلم می‌زنند و تعدادی از حمایت‌کنندگانمان (که در شهر بودند) مصاحبه‌هایی را ترتیب دادیم که زحمات این مصاحبه‌ها را طبق معمول آقای دکتر حسن گل‌محمدی کشیدند:
MohammadAli-Akhtariجناب آقای محمد اختری شما نویسنده بسیار خوب ما در زمینه تاریخ هستید، شما هر هفته ساعت‌ها وقت صرف می‌کنید تا اطلاعات تاریخی دقیقی را به خوانندگان منتقل کنید، خیلی برای زحماتتان از شما متشکریم. لطفا از خودتان بگویید که در حال حاضر چه می‌کنید؟
سلام و عرض تبریک به مناسبت عبد کریستمس و سا‌ل جدید میلادی‌. من بازنشسته هستم و در گذراندن روزهای باز نشستگی به صورت مطلوب موفق بوده‌ام.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ما همگی در ایران استار از شما هر هفته می‌آموزیم و بسیار سپاسگزاریم، موفقیتتان را مدیون چه کسی هستید؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
موفقیتم را مدیون تشویق شما وخوانندگان هستم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
برای سالی که در پیش است چه برنامه‌ای دارید؟
برنامه سال آینده من، ادامه نوشتن مقاله شرق‌شناسی و در صورت اتمام آن باز هم مطالبی درباره فرهنگ ایران خواهد بود.
وضعیت اقتصادی را در آینده چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
من چون در اقتصاد تخصصی ندارم‌، نمی‌توانم نظری در این زمینه بدهم، فقط امیدوارم که وضع اقتصادی ایران از این حالت نا بسامانی خارج شود
چه نکته مهمی دارید که به تازه واردان به اینجا بتواند کمک کند؟
آنها را به تحمل دوران سازگاری و حفظ بیطرفی در مقابل عقاید مخالفان عقیده خود دعوت می‌کنم. ما باید در جامعه این‌جا ثابت کنیم که شایسته زندگی مسالمت‌آمیز با دگراندیشان هستیم و به جوامع دیگر نشان دهیم که تمام  گروه‌های ایرانی باعقاید مختلف، همگی مانند گل‌های خوشبو و خوش‌رنگ یک باغ بنام ایران هستیم.
در آستانه سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
آرزوی خوشبختی و موفقیت، همراه با سلامتی برای همه ایرانیان دارم.

 ***

Kamran-Anvariجناب آقای کامران انواری، شما یکی از نویسندگان قدیمی ایران استار هستید که هر هفته به نکات بسیار خوبی در زمینه خرید و فروش مسکن اشاره می‌کنید، خیلی متشکریم. بفرمایید در سالی که گذشت چقدر تلاش کردید تا بیزینستان رشد کند و آیا موفق بودید؟
رشد بيزينس و موفقيت تيم ما به رضايت مشترى در بالاترين سطح ممكن بستگى دارد. بدست آوردن اين رضايت، يک تلاش دايمى و مداوم مى‌طلبد. سال گذشته مانند سال‌هاى قبل و مانند همين روزها كه بسيارى از همكاران و همشهريان در تعطيلات بسر مى‌برند تلاش ما بدون وقفه ادامه دارد. هر زمان كه فرصتى پيش مى‌آيد تا مشترى‌هاى خودمان كه عموما تبديل به دوستان ما شده‌اند راملاقات كنيم از اينكه سهم كوچكى در خوشحالى آنها داريم به خود مى‌باليم.
اگر زمان به عقب برگردد، آیا باز هم همین رشته را دنبال میکنید؟
بله، زودتر شروع مى‌كردم. تحصيلات من در زمينه مهندسى مكانيک است و علاقه اصلى‌ام مطالعه فيزيک و مكانيک. اما شغل فعلى و تمام وقت من بيشتر با علوم انسانى سر و كار دارد‌. معتقدم بدون دانستن فيزيک‌، شيمى و رياضى درک فلسفه و علوم نظرى دشوار است. من از آنچه كه در مهندسى ياد گرفتم و در زمينه كنترل كيفيت ادامه دادم در پيشبرد شغل فعلى خودم استفاده مى‌كنم. يكى از مشتريان و دوستان خوبم كه قهرمان كاراته است قرار شده كمى هم كاراته به من بياموزد كه حتما در بهبود كارم كمک مى‌كند! البته براى دور كردن افكار و انرژى منفى از روح و روان !
موفقیت امروزتان را مدیون چه کسی هستید؟
خانواده و بخصوص همسرم كه همواره و در هر شرايطى در كنارم هستند.
آیا برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اید؟
بله و مطمئن هستم سال بسيار موفقى در پيش روى ما و مشتريانمان قرار دارد.
از لحاظ اقتصادی وضعیت سال بعد را چگونه می‌بینید؟
متغير‌ها بيش از آنست كه بتوان پيش‌بينى دقيقى كرد ولى از دور سال خوبى بنظر مى‌رسد! مطمئنم از سال گذشته بهتر خواهد بود.
شما اینجا سال‌ها تجربه دارید؟ چه چیزی می‌توانید به تازه واردان اینجا بگویید که بتواند به آنها کمک کند؟
اينجا زمينه براى موفقيت شما آماده است. اين شما هستيد كه اگر ياد بگيريد چطور از امكانات استفاده كنيد دست نيافتنى‌ترين رويا‌ها و آرزوهايتان براحتى در دسترس شما خواهد بود. از مشاوران فراوانى كه در تمام زمينه‌ها در اطراف شما هستند استفاده كنيد. با امكانات كالج‌ها، دانشگاه‌ها و حتى كتابخانه‌هاى محلى آشنا شويد و براى رسيدن به آنچه علاقه درونى و واقعى شماست مهيا شويد. آنگاه با صبر‌، حوصله و مطالعه به آنچه مي‌خواهيد دست خواهيد يافت.
در آستانه سال نوی میلادی، چه جمله‌ای تقدیم خوانندگانمان می‌کنید؟
اميدوارم سالى سرشار از سلامتى و شادكامى براى همه خوانندگان ما باشد. گردانندگان اين نشريه براى فراهم كردن اين صفحات خيلى زحمت مى‌كشند. اميدوارم خوانندگان عزيز همچنان در سال نو در كنار ما باشند و با اظهار نظر‌هايشان كمک و حمايت كنند كه اين نشريه هر روز بهتر و پربارتر باشد. به اميد يک سال با شكوه!

 ***

Shapur-Tanbakoeeجناب آقای شاپور تنباکویی‌،‌ شما را همه در شهرمان به نام ارز ملل می‌شناسند، در ضمن یکی از نویسندگان این روزنامه هم هستید، و هر هفته وضعیت ارز را بررسی می‌کنید که خیلی از شما متشکریم. آیا در سالی که گذشت بیزینس‌تان رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
خیلی ممنون، تقریبا می‌توانم بگویم هر چه پیش‌بینی کرده بودم درست بود و 100 درصد رشد داشته‌ام.
اگر زمان به عقب برگردد باز هم در رشته‌ای که درس خواندید ادامه تحصیل می‌‌دهید؟
 من الکترونیک خواندم و بله، مجددا همان را می‌خواندم  چون دوستش داشتم. البته همیشه رشته تحصیلی‌ام چیزی بود و رشته کاری‌ام چیز دیگر، ولی هم عاشق رشته تحصیلی‌ام بودم و هم عاشق کارم.
موفقیتتان را مدیون چه کسی می‌دانید؟
اراده‌ای که پدرم به من آموخته بود تا داشته باشم، همیشه کارهایم را پیش برده.
برای سال آینده چه برنامه‌ریزی‌هایی دارید؟
برای سال آینده برنامه‌های زیادی دارم‌، گسترش کاری برای صرافی که از مدت‌ها دنبالش هستم، برنامه اصلی سال آینده‌ام خواهم بود. فقط مشکل ما این است که ایرانی هستیم و آخر کارهای ما تقریباً یک جورهایی متوقفمان می‌کنند.
از لحاظ اقتصادی وضعیت سال آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
وضعیت اقتصادی جالب نیست و فکر می‌کنم سال آینده یک مقدار رکود بیشتری است.
چند سال است اینجا تشریف دارید؟
6-7 سال.
چند سال است در کار ارز هستید؟
5-6 سال.
اگر تازه واردی بیاید و از شما مشورت بخواهد چه کمکی به او می‌کنید؟
هر کسی آمده کمکش کرده‌ام، شغلی که من دارم خیلی گرفتاری دارد، بیداری دارد. ازدو و نیم، 3 نیمه شب تا 6 صبح، تلفن هیچ وقت نباید خاموش باشد و همیشه باید جواب بدهیم.
برای سال نو چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
امیدوار باشند که دلار به زودی تا مرز 6.5 کاهش پیدا می‌کند.
چقدر در مورد سیستم اقتصادی دنیا و کانادا مطالعه دارید؟
من در هر چیزی که بگویید 24 ساعته در حال مطالعه هستم و مرتباً پیگیر اخبار هستم. هر نوع اخباری از سیاسی و اقتصادی و دیپلماتیک و ورزشی و...را رصد می‌کنم. شغل من روزنامه‌نگاری بوده.
ممنونم از اینکه وقتتون را در اختیار ما گذاشتید. انشاالله سال نیکویی داشته باشید.
متشکرم و همچنین برای شما.‌

 ***

Parvin-Torabiخانم پروین ترابی، شما یکی از نویسندگان خوب ما هستید که هرهفته دستورات آشپزی بسیار متنوعی را در اختیار خوانندگانمان قرار می دهید، خیلی متشکریم. در سالی که گذشت بیزینستون رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
ممنون از شما، بله من در هر زمینه‌ای بسیار تلاش می‌کنم چه در شغل خودم و چه در کاری که بیرون دارم، تقریبا 16 ساعت در روز کار می‌کنم و البته تلاشی که در اینجا می‌کنیم باید بیشتر از کاری که در ایران می‌کردیم باشد ما باید دو برابر ایران تلاش کنیم تا آن چیزی را که آنجا می‌توانستیم بدست بیاوریم اینجا بتوانیم انجام دهیم. بله، من کار را زیاد کردم، تخفیفاتی جدید و ویژه دارم و همچنین یک سری غذاهای جدید به منو اضافه کردم. یک سری Finger food جدید و Sweet table که همه اینها را به زودی اعلام می‌کنم، ما با تلاش زنده‌ایم.
اگر زمان به عقب برگردد باز هم همین رشته را دنبال می‌کنی؟
بله، چون این رشته را دوست دارم، با اینکه زحمت و دردسرش زیاد است، و با اینکه کار زیاد و تعهد زیاد می‌طلبد ‌و اصولاً آن چیزی که برداشت می‌کنی به اندازه زحمتی که می‌کشی نیست، ولی چون این‌کار را دوست دارم و با عشق انجامش می‌دهم یک جوری از نظر پولی هم ارضا می‌شوم‌، اگر برگردم باز هم همین رشته را انتخاب می‌کنم.
موفقیت امروزتان را مدیون چه کسی هستید؟
در درجه اول که تلاش خودم بوده، ولی آنقدر آدم‌های خوب و مهربان اطرافم بودند که من موفقیتم را فقط مدیون خودم تنها نیستم‌، دوستان و عزیزانی مانند شما که اطرافم بودند، چه آنهایی که تشویقم کردند و چه آنهایی که به شکلی کمکم کردند سهم خیلی بزرگی در موفقیت من داشتند که همین جا از همه‌شان تشکر می‌کنم.
برای سال آینده از لحاظ کاری برنامه‌ریزی خاصی دارید؟
بله چون مرتباً همه چیز این جهان تغییر می‌کند و همه چیز باید مدرنیزه شود. من هم تغییرات زیادی در برنامه‌ام هست. یکی تهیه کیک و شیرینی که رشته‌ام هم بوده‌، شروع می‌کنم به پذیرفتن سفارشات شیرینی و کیک و همینطور Sweet table را اضافه کردم به کارم و Finger food ها را می‌خواهم زیاد کنم، چون الان دوره و زمانه‌ای است که مردم با اینکه غذای سنتی می‌خورند ولی جدیداً غذاهای لقمه‌ای و انگشتی و کوچک بیشتر مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته‌ که بیشتر می‌خواهم روی آنها کار کنم.
از لحاظ اقتصادی سال آینده را چطور می‌بینی؟
فکر می‌کنم کانادا به سمت جلو دارد حرکت می‌کند و چون کشوری است که به لحاظ اقتصادی ثابت است و مشکلی هم با کشور دیگری ندارد و دائماً مهاجرانی را که دارای تخصص هستند وارد کشور می‌کند، پس طبیعتاً باید به لحاظ اقتصادی به جلو پیش برود.
اگر تازه واردی از شما کمک بخواهد با توجه به تجربه‌ای که دارید چه پیشنهادی برایش دارید؟
اولین سال برای کسی که تازه وارد این کشور شده سال خیلی مهمی است اینکه چه پیشنهاداتی داشته باشد و اینکه به حرف چه کسی گوش دهد‌. پیشنهادم این است که پیش از هر کاری به کالج برود‌. چون اگر به کالج نرود نمی‌تواند کار دیگری پیدا کند و مجبور است برای گذران زندگی کار جنرال انجام دهد.‌ پس پیشنهادم این است که یا به کالج برود و چیزی را که در ایران یاد گرفته است اینجا ارتقا بخشد و مدرکش را بگیرد تا بتواند رسماً در رشته خودش کار کند یا‌ حرفه‌ای را یاد بگیرد و با گرفتن مدرک بتواند زندگی خوب و مناسبی برای خود و خانواده‌اش فراهم کند.
در آستانه سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
امیدوارم که سال نو میلادی برای همه سال سلامتی و خوشی و محبت و موفقیت باشد.

 ***

Dr-Safar-Daeeجناب آقای دکتر صفر داعی، شما یکی از نویسندگان قدیمی ایران استار هستید که سال‌هاست به مسائل روحی روانی در خانواده می‌پردازید. خیلی از زحماتتان متشکریم. در سالی که گذشت بیزینستون رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
 ممنون از شما، باید بگویم خیر، دو سه سال هست که مثل همه، من هم زیاد فعالیت نمی‌کنم.
اگر به گذشته برگردید باز هم همین رشته خودتان را انتخاب می‌کنید؟
کاملا، چون از روز اول عاشقش بودم و الان هم که چهل و اندی سال است هر بار که مراجعه‌کننده‌ام را می‌بینم لذت می‌برم و وقت‌هایی هم که کمک می‌کنم خیلی خوشحال‌ترم.
استاد موفقیت خودتان را مدیون چه کسی می‌دانید؟
یک نفر فی‌النفسه نیست. واقعا چند نفر هستند. از لحاظ ساپورت همسرم و از لحاظ کوشش‌ها زحمات و فعالیت‌ها شخص خودم بوده. از روز اول، از کجا به کجا، از دهات اطراف اراک البته آنجا کار می‌کردم‌، من خودم اراکی هستم‌. خودم را به دانشگاه تهران رساندم بعد به انگلیس رفتم، دوباره برگشتم و این دفعه استاد شدن و داستانی مفصل و این 30 سالی هم که اینجا هستم، دارم همان کارها را دنبال می‌کنم.
برای سالی که در پیش است چه برنامه‌ای دارید؟
کمافی‌السابق من مقالاتی تهیه می‌کنم که بستگی دارد با وضع "کلاینت‌هایی" که می‌بینم. اگر خاطرتان باشد من کتابی در خصوص خشم نوشته‌ام ولی باز هم احساس می‌کنم بیشتر کسانی که به من مراجعه می‌کنند آن خشم را دارند، بویژه در ما مردان زیاد، البته در خانم‌ها هم به اندازه‌ای محدود وجود دارد. افراد باید بتوانند این را مدیریت کنند و بتوانند با آرامش بشینند و صحبت کنند و البته همان صحبت کردن هم مهارت می‌خواهد و باید این مهارت را کسب کنند. حدود دو ماه پیش احساس کردم که مسائل عاطفی بین آدم‌هایی که می‌بینم‌ می‌گویند از ریشه است اینها اصلا در مورد احساساتشان با هم صحبت نمی‌کنند، بنابراین مقاله‌هایی که نوشتم در مورد وابستگی‌های عاطفی است و اگر این وابستگی‌ها نباشد ازدواج واقعا تو هواست.
وضعیت اقتصادی را در آینده چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
وضعیت کشور متاسفانه به خاطر این درگیری‌هایی که این آقای ترامپ ایجاد کرده خوب نیست.
‌شما که تجربه ذی‌قیمتی دارید هم در ایران و هم در اینجا، اگر تازه واردی از شما کمک بخواهد چه پیشنهادی برای او دارید؟
خب‌ مثل روز روشن است که من در کشور سرمایه‌داری دارم زندگی می‌کنم و من قانونا هر جلسه‌ای 220 دلار می‌توانم بگیرم، ولی من برای دوستان هم‌وطن چند سال است که ساعتی 120 دلار می‌گیرم و به محض اینکه کسی به من بگوید وضع خوبی ندارم من او را از دست نمی‌دهم و در حد توانش از او دریافت می‌کنم، ولی متاسفانه برخی از آنان روراست نیستند چون در طی جلساتی که صحبت می‌کنیم و پیش می‌رویم هی متوجه دارایی‌های آنها می‌شوم‌.‌‌..
در آستانه سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
من همه هموطنانم را دوست دارم.

 ***

Peiman-Ramandiجناب آقای پیمان رامندی‌، شما یکی از نویسندگان خوب این روزنامه در زمینه تاسیسات هستید که برای زحماتتان از شما متشکریم. در سالی که گذشت چقدر بیزینس شما رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
خب با توجه به اینکه فعالیتم خیلی زیاد بوده، رشد خوبی داشتم و خب البته شیب اولش یک مقدار تند‌تر است و می‌توانم بگویم رشدی در حدود 35 تا 40 درصد داشته‌ام
چند سال است که در کانادا در این زمینه تجربه دارید؟
6 سال در کانادا و 20 سال در ایران همین‌کار را انجام می‌دادم
اگر زمان به عقب برگردد باز هم کار تاسیسات را دنبال می‌کنید؟
اگر به عقب برمی‌گشتیم خیر این‌کار را دنبال نمی‌کردم و به جایش می‌رفتم به سمت الکترونیک و کامپیوتر چون به آنها هم علاقمند بودم.
چه کسی را عامل موفقیت خودتان می‌دانید؟
در مرحله اول همسرم که من را خیلی پشتیبانی می‌کند و بعد هم دوستانم.
برای سال آینده چه برنامه‌هایی دارید؟
در سال آینده تغییر قیمت‌ها را خواهیم داشت، چون همه چیز گران شده و تجهیزاتی هم که ما برای کار تهیه می‌کنیم تقریبا 15% افزایش داشته و همچنین باید کار حسابداریم را بهتر بکنم
آیا همه مشتری‌های شما ایرانی هستن؟
تقریبا 85 درصدشان ایرانی هستند و 15 درصدشان کانادایی.
رشته تحصیلی‌ شما هم مهندسی مکانیک تاسیسات است؟
بله.
وضعیت اقتصادی سال آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
فکر می‌کنم وضعیت اقتصادی بهتر نمی‌شود و فعلاً 2 یا 3 سالی رو به پایین هستیم.
با توجه به تجربیاتتان به تازه‌واردها برای ایجاد بیزینس و یا موفق شدنشان در کانادا چه پیشنهادی دارید‌؟
خب اگر کسی با پول وارد کانادا شود که به راحتی می‌تواند در بیزینس خودش، کارش را انجام بدهد ولی خب کسانی که می‌خواهند وارد این بیزینس شوند حتماً باید اول به کالج بروند و اگر مدارکشان را در کالج‌های دولتی بگیرند برایشان خیلی بهتر است هم به لحاظ هزینه و هم بحث آشنا شدن با کار را برایشان بهتر توضیح می‌دهند. من مجبور شدم همه کارها را خودم بکنم.
در آستانه سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان دارید؟
اول از همه هوای فرنِسِ‌تان را داشته باشید و بعد هم آرزوی تندرستی و شادی برای همه می‌کنم

  ***

Mohammad-Rahimianجناب آقای رحیمیان،‌ شما سال‌هاست که در کار بیمه هستید و همچنین از نویسندگان قدیمی ایران‌استار که از شما متشکریم. در سالی که گذشت بیزینستان رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
رشد داشتیم و استقبال مردم از بیمه خوب بوده.
شما چقدر در هدف اصلی‌تان که فرهنگ‌سازی بیمه در کامیونیتی ایرانی است موفق بودید؟
به نظرم با اینکه آهسته می‌رویم ولی جوابمان را در دوبخش، یکی بخش بیزینسی و یکی در بخش پیشینه‌مان‌ داریم می‌گیریم.
اگر زمان به عقب برگردد این رشته‌ای را که الان دارید کار می‌کنید؟
باید بگویم متاسفانه و یا خوشبختانه بله، از این جهت می‌گویم متاسفانه که واقعا خیلی کار می‌برد و از این جهت می‌گویم خوشبختانه که اگر روزی شاهد این باشیم که‌‌ توانستیم برای کسی مفید باشیم این برای من بسیار ارزشمند است
موفقیت خودتان را مدیون چه کسی هستید؟
فاکتورهای زیادی است، ولی من فکر می‌کنم باید به دو بخش تقسیم کنیم. یکی مربوط به خودم است و دیگری مربوط به بیرون از خودم. بخشی که راجع به خودم هست اینه که من با اصرار اون هدفمندی را دنبال می‌کنم بخشی که به خارج از خودم مربوط می‌شود باز دو بخش است، یکی همکارانم کسانی که کمک می‌کنند و به نوعی اطلاع‌رسانی می‌‌کنند، مثل همین ایران استار. دوم کامیونیتی ما در اینجا. در واقع هر عملی عکس‌العملی دارد در واقع انرژی آنهاست که موجب می‌شود ما باز هم بتوانیم کار کنیم‌.
برای سال آینده چه برنامه‌ریزی دارید؟
مسلماً مشغول برنامه ریزی برای آن هستیم، ولی در یک کلام نتیجه کار بهتر و بهتر.
وضعیت اقتصادی سال آینده کانادا را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
به نظر نامطلوب خواهد بود، به خاطر رکودی که در پیش است و بایستی خیلی‌خیلی با دقت عمل بشود.
چند سال است در بیمه فعالیت می‌کنید؟
تقریبا 17 سال.
اگر تازه واردی از شما راهنمایی بخواهد چه پیشنهادی برای او دارید؟
من می‌گویم قبل از هر کاری با هر توان مالی که دارد ابتدایی‌ترین بیمه‌ای را که می‌تواند بگیرد تا موجب آرامش خودش و خانواده‌اش باشد و از شخصی بیمه بگیرد که آن قابلیت انعطاف پذیری را داشته باشد.
در آستانه سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
آرزوی آرامش و خوشبختی در کنار خانواده‌شان‌‌ و لذت از زندگی که خیلی با ارزش است.

  ***​

 Ramin-Siroosiجناب آقای رامین سیروسی، شما یکی از نویسندگان خوب این روزنامه هستید که هر هفته پیش‌فروش‌های خاص با امتیازات استثنایی دارید، در سالی که گذشت بیزینس شما رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
بله در زمینه مسکن و خرید و فروش، سال خوبی بود و من راضی هستم.
اگر به عقب برگردید دوباره این بیزینس را انتخاب می‌کنید؟
بله.
رشته تحصیلی‌تان قبلا چه بوده؟
پزشکی دانشگاه تهران، پزشکی عمومی.
موفقیت خودتان را مدیون چه کسی می‌دانید‌؟
هر مرد موفقی مدیون همسرش‌ است و من نیز موفقیتم را مدیون همسرم می‌دانم. من دوست دارم هر چیزی را کامل یاد بگیرم.
برای سالی که در پیش رو دارید چه برنامه‌ریزی دارید؟
تصمیم دارم مقداری حجم تبلیغات را زیاد کنم و اطلاع‌رسانی به مردم را بیشتر کنم و تصمیم دارم مقداری روی جامعه ایرانی که می‌خواهد خانه بخرد به دلیل اینکه مسائلی که دارد با جاهای دیگر فرق می‌کند بیشتر تمرکز کنم، چون در جاهای دیگر وقتی می‌خواهند خانه‌ای بخرند فقط به قیمت خانه نگاه می‌کنند ولی ما باید به قیمت دلارمان هم نگاه کنیم.
وضعیت اقتصادی کانادا را در سال آینده چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
من فکر می‌کنم وضعیت مسکن بهتر خواهد شد، حداقل در تورنتو بهتر می‌شود.
چند سال است که در اینجا هستید؟
15 سال.
چند سال است به این کار مشغولید؟
تقریبا 6-7 سال است که در کار ساختمان هستم، ولی اخیراً بیشتر تمرکزم را روی کار مسکن گذاشته‌ام.
با توجه به تجربه‌ای که دارید اگر تازه واردی از شما مشورت بخواهد چه پیشنهادی برایش دارید؟
من فکر می‌کنم که اطلاع‌رسانی در جامعه ما خیلی کم و ضعیف است و باید بیشتر هوای هم را داشته باشیم. من سعی می‌کنم شرایط را به‌طور واقعی و چیزی که هست برایشان بگویم، که کسی که تازه وارد است چه امکاناتی دارد و یا چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد و یا نمی‌تواند انجام دهد. مثلاً فکر می‌کنند که خانه بخرند و وقتی بیایند اینجا چون تازه وارد هستند از مالیات معافند و یا می‌توانند با هر شرایطی وام بگیرند و اینها چیزهایی است که واقعیت ندارد و من سعی می‌کنم اطلاعات صحیح را در اختیارشان بگذارم.
در آستانه سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
امیدوارم سال 2019 خیلی بهتر از سال 2018 باشد در این سال خیلی به مردم فشار آمد.

 ***​

Dr-Shodjaeddin-Ziaeianجناب آقای شجاع‌الدین ضیائیان، شما یکی از نویسندگان این روزنامه هستید که هر هفته نگاهی به مسائل سیاسی اجتماعی ایران در گذشته تا به امروز دارید، خیلی متشکریم. در سالی که گذشت چقدر موفق بوده‌اید؟
بله‌، من در سالی که گذشت علاوه بر مطالبی برای ایران‌استار نوشتم، روی کتاب خودم هم کار کردم که به فرانسه است معادل نامش به فارسی می‌شود اسکیزوفرنی ایرانی اسلامی
اگر زمان به عقب برگردد باز هم همین رشته اقتصاد را که خواندید می‌خوانید؟
من احتمالاً معماری می‌خواندم و یا کارهای سینمایی می‌کردم.
موفقیتتان را مدیون چه کسی هستید؟
پدرم.
پدرتان چه رشته‌ای خوانده بودند؟
پدرم آموزش و پرورش در انگلستان خوانده بود و درویش بود.
برای سال آینده چه برنامه‌ریزی دارید؟
انشاالله می‌خواهم یک تشکل سیاسی جدید در کانادا ایجاد کنم، که اگر بشود یک رفراندومی در ایران برگزار کنیم با امید به اینکه ملت ایران یک نظام عرفی را انتخاب کنند.
وضعیت اقتصادی آینده کانادا و ایران را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
اقتصاد الان وابسته به بقای کره زمین هست امیدوارم به عقل بیان این ملت، از این بازی کنونی بازار دست بکشند، چون این اقتصاد کاذب است همه عطش پول درآوردن دارند. امیدوارم این را کنار بگذارند و یک بازی دیگر ‌درست کنند.
در آغاز سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان دارید؟
می‌گویم که مهربانی را پیش بگیرید، همه دست به دست هم بدهیم و ایرانمان را آباد و آزاد کنیم.

 ***

Dr-MohammadAli-Fanniجناب آقای محمدعلی فنی، شما یکی از نویسندگان ایران هستید که در زمینه اقتصاد مقالاتی در می‌نویسید، خیلی متشکریم. در سالی که گذشت بیزینس‌تان رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
امسال یکی از جالب‌ترین سال‌های زندگی من بوده. اولین سال است که مهاجرت کرده‌ام من 28 دسامبر 2017 به کانادا آمده‌ام.
چقدر عالی، در اینجا به چه کاری مشغول هستید؟
من ابتدا که به اینجا آمدم به کلاس‌های زبان رفتم و بعد هم در "فوت‌کورت" بیمارستان "یورک" مشغول شدم و در کنارش هم مشغول مطالعه هستم تا مدرک " مشاور مالی" بگیرم. من در ایران استاد دانشگاه بودم و دکترای اقتصاد از دانشگاه شیراز دارم.
در کدام دانشگاه درس می‌دادید؟
در دانشگاه شیراز درس می‌دادم به واسطه اینکه در کالج دکترا بودم و جزو کارمان بود، باید درس می‌دادم. در دانشگاه آزاد شیراز و مرودشت و فیروزآباد، تدریس کردم.
اگر زمان به عقب برگردد باز هم رشته اقتصاد را می‌خوانید؟
100درصد‌. چون متاسفانه در ایران می‌دانید که ما مجبور هستیم رشته‌هایی را برویم و در آن ادامه تحصیل بدهیم‌. من چون رشته‌ام ریاضی بود خیلی دوست داشتم که یکی از رشته‌های مهندسی را وارد شوم که متاسفانه نشد، اگر روزی دوباره برگردم پشت کنکور، یکی از رشته‌‌هایی که خیلی دوست دارم بخوانم جامعه‌شناسی است یکی دیگر روانکاوی اجتماعی است و همین رشته اقتصاد خودم و یا رشته علوم سیاسی، بخش فلسفه غرب و یا چیزهایی از همین دست. کلاً علوم اجتماعی و علوم انسانی را دوست دارم.
شما موفقیت خودتان را مدیون چه کسی می‌دانید؟
عوامل زیادی است، ولی من فکر می‌کنم کسی که می‌خواهد بزرگ شود باید بزرگی بالای سرش باشد و من این شانس را در زندگی آوردم که در مقطعی از زندگی‌ام شاگرد آدم‌های بزرگی بودم. یکی از بزرگترین کسانی که خیلی در موفقیت من در حوزه اقتصاد تاثیر گذاشتند، استادم در دانشگاه شیراز آقای دکتر سیدحسین ذوالنور ‌بودند و من خیلی مدیون ایشان هستم و افتخار می‌کنم که شاگرد ایشان بودم و هنوز هم با ایشان در ارتباط هستم و همینطور دوستان خیلی خوبی که داشتم.
برای سال آینده‌ چه برنامه‌ریزی دارید؟
علاقمندم که هر چه سریعتر مشاور مالی شوم و از طرف دیگر در موسسه‌ای که علی‌الخصوص در حوزه مسائل اقتصادی فعالیت تحقیقی و مطالعاتی‌ انجام دهد دوست دارم در اینجور جایی باشم. دوست دارم جایی باشم که بتوانم در حوزه‌ای‌ تحقیق کنم و این برایم خیلی لذت بخش است و البته تدریس را هم خیلی دوست دارم.
پیش‌بینی شما در مورد وضعیت اقتصادی کانادا چیست؟
به نظر من شرایط اقتصادی اینجا ثابت است و در شرایط خوبی هم هست.
به لحاظ اقتصادی این ساختمان‌هایی که اینجا خوابیده از نظر شما چطور است؟
ببینید در حقیقت رکود اقتصادی اینجا نیست‌. رکود مثل شرایط کشورهایی مثل ایران است که چرخه اقتصادی‌شان دچار نقص است، ولی مسیر اقتصادی کانادا بسیار رو به رشد است زیرا جاذبه بسیار زیادی دارد و مهاجران زیادی به اینجا وارد می‌شوند و نیروی جوان به اینجا می‌آیند و روند بلند مدت آن صعودی‌ است.
در آستانه سال نو چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
من آرزو می‌کنم روزی را ببینم که خورشید خرد در کشورم بالا می‌آید و من بتوانم آن روز را جشن بگیرم و روزی باشد که مردم ما سطح دانش و فرهنگشون بالا برود، چون من معتقدم بیشتر مشکلات ما بیش از آنکه از بیرون باشد از درون است. من امیدم این است که روزی طلوع آن‌ خورشید را بتوانم با چشمان خودم ببینم.

 ***

Leila-Kazemzadehخانم لیلا کاظم‌زاده، شما یکی از نویسندگان خوب روزنامه هستید که خانواده‌های زیادی از شما در زمینه سیستم آموزشی کانادا می‌آموزند. خیلی متشکریم. در زمینه کاری خودتان آیا سالی که گذشت، سال خوبی بوده؟
ممنون از لطفتون. بله سال گذشته خیلی خوب بوده، چون یکی از آرزوهای چند ساله‌ام یعنی "معلم مدرسه دولتی شدن"برآورده شد. نوشتن برای مردم هم یک افتخار دیگر بود که درطول سال گذشته نصیبم شد.
اگر زمان به عقب برگردد باز هم حاضرید همین رشته معلمی را ادامه دهید؟
بله،به این رشته خیلی علاقمند هستم.البته الان متوجه شده‌ام که رشته هنر هم خیلی دوست دارم.
شما موفقیت‌تان را در رشته معلمی مدیون چه کسی می‌دانید؟
آن عشقی که از معلم‌هایم گرفتم آنقدر برایم قوی بود و آنقدر در زندگی‌ام تاثیر داشت که سعی کردم آنها را به عنوان الگوهایم قرار دهم و آنها را دوباره به یک شکل دیگر بسازم.
برای سال آینده برنامه‌ریزی خاصی دارید؟
بله کاری که کرده‌ام این است که برای دوره تخصصی ریاضی (additional qualification ) ثبت‌نام کرده‌ام که از شروع سال آینده به کلاسش خواهم رفت، در واقع همان واحدهایی است که معلم‌ها باید اضافه بر برنامه کلی، بیاموزند. من دوره ریاضی را گرفتم چون هم علاقه شخصی‌ام بوده و هم اینکه انتاریو نیاز دارد. این دوره من را به هدفم نزدیک‌تر می‌کند.
از لحاظ اقتصادی فکر می‌کنی وضعیت سال آینده تورنتو بهتر شود؟
من در این زمینه تخصص ندارم ولی این خرافاتی که می‌گویند "سال خوک، سال فراوانی پول و کار است"را دوست دارم باور کنم. واقعا امیدوارم که اوضاع بهتر شود.
با توجه به تجربه‌ای که دارید، برای موفقیت تازه واردها چه کمکی بهشون می‌کنید؟
البته! در زمینه کار خودم اگر که جزو والدین باشند هر زمان که پیش بیاید کمک می‌کنم. اگر که بخواهند در رشته معلمی تحصیل کنند. چندین مورد پیش آمده و برایشان توضیح داده‌ام و حتی یک مقاله من هم در همین مورد بوده که کالج معلمان را معرفی کرده‌ام. حتی یک بار خانم هموطنی را پشت چراغ قرمز سوار کردم و تا موقع رسیدن به مقصد، بهش کلی اطلاعات دادم.
در آستانه سال میلادی برای خوانندگان چه پیامی دارید؟
امروز که در دست توام مرحمتی کن                فردا که شدم خاک چه سود اشک ندامت
بیتی است از حافظ است.
یک جمله هم برای بچه‌ها بگویید که بهتر و بیشتر درس بخوانند.
کار گروهی را فراموش نکنند.

*** 

Dr-Hassan-Golmohammadiآقای دکتر حسن گلمحمدی،شما یکی از نویسندگان خوب ایران هستید که هر هفته در زمینه ادبیات می‌نویسید و زحمات زیادی در این راه می‌کشید. از شما متشکریم. در سالی که گذشت در رابطه با نویسندگی که حرفه اصلی‌تان است چه کرده‌اید و تا چه اندازه موفق بوده‌اید؟
- با درود و خسته نباشید به شما و کلیه کارکنان نشریه وزین ایران استار و تبریک و شاد‌باش سال نوی میلادی به تمام افراد جامعه ایرانی در تورنتو، کار نوشتن توام با تحقیق و پژوهش است؛ من مدت 50 سال است که به این کار با شور و شوق و عشق و علاقه خاصی مشغول هستم. هدف اصلی‌ام از نوشتن، روشنگری جامعه و انجام کارهایی است که دیگران آن را انجام نداده‌اند یا توان انجامش رانداشته‌اند. کار نوشتن برای من توام با رسالت و تعهدی است که خود را موظف به انجام آن می‌دانم. اغلب مخاطبان کارهای قلمی من در ایران هستند ولی خوشحالم که برای ایرانیان مقیم تورنتو هم مطالبی با حال و هوای مسائل مهاجرت در چارچوب فرهنگ و ادب ایران و کانادا می‌نویسم. در سالی که گذشت من توانستم 5 جلد از کارهای جدیدم را چاپ کنم و به علاقمندان عرضه نمایم. این کارها به شرح زیر است: اندیشه‌هایی ایرانی برای زندگی امروز، مهاجران خسته‌دل، فریاد افریقا، تفکرات یک مهاجر و ملانصرالدین در تورنتو.
با انجام این کار تعداد کتاب‌های چاپ شده‌ام به 97 جلد رسید. من از کارهایم راضی‌ام ولی موفق بودن مقوله دیگری است و برای من استقبال خوانندگان از آثارم است. هنگامی که کتاب‌هایم به چاپ‌های مکرر می‌رسد یا آن که افراد از طرق مختلف درباره کارهایم اظهار نظر می‌کنند و کامنت می‌گذارند، احساس می‌کنم که به اهداف خود رسیده‌ام‌. همین برای من کافی است.
اگر زمان به عقب برگردد، آیا باز هم همین رشته را دنبال می‌کنید؟
از قدیم گفته‌اند: فرض محال، محال نیست، ولی حقیقت امر این است که از نظر حکما فرض محال تنها به حمل اولی و در حد مفهوم صرف ممکن است ولی به حمل شایع و در مقام تحقیق(‌چه تحقیق خارجی و چه به تحقیق ذهنی) محال است. چون هر امر محالی، عدم است و عدم چیزی نیست که فرض شود، چرا که هر فرضی، وجود ذهنی است و وجود، نقیض عدم است. اینجاست که مسئله یک مقدار فلسفی و غامض می‌شود. چون هیچگاه زمان به عقب برنمی‌گردد و اگر چنین امر محالی هم محقق شود انسان آن انسان سابق نیست که مقوله ذهنی او قابل پیش‌بینی باشد. ولی اگر این فرض محال، ممکن گردد، من در رشته زبان و ادبیات انگلیسی و فارسی توامان تحصیل خواهم کرد تا دسترسی نسبی زیادی به حجم اطلاعات و منابع پژوهشی و آکادمیک جهانی پیدا کنم و با جهان‌بینی گسترده‌تری کار قلمی انجام دهم.
موفقیت امروزتان را مدیون چه کسی هستید؟
من خودم را موفق نمی‌دانم. البته در مقام مقایسه با کارهای عظیمی که محققین و پژوهشگران و اهل قلم در سطح جهان انجام می‌دهند. چون من واقعیت‌گرا هستم. با چند جلد کتاب یا چند صد مقوله مطلب، امر بر من مشتبه نمی‌شود که جایگاه خودم را گم کنم. مثل بعضی‌ها که هنگام عرضه چند جلد کتاب که این روزها به صورت جلسات گردهمایی برگزار می‌گردد، تصور کنم چه اتفاقی افتاده است و در جلسه، خطابه‌ای بخوانم که گویی دارم در آکادمی جایزه نوبل ادبیات سوئد سخنرانی می‌کنم. من موقعی خودم را موفق می‌دانم که کارهایم گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند، یا دانشجویی، دانش‌پژوهی، خواننده‌ای جواب سوال خود را در کارهایم بیابد. والا پرداخت به خودنمایی و مسائل ظاهری به نظر من موفقیت نیست. من همه کارهایم را مدیون تشویق‌های اولیه مرحوم پدرم، راهنمایی‌های درست معلمین و اساتیدم، رهنمودهای مخاطبین کارهایم و از همه مهمتر مردم کشورم می‌دانم ولی آنچه که از همه اینها خودم را بیشتر مدیون می‌دانم، صبر و شکیبایی و مساعدت‌های همسرم است.
آیا برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اید؟
قطعا بلی، نه تنها برای سال آینده بلکه برای پنجاه سال آینده اگر عمری باقی باشد، من برنامه مدون دارم. چون کارهای انسان با برنامه‌ریزی درست‌تر و کامل‌تر صورت می‌گیرد. برنامه‌ریزی اولین کار مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های من است. در سال آینده در صدد هستم سه جلد از کتاب‌هایی که مدت 5 سال است روزی ده ساعت روی آنها کار کرده‌ام را به چاپ برسانم.
از لحاظ اقتصادی، وضعیت سال بعد را چگونه می‌بینید؟
اگر منظورتان وضعیت خودم است، مطلوب نیست ولی چون محور اصلی زندگی من اقتصاد نیست، نگران نیستم. اگر وضعیت کشور کانادا را می‌پرسید، چندان دورنمای خوبی در آن نمی‌بینیم.چون این مسئله یک مقدار هم جهانی است. در سال آینده اقتصاد جهانی به دگرگونی‌های اساسی خواهد رسید که قطعا کانادا هم از آن متاثر خواهد شد. ولی اینگونه مسائل را ما در اقتصاد خُرد می‌بینیم. در اقتصاد کلان فرایند زیاد روشن و گویا نیست.
شما اینجا سال‌ها تجربه دارید، چه چیزی می‌توانید به تازه واردان اینجا بگویید که بتواند به آنها کمک کند؟
این مورد بستگی به توانایی‌ها و پتانسیل‌های تازه‌واردین دارد. اگرآنها در سنین جوانی باشند، توصیه می‌کنم که ادامه تحصیل دهند و حتما مدارج عالی دانشگاهی و پژوهشی را طی کنند و اگر سرمایه داشته باشند، می‌گویم که وارد بیزینسی اصولی و درست که در آن به سازندگی کشور کمک می‌شود، گردند. از آنها می‌خواهم اصلا وارد کارهای خدماتی، واسطه‌گری، خرید و فروش‌های کاذب که این روزها توسعه پیدا کرده نشوند. اگر تحصیلات و سرمایه دارند وارد کار تولید و ایجاد شرکت‌های مهندسی شوند و از "سلف امپلویر" و این طور پوشش‌های کاذب دوری جویند.
در آستانه سال نو میلادی، چه جمله‌ای تقدیم خوانندگانمان می‌کنید؟
شاد باشید برای اینکه ما ایرانی‌ها از قدیم اهل شادی و نشاط بوده و هستیم. به خانواده خود اهمیت بدهید که رکن اصلی زندگی هستند. ورزش را فراموش نکنید که سلامتی شما را تضمین می‌کند و:
جان من بوسه بده عذر میار
دیدن روی تو عید است مرا

 ***

Sheida-Manaviخانم شیدا معنوی‌، شما یکی از نویسندگان خوب ایران‌استار هستید که مقالاتی در زمینه اوتیسم را دنبال کردید، در زمینه کاری خودتان آیا سال خوبی داشتید؟
بله، به نسبت سال قبل موفق‌تر بودم و پیشرفت داشتم.
شما در ایران روانشناسی خواندید و در اینجا هم کار با کودک را خوانده‌اید اگر به گذشته بازمی‌گشتید باز هم همین رشته را دنبال می‌کردید؟
بله به طور اختصاصی در مورد کودک می‌خواندم مثل روانشناسی کودک.
موفقیت امروزتان را مدیون چه کسی می‌دانید؟
تلاش خودم و خانواده‌ام.
برای سال آینده چه برنامه‌ریزی‌هایی دارید؟
من در سه سال گذشته، سالی یک کتاب ترجمه کردم و چاپ کردم. دوست دارم برای سال آینده این بیشتر شود‌. دوست دارم 3-4 تا کتاب شود و ایران چاپ شود و بتوانم اطلاعاتم را در مورد کودکان بیشتر کنم، مثلا به ورک‌شاپ‌های بیشتر و سمینارهای بیشتر بروم.
به لحاظ اقتصادی وضعیت آینده را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
امیدوارم که بهتر شود.
چند سال است اینجا تشریف دارید؟
7 سال است.
برای افرادی که تازه به اینجا می‌آیند چه کمکی می‌توانید بکنید؟
می‌توانم در خصوص درس خواندن و سختی‌های آن برای ماهایی که در ایران درس خواندیم توضیح بدهم و کمک کنم‌.و توضیح چگونگی زندگی در اینجا برای هم سن و سالان خودم، چون بسیار به لحاظ فرهنگی و نوع زندگی با ایران متفاوت است.
برای سال نوی میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
برای شروع هر کاری هیچ وقت دیر نیست.و اینکه کمی بیشتر راجع به بچه‌هایی که نیازهای استثنایی دارند بخوانیم و اطلاعاتمون را راجع بهشون بیشتر کنیم، چون تعداد این بچه‌ها خیلی زیاد است و این کشور برایشان امکانات فراهم کرده و ما بیشتر بیرون می‌بینیمشون ولی این آگاهی دادن را بیشتر کنیم این بیماری‌ها مثل اوتیسم بیشتر و یا سندرم‌داون اینها واگیر ندارد و اشکالی ندارد اگر همکلاسی بچه شما این مشکل را دارد. فکر نکنیم که چقدر بد است که اینجا همه بچه‌ها یک مدرسه می‌روند چون اینجا قانون ادغام وجود دارد سعی کنیم این بچه‌ها را بیشتر بشناسیم و اطلاعات خودمان را زیاد‌تر کنیم.

 ***

Pedram-Nazemzadehجناب آقای پدرام ناظم‌زاده، شما یکی از نویسندگان خوب ایران استار در زمینه فیلم و سریال هستید. خیلی متشکریم، آیا در سالی که گذشت بیزینس‌تان رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
یک مقداری کار کم شده است. من در ایران هم که بودم کار ساختمان‌سازی می‌کردم اینجا هم کار ساختمان‌سازی می‌کنم و اگر کسی مراجعه کند برایش خانه می‌سازم و می‌فروشم.
اگر زمان به عقب برگردد باز هم همین رشته را ادامه می‌دهید؟
خیر، زمانی که من در ایران بودم مجله رزم‌آور از من خواست در زمینه تاریخچه هنرهای رزمی‌ و اساتیدشون براشون تحقیق کنم و من با اساتید آن زمان صحبت کردم و تاریخچه هنر رزمی را‌ براشون نوشتم. خودم خیلی به تاریخ و ادبیات و علوم سیاسی علاقه دارم‌. البته در حال حاضر خیلی سبک‌ها تغییر کرده و اگر من بخواهم دوباره بنویسم باید خیلی تحقیق کنم و یا اگر کسی باشد از اساتید هنرهای رزمی که بتوانم با وی مصاحبه کنم و نظرشان را جویا شوم قطعا می‌توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم.
موفقیت کاری‌تان را مدیون چه کسی هستید؟
در ایران من ساختمان‌سازی می‌کردم ‌و پدرم هم مهندس ساختمان سازی بود و با ایشان همکاری می‌کردم. ایشان نقش بزرگی در موفقیت من داشت.
از لحاظ اقتصادی وضعیت آینده کانادا رو چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
پیش‌‌بینی چنین چیزی در توانایی‌های من نیست چون در زمینه اقتصادی من خیلی مطالعه کرده‌ام و آن زمان در دانشگاه هم مدیریت را گذراندم. ولی اقتصاد به پارامترهای زیادی بستگی دارد مثل حجم صادرات و حجم واردات و مسائل سیاسی و درگیری‌های نظامی و درگیری‌های منطقه‌ای که کشور در آنجا واقع شده مثلاً در مورد ترکیه مسئله سوریه و درگیری‌های عراق و داعش در اقتصادش تاثیر گذاشته و در مورد کانادا هم دونالد ترامپ برای اقتصادش مضر است، زیرا او فقط به فکر منافع آمریکا است و مطلب دیگری که هست بستگی دارد که کانادا چه ارتباطی با روسیه و چین داشته باشد، کانادا با این‌که لیبرال است ولی مثل محافظه‌کاران خیلی دست به عصا راه می‌رود و سعی می‌کند که با آمریکا کنار بیاید و با این شرایط من فکر نمی‌کنم وضعیت اقتصادی کانادا بدتر یا بهتر شود.
خودتان برای سال آینده چه برنامه‌ریزی‌ دارید؟
در بیزینس خودم تصمیم دارم با یک سری از دوستان؛ دفتری تاسیس کنیم و با هم شریک شویم.
چند سال است اینجا تشریف دارید؟
از اواخر سال 2011 اینجا هستم.
با توجه به تجربه‌ای که دارید، برای موفقیت تازه واردها چه کمکی بهشون می‌کنید؟
بستگی دارد، اگر آدم فنی باشند من می‌توانم به یک سری از کارفرماها را به آنها معرفی کنم تا شروع به کار کردن کنند‌ و اگر آرشیتکت باشند توصیه می‌کنم یک سری از دوره‌ها را در یک کالج مانند جورج‌براون بگذرانند و به شرکت‌های مختلف‌ رزومه خودشان را بدهند که در همان زمینه کار کنند.
در آستانه سال میلادی برای خوانندگان چه پیامی دارید؟
امیدوارم هر برنامه‌ریزی دارید برای سال آینده اتفاق ناگواری برایش نیفتد و بتوانید آن را انجام دهید و خواهش دیگری که دارم این است که همه با علاقه به همدیگر کمک کنند چون هیچ کسی مانند یک ایرانی نمی‌تواند به ایرانی دیگر کمک کند.

 ***
حامیان این رسانه
***

 در زمینه بازار املاک همیشه بهتر است مشاوری داشته باشید که با تجربه‌ی طولانی‌اش و واقعیت‌ها را می‌بیند و آنها را به شما منتقل می‌کند و در بهترین انتخاب‌ها کنار شماست. این خصوصیت مهم افشین بهرام‌شاهی است که ما را برآن داشت با وی مصاحبه‌ای داشته باشیم:
Afshin-Bahramshahiجناب آقای بهرام‌شاهی، شما یکی از مشاوران املاک شهرمان هستید، در سالی که گذشت بیزینس‌تان رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
متاسفانه بیزینس خراب بود چون بازار املاک با قوانین جدیدی که دولت به اجرا گذاشت افت کرده بود.
اگر زمان به عقب برگردد باز هم این رشته‌ای را که دارید ادامه می‌دهید؟
بله البته.
موفقیتتان را مدیون چه کسی هستید؟
فعالیت‌های خودم.
برای سال آینده چه برنامه‌ریزی‌هایی دارید؟
همین کار را ادامه خواهم داد.
وضعیت اقتصادی کانادا را در سال آینده چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
به نظر من وضعیت همین‌طور یکنواخت خواهد بود.
چند سال است به این کار مشغولید؟
17 سال.
اگر تازه واردی از شما راهنمایی بخواهد چه پیشنهادی به او دارید؟
صد در صد اطلاعات مربوط به بیزینس خودم را به ایشان هم می‌گویم.
برای سال نو چه پیامی‌ برای خوانندگان دارید؟
امیدوارم برای همه سلامتی باشد.
ممنونم از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید. خدا نگهدار.
ممنون از شما. خدا نگهدار.

***

همه ما روزی به کانادا آمده‌ایم و بسیاری از ما همچنان به ایران یا دیگر نقاط جهان سفر می‌کنیم. برای سفرهای خوب و راحت و سلامتمان، اکثرا به آژانس‌ها مراجعه می‌کنیم که در میان آژانس‌ها افرا تراول به ویژه از جایگاه بسیار خوب و با اعتمادی برخوردار بوده و هست، به همین علت با مدیر این مجموعه مصاحبه‌ای داشتیم:
Kamran-Peyvandآقای کامران پیوند، همه شما را با آژانس هوایی‌تان، یعنی افرا‌تراول می شناسند، آیا در سالی که گذشت بیزینس‌تان رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
بله البته، نسبت به سال قبل بهتر بوده.
چند سال است در این شغل زحمت می‌کشید؟
از لحاظ تجربه 12 سال و از لحاظ اینکه بیزینس خودم را داشته باشم 8 سال.
اگر به گذشته بر‌می‌گشتید باز هم همین رشته کارتان را انتخاب می‌کردید؟
اگر بخواهم در کانادا کار کنم، بله.
موفقیتتان را مدیون چه کسی می‌دانید؟
به روز بودن و آپدیت بودن و به دست آوردن اطلاعات کافی از شغلم و همکاری همسرم که فوق‌العاده با من همکاری می‌کند. نظرم این است که اگر کسی می‌خواهد موفق شود، اگر به هدفش ایمان دارد باید هدفش را دنبال کند، دلسرد نشود و تلاش کند تا مشکلات را رفع کند و قدم به قدم به جلو برود تا برسد به آن نقطه اطمینان که مطمئن شده همه چیز سر جای درستش قرار گرفته. هر فرد باید آن چیزی که به آن عشق و علاقه دارد را دنبال کند و البته انتظار نداشته باشد که همه چیز در کوتاه مدت درست شود، برای رسیدن به هدف همیشه حداقل بازه زمانی 1 تا 2 سال را در نظر بگیرد.
برای سال آینده چه برنامه‌ریزی دارید؟
اگر بتوانم وقتم را بگذارم، خیلی دوست دارم یک سری تورهای اختصاصی با طراحی خودم را دایر کنم برای اروپا یا برای امریکا، یا برای نقاط خاص دیگری در دنیا و یا در همین کانادا تورهای کوتاه‌مدت و ارزان قیمت؛ مثلاً تورهای جذاب یک روزه برای طبیعت‌گردی بگذارم.
وضعیت اقتصادی را در سال آینده چگونه می‌بینید؟
نه می‌توانم بگویم که بهتر از این خواهد بود و نه می‌توانم بگویم بدتر می‌شود، در واقع یک جورهایی با امسال یکسان می‌دانم.
اگر فرد تازه واردی از شما کمک و راهنمایی بخواهد چه پیشنهادی به او می‌دهید؟
اولین توصیه‌ام این است که ببیند رشته مورد علاقه‌اش چیست یعنی ببیند در چه زمینه‌ای مایل است کار کند. وقتی آدم به یک زمینه‌ای علاقمند باشد بالاخره شروع می‌کند خودش را به جلو کشیدن. پیشنهاد می‌کنم در زمینه‌ای که علاقمند است مدرکی بگیرد و تجربه‌ای بدست بیاورد و بعد کم‌کم شروع کند به انجام کارهای کوچکی در همان زمینه و خودش را به آرامی جلو بکشد تا بعد برود و برسد به جایگاه اصلی مورد نظرش.
در آستانه سال نو برای خوانندگان ما چه پیامی دارید؟
امید، بهترین موهبت زندگی است.
انشاالله که همیشه شکوفه‌های امید در دلتان زنده بماند. عصرتون بخیر. خدانگهدار.
ممنونم. خدانگهدار شما.

***

مگر می‌شود در کانادا باشی و کار مهاجرت نداشته باشی و مگر می‌شود در این رابطه راهت به برجسته‌ترین گروه مهاجرتی تورنتو، یعنی درستکار نیافتاده باشد؟ این شما و این مصاحبه ما با مدیر این گروه:
Ali-Dorostkarجناب آقای درستکار، سلام روزتون بخیر ‌از مجله ایران‌ استار می‌خواستم برای ویژه‌نامه سال نو میلادی گفتگوی کوتاهی با شما داشته باشم. آیا در سالی که گذشت بیزینستون رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
بله با آمار و ارقام دقیق سال 2018 را هنوز حساب نکرده‌ایم که دقیق بتوانم بگویم، اما مطمئنا خوب بوده و رشد داشتیم.
چند سال است به این شغل مشغولید؟
10سال.
اگر بخواهید برگردید به عقب بازم این شغل را انتخاب می‌کنید؟
بله، من این شغل را به خاطر اینکه بهش علاقه داشتم انتخاب کردم نه به خاطر ملاحظات دیگه‌ای.
موفقیتتان را مدیون چه کسی هستید؟
موکلام که به من اعتماد داشتند و پرونده‌ها و کاراشون را به من سپردندو  به من بیزینس دادند و نیز کارمندان دفترم و تیمم که با من کار می‌کنند اینها عوامل موفقیت من بودند.
برای سال آینده برنامه‌ریزی خاصی دارید؟
برنامه‌هایی داریم که تبلیغاتمان را بیشتر بکنیم و شیوه تبلیغاتمان را متفاوت کنیم، شاید تبلیغات تلویزیونی را هم اضافه کنیم و بتوانیم مستقیم با مردم صحبت کنیم و با آگاهی دادن بتوانیم اعتماد مردم را بیشتر جلب نمائیم.
وضعیت اقتصادی را برای سال جدید چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
من دید مثبتی دارم و فکر می‌کنم که با کنترل شدن قیمت دلار در ایران وضعیت بهتر خواهد بود. چون در سالی که گذشت و با افزایش قیمت دلار که نه ما و نه موکلهایمان هیچ‌‌کدام آنرا پیش‌بینی نمی‌کردیم، برنامه مهاجرتی موکل‌ها بهم ریخت و مجبور بودیم خیلی سریع خودمان را با شرایط جدید تطبیق دهیم. در حال حاضر قیمت دلار هنوز هم بالاست ولی تقریباً به یک ثباتی رسیده و‌ موکلین ما می‌توانند روی هزینه‌های مهاجرت و پرونده‌شان یک برنامه‌ریزی داشته باشند، نتیجتا فکر می‌کنم این خوب باشد و تاثیر مثبتی داشته باشد.
اگر یک آدم تازه واردی از شما کمک و راهنمایی بخواهد چه پیشنهادی به او می‌دهید؟
البته، توصیه اولم این است که از افراد منفی دوری کند برای اینکه کسی که تازه به کانادا می‌آید هیچ ایده‌ای در مورد کشور جدید و محیط جدید و جامعه جدید ندارد و کسی که همه چیز را مثل خانه و زندگی و کار را در گذشته رها کرده و به کشور جدید آمده نیازمند انرژی مثبت و امید است. بنابراین نشست و برخاست با آدم‌های منفی می‌تواند تاثیرات مخربی روی زندگی‌اش داشته باشد بنابراین بسیار مهم است که با انسانهای مثبت که اهل تلاش هستند نشست و برخاست کند و بداند هر کسی تجربه و دیدگاه خودش را دارد. یک تازه وارد باید سعی کند با فکر مثبت و برنامه‌ریزی طولانی مدت و جدی محیط اطراف و جامعه و امکاناتی که وجود دارد را بشناسد و با شناختی که از خود دارد ببیند در جامعه جدید چگونه می‌تواند‌ توانایی‌ها و پتانسیل درونی خود را ببار برساند. کار دیگری که باید بکند این است که از هرگونه کار بزرگ و تصمیمات انقلابی اجتناب کند تا بتواند محیط جدید را بشناسد و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت هم داشته باشد و زندگی در محیط جدید را از نو یاد بگیرد. در کشوری مثل کانادا همه چیز با ایران متفاوت است بنابراین باید زندگی را دوباره قدم به قدم یاد بگیرد. دیگر اینکه غرورش را کنار بگذارد و نگذارد که غرورش سد راه پیشرفتش بشود اگر در کشور خودش دارای مقام و مرتبه خیلی بالایی بوده باید بداند که اینجا لزوما آن مرتبه را در بدو ورود به او نمی‌دهند و نباید هم مقایسه کند، باید یاد بگیرد که اینجا فرهنگ متفاوتی با کشوری که ازش می‌آید دارد. من خیلی‌ها را دیدم که وقتی اینجا می‌آیند دچار شوک فرهنگی می‌شوند و حس می‌کنند عزت و احترامی که ‌قبلا داشتند را ‌اینجا دیگر ندارند، ولی نهایتا باید بتوانند قدم بردارند و خودشان را با این فرهنگ جدید تطبیق بدهند و از این شوک فرهنگی رد شوند. موضوع بسیار مهم دیگر این است که زبان این کشور را یاد بگیرند، زیرا زبان این کشور وسیله‌ای است برای اینکه بتوانند اینجا جا بیفتند و در کارشان یا در زندگی‌شان پیشرفت کنند و آن را همیشه مد نظر داشته باشند.
در آستانه سال نو چه پیامی برای خوانندگان دارید؟
برایشان آرزوی سالی پُر از تلاش و امید و موفقیت و سخت‌کوشی دارم و امیدوارم که برایشان خبرهای خوب و اتفاقات خوب بیفتد و مهمتر از همه سلامتی و شادی باشد چون مهمترین سرمایه انسان است‌ و امیدوارم هیچ وقت آن را از دست ندهند و وقتی سلامتی و شادی باشد باقی چیزها خودش به دست می‌آید.
ممنونم از صحبت‌هاتون. و ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید. سال خوبی داشته باشید. خدانگهدار.
Majic-Carpetممنونم از شما. خدا نگهدار.‌

***

و اما ایرانیان را به چه می‌شناسند؟ به قالی! همه ما در خانه‌هایمان قالی داریم که هر از گاهی نیاز به مراقبت و شستشو دارند و معتبرترین کسی که این مهم را برایمان به بهترین نحوی می‌تواند انجام دهد کسی نیست بجز قالیشویی ماژیک:
روز شما بخیر، شما را سال‌های طولانی است که با نام قالیشویی ماژیک می شناسند. وضعیت کارتان در سالی که گذشت چطور بوده؟
با سلام ، در سالی که گذشت رشد کمی داشتیم، نوع بیزینس ما بالا و پایینی زیاد ندارد.
موفقیت امروزتان را مدیون چه چیزهایی هستید؟
تبلیغات، رشته صاحب بیزینس که در این زمینه است، همچنین کار خوب خودمان و قیمت مناسب.
با توجه به افت بسیاری از بیزینس‌ها در تورنتو شما چه برنامه‌ای برای آینده دارید که بیزینس‌تان بهتر شود؟
خوب مستلزم این است که ما تبلیغات بیشتری داشته باشیم.
در مورد وضعیت اقتصادی سال آینده در کانادا و تورنتو چه پیش‌بینی دارید؟
امیدواریم که بهتر شود، کسی نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند.
شما چند سال است که اینجا تشریف دارید؟
15 سال است.
چند سال است به این بیزینس مشغول هستید؟
بیش از 30 سال است که به این بیزینس مشغولیم، چون در ایران هم همین بیزینس را داشتیم.
چه پیشنهادی برای تازه واردها دارید تا در بیزینس‌هایشان موفق شوند؟
باید تبلیغات خوب داشته باشند، کار خوب ارائه بدهند، شغلی را انتخاب کنند که برایشان خوب و مناسب باشد.
تا به حال شده قالی را بشویید و خراب شود؟ مثلاً رنگش برود؟
خیر.
قیمت‌ها را هر سال اضافه می‌کنید؟
خیر.
در آستانه سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان و مشتریانتان دارید؟
امیدواریم که همیشه سالم و سلامت و موفق باشند و هیچ وقت مشکلی برایشان پیش نیاید.
شما قالی ماشینی را هم می‌شویید؟
بله.
من شنیده‌ام که قیمت شستشوی قالی ماشینی از قیمت خود قالی ماشینی بیشتر است! آیا این درسته؟و آیا اصلاً قالی ماشینی ارزش شستن دارد؟
خب بالطبع ارزش قالی دستباف خیلی بیشتر از قالی ماشینی است {قالی ماشینی خیلی ارزان هم وجود دارد} ولی به هر حال {قالی ماشینی هم} فرشی است که مردم استفاده می‌کنند و ارزش شستن دارد.
آیا کیفیت و یا شکل و شمایل فرش ماشینی با شستن تغییر می‌کند؟
خیر به هیچ وجه.
ممنونم از این که وقتتان را به ما دادید، براتون سالی خوب و پرکار را آرزو می‌کنم.
ممنون و همچنین برای شما

***

شان شاهواری یکی از مشاوران املاک موفق این شهر است که پله‌های ترقی را به سرعت بالا رفته و بطور ثابت هر هفته یک ملک استثنایی را به مردم معرفی می‌کند.
Shawn-Shahvariآقای شاهواری، در سالی که گذشت بیزینس‌تان رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
بله خدا رو شکر‌، سال خوبی بود.
چند سال است این‌کار را انجام می‌دهید؟
در اینجا حدودا 3 سال.
اگر بخواهید به عقب برگردید باز هم همین رشته را دنبال می‌کنید؟
بله. من سالیان طولانی است که کارم همین بوده است.
موفقیتتان را مدیون چه کسی هستید؟
مدیون سوشیال‌مدیا، مدیون کار و تلاش سختی که کردم و البته خانواده‌ام.
چه برنامه‌ریزی برای سال آینده دارید؟
تبلیغات بیشتر و فعالیت بیشتر.
وضعیت اقتصادی را برای سال آینده چگونه می‌بینید؟
به احتمال زیاد بهتر می‌شود چون می‌گویند می‌خواهند مالیات‌ها را بردارند، انشاالله که بهتر شود البته الان نمی‌شود چیزی گفت چون زمستان است و بازار خوابیده ولی انشاالله برای بهار بهتر خواهد شد.
اگر تازه واردی از شما کمک و راهنمایی بخواهد چه پیشنهادی به او می‌دهید؟
هر کمکی که از دستمان بر بیاد، البته اول به همه می‌گویم باید ببینند چه توانایی‌هایی دارند و به چه کاری علاقه دارند چون توانایی و علاقه خیلی مهم است.
در آستانه سال نوی میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
بهترین‌ها را برایشان آرزو می‌کنم انشاالله که بتوانند با سعی و تلاش و باور داشتن خودشان‌ به همه چیز برسند.
‌خیلی ممنونم از این که وقتتون را در اختیار ما گذاشتید. عصر خوبی داشته باشید.
ممنونم. شما هم همینطور.

***

یکی از بیزینس‌های موفق شهر که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ساندویچی پارسی است. ساندویچ‌های بسیار لذیذ و متنوع این رستوران هر روزه مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. تصمیم گرفتیم با مسئول آن صحبتی داشته باشیم که نظر شما را به آن جلب می‌نمائیم:
Parsi-Sandwichآقای طارقی، سلام روزتون بخیر ‌از مجله ایران‌ استار می‌خواستم برای ویژه‌نامه سال نو میلادی گفتگوی کوتاهی با شما داشته باشم. آیا در سالی که گذشت بیزینستون رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
بله، حدودا 40 درصد بیشتر از سال قبل.
اگر به گذشته برگردید باز هم همین رشته را انتخاب می‌کنید؟
بله.
موفقیتتان را مدیون چه کسی هستید؟
تجربه و تلاش.
چه برنامه‌ریزی برای سال آینده دارید؟
خدمات بیشتر و بهتر، از جمله اینکه ما برای سال جدید صبحانه را به برنامه‌مان اضافه می‌کنیم.
از لحاظ اقتصادی وضعیت سال آینده را چطور می‌بینید؟
باید خوب باشد. مردم همیشه غذا می‌خورند، مخصوصا غذای خوب را.
چند سال است که مشغول به این کار هستید؟
39 سال.
اگر یک آدم تازه واردی از شما کمک و راهنمایی بخواهد چه پیشنهادی به او می‌دهید؟
تا آنجایی که بتوانیم کمکشان می‌کنیم.
در آستانه سال نو میلادی پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
ایرانی‌ها هرجا که هستند سعی کنند به یکدیگر کمک کنند، موفقیت ما در همکاری ماست.
متشکرم از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید. روز خوبی داشته باشید.
ممنونم از شما.

***

ایرانیان در کانادا با دلار هم عجین شده‌اند، نرخ خوب و اطمینان از معامله از جمله خصوصیاتی است که چه در تورنتو باشید و چه در ریچموندهیل می‌توانید آنها را از شعبات صرافی بهارستان که اخیرا در کانادا فعالیتش را بصورت شعبه‌ای آغاز کرده انتظار داشته باشید. به همین بهانه تماسی گرفتیم با مسئولان این صرافی:
Arz-Sarafi-Baharestanجناب آقای فرد، سلام روزتون بخیر ‌از مجله ایران‌ استار می‌خواستم برای ویژه‌نامه سال نو میلادی گفتگوی کوتاهی با شما داشته باشم. آیا در سالی که گذشت بیزینستون رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
هنوز یکسال نشده ولی بد نیست خدا رو شکر.
اگر به گذشته برگردید باز هم همین رشته را انتخاب می‌کنید؟
بله.
موفقیتتان را مدیون چه کسی می‌دانید؟
خانواده‌ام، پدر و مادرم.
برای سال آینده چه برنامه‌ریزی دارید؟
برنامه‌ریزی خاصی ندارم، فعلا که دو شعبه داریم انشاالله شاید سه‌تاش هم کردیم.
از لحاظ اقتصادی وضعیت سال آینده را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
بدتر می‌شود.
چند سال است که شما به این کار مشغولید؟
من قبلا خودم به طور شخصی این کار را می‌کردم، ولی بیزینسی که مغازه بزنم حدود 7-8 ماهه.
اگر یک آدم تازه واردی از شما راهنمایی بخواهد چه کمکی به او می‌دهید؟
هر کمکی که از دستمون بر بیاد.
در آستانه سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
سال خوبی داشته باشند انشاالله. پُر برکت و پُر پول.
ممنونم از شما که وقتتان را در اختیار ما گذاشتید. سال خوبی داشته باشید.
ممنونم. شما هم همینطور.

***

در کانادا، داشتن یک وکیل خوب، یک حسابدار خوب و یک پزشک خوب، از جمله یک دندانپزشک خوب از واجبات است. به همین دلیل سراغ یکی از قدیمی‌ترین، باتجربه‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دندانپزشکان شهر رفتیم تا با او مصاحبه‌ای داشته باشیم:
Dr-Kashefiجناب آقای دکترکاشفی، سلام روزتون بخیر ‌از مجله ایران‌ استار می‌خواستم برای ویژه‌نامه سال نو میلادی گفتگوی کوتاهی با شما داشته باشم. آیا در سالی که گذشت بیزینستون رشد داشته و موفق بوده‌اید؟
بله به نسبت به پارسال بهتر بوده.
اگر زمان به عقب برگردد باز هم همین رشته (دندانپزشکی) را دنبال می‌کنید؟
بله.
شما موفقیتتون را مدیون چه کسی می‌دانید؟
خودم و زحماتی که کشیده‌ام.
برای امسال چه برنامه ریزی دارید؟
همین که هست خوبه.
وضعیت اقتصادی را در سال آینده چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
وضعیت خوبه، در مجموع بیکاری کم شده.
چند سال است در کانادا تشریف دارید؟
31 سا‌ل.
اگر تازه واردی بیاید و از شما مشورت بخواهد چه کمکی بهش می‌کنید؟
کمک می‌کنم ولی اول باید بدانم پیشینه‌اش و علاقه‌اش چیست یا چند سالش است و ....
برای سال نو میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
مراقب خودتان باشید.
انشاالله که خوب و خوش باشید. ممنونم از اینکه وقتتون را در اختیار ما قرار دادید.
ممنونم. خدا نگهدار.

***

وقتی برای شما مشکلی در زمینه جرائم رانندگی پیش می‌آید اولین نامی که به واسطه توانایی‌اش به ذهن همه خطور می‌کند رضا ناظر است. او کوله‌بار رفع مشکلات هزاران ایرانی در تورنتو را در این سال‌ها به دوش دارد و گره از مشکلات آنها گشوده است:
Reza-Nazerجناب آقای ناظر، سلام در سالی که گذشت  وضعیت کار شما چطور بوده؟ رشدی داشته‌اید؟
بله، البته.
اگر به گذشته برمی‌گشتید آیا باز هم همین رشته‌ای که کار می‌کنید را ادامه می‌دادید؟
بله، ولی قوی‌تر و محکم‌تر قدم برمی‌داشتم.
موفقیتتان را مدیون چه کسی هستید؟
حمایت جامعه ایرانی.
برای سال آینده چه برنامه‌ریزی دارید؟
به وقت بیشتر احترام بگذارم، یعنی زمان‌بندی بهتر و دقیق‌تری برای انجام بهتر امور داشته باشم.‌ اینطوری خواهم توانست مشکلات افراد بیشتری را بهتر حل کنم.
وضعیت اقتصادی سال آینده کانادا را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
سال آرامی خواهد بود و باید مردم بیشتر دقت کنند.
چند سال است به این کار مشغولید؟
14-15 سال.
اگر تازه واردی از شما کمک بخواهد چه کمکی به او می‌کنید؟
هر کمکی که بخواهد.
آیا توصیه می‌کنید که شغل شما را ادامه دهد؟
بله.
در آستانه شروع سال میلادی چه پیامی برای خوانندگان ما دارید؟
با هم مهربان باشیم و گذشت داشته باشیم و پشت هم باشیم.
انشاالله سال خوبی داشته باشید. ممنونم که وقتتون را در اختیار ما گذاشتید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

متشکرم برای شما هم سال خوبی باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 26, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به