هر کاری را باید به کاردان خودش سپرد و این چیزی است که در همه زمینه‌ها باید به آن دقت کنیم.
Ezat-Zanganehعزت زنگنه سال 1994 به کانادا آمد، او که تجربه مدیریت مالی بزرگترین شرکت داروسازی در ایران را داشت، در کانادا نیز، همان شغل را ادامه داد و تا کنون بالای ده هزار اظهارنامه مالیاتی را پر کرده است. در حال حاضر او سالانه به بیش از 5000 فایل شخصی و 670 شرکت، خدمات حسابداری ارائه داده و یکی از بزرگترین شرکت‌های حسابداری (پویا) را در کانادا اداره می‌کند.
از جمله خصوصیات آقای زنگنه، شوخ طبعی و علاقه وی به شعر است. وی در سال‌های 1995 تا 2001 جلسات انس و الفت را با حضور 140 نفر برگزار می‌کرد که هدفش معرفی ایرانیان به یکدیگر بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
با توجه به فصل مالیاتی، با او گفتگویی ترتیب دادیم تا بتوانیم اطلاعات خوبی در این زمینه را با شما تقسیم کنیم. سوالات زیر به دانسته‌های شما در زمینه "پرداخت مالیات" می‌افزاید:

1-حداکثر معافیت مالیاتی درآمد اشخاص در سال چقدر است؟ شرکت‌ها چقدر؟ آیا این عدد‌، در استان‌های مختلف تغییر می‌کند؟
هر نفر در استان انتاریو، یازده هزار و دویست دلار. در مورد شرکت‌ها باید گفت که معافیت مالیاتی ندارند و 14 درصد باید مالیات بپردازند، البته بالای 200 هزار دلار درآمد فرق می‌کند. البته این را هم در نظر داشته باشید که ممکن است شرکتی 100 هزار دلار درآمد داشته که هزینه‌هایش را حسابدار از آن کم می‌کند و پرداخت مالیات روی باقیمانده آن صورت می‌گیرد. در مورد استان‌ها، شرکت‌ها یکسان است و اشخاص فرق می‌کند.

2-آیا می‌شود اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص را در طول سال پُر کرد؟ اگرشخصی اینکار را کلا نکرد چه اتفاقی برایش می افتد؟
در مورد اشخاص، بعد از 31 دسامبر هر سال، تا آخر اپریل فرصت هست که افراد، فرم مالیاتی‌شان را پر کنند. در مورد افرادی که اینکار را نمی‌کنند، اگر به دولت بدهکار نباشند، مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر درآمدشان به‌گونه‌ای باشد که به دولت بدهکار باشند، باید پنالتی بدهند که این را هم ذکر کنم که این پنالتی عدد بالایی نیست، مثلا اگر قرار است 1000 دلار به دولت پرداخت کنید و نکرده‌اید، باید 50 دلار پنالتی بدهید.

3-چگونه می‌شود پرداخت مالیات اشخاص را حداقل نگه داشت؟

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پرداخت کسی را نمی‌شود حداقل نگهداشت، اما یک حسابدار خبره، تا جایی که می‌‌تواند، روی فایل یک فرد کار می‌کند که میزان کمتری مالیات پرداخت کند. این امر، به میزان تجربه حسابدار برمی‌گردد که بداند چگونه و از چه راه‌های کاملا قانونی استفاده کند که هیچ مشکلی برای آن فرد پیش نیاید.

4-معمولا انجام چه کارهای اشتباهی می‌تواند باعث زیرذره‌بین قرار گرفتن حساب مالیاتی یک شخص شود؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
خطای مالیاتی، پر نکردن فرم‌ها به درستی، عدم اعلام درست درآمد از موارد مهمی هستند که می‌توانند شما را زیر ذره‌بین اداره مالیات ببرند. چنین اشتباهاتی باعث برخورد بد اداره مالیات می‌شود.

5-آیا زیر ذره‌بین قرار گرفتن پرونده مالیاتی کسی اتفاقی است، یا وابسته به پارامترهای مشخصی است؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
زیر ذره‌بین رفتن (آدیت شدن)، به چند پارامتر وابسته است، یکی اشتباه حسابدار، پس خیلی مهم است که از حسابدار باتجربه کمک بگیرید. دیگری دغل‌بازی‌های مالیاتی، دیگری اینکه شرکتی که شما از وی پول دریافت کرده‌اید، زیر ذره‌بین باشد، در اینصورت پرونده شما هم مجددا بازنگری می‌شود. دیگری به صورت اتفاقی و شانسی است. حتی ممکن است درآمد شما صفر باشد اما دوباره بازنگری می‌شوید تا ببینند همین صفری که اعلام کرده‌اید، درست بوده یا شما چیزی را مطرح نکرده‌اید.

6- اگر بدهی مالیاتی را پرداخت نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ در چه صورتی/میزانی برایمان مشکل پیش می‌آید؟
شما سه چهار مرتبه اخطار می‌گیرید. در صورت عدم پاسخ از سمت شما، حساب بانکی شما مسدود (لاک) می‌کنند و اگر پولی در آن باشد هم برمی‌دارند. فرق هم ندارد که عدد شما چقدر باشد، یک دلار یا صدهزار دلار تفاوتی ندارد. پولی که قرار است پرداخت کنید حتما بپردازید. اگر یکجا هم نمی‌توانید، پرداخت اقساط داشته باشید اما به نپرداختن اصلا فکر نکنید که تبعات بدی دارد.

7- چه چیزهایی مسائل مالیاتی یک فرد را می‌تواند برای حسابدار پیچیده کند؟
اینکه واقعیت را نگویند، اطلاعات را اشتباه بگویند، چیزی را کتمان کنند و یا یادشان برود که بگویند. اینها باعث می‌شود که "مالیا" غلط رد شود و از آنجایی که خودشان زیر اظهاراتشان را امضا کرده‌اند، بعدا خودشان گرفتار می‌شوند و مسئولیت اشتباهاتشان با خودشان خواهد بود.

8- چرا بهتر است اظهارنامه‌های مالیاتی را یک حسابدار پُر کند تا خودمان؟
این سوال مانند این است که شما آپاندیس‌تان درد بگیرد و بگویید نیاز به پزشک ندارم و خودم شکمم را پاره کرده و عمل می‌کنم... هر کاری را باید به کاردان خودش سپرد و این چیزی است که در همه زمینه‌ها باید به آن دقت کنیم. اگر در یک اظهارنامه مالیاتی به هر دلیلی اشتباهی رخ دهد، برطرف کردن آن، به راحتی میسر نمی‌شود. پس بهتر است این کار را به حسابداری باتجربه سپرد تا تبعات ناشی از اهمال و بی‌دقتی به صفر برسد.

در انتها آقای زنگنه از آنجا که همیشه به شعر علاقه خاصی دارد، یک بیت شعر ضمیمه صحبت‌هایش کرد که ضمن تشکر از او، این گفتگو را با همان به اتمام می‌رسانیم:
غلام همت آن نازنینم

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

که کار خیر بی‌روی و ریا کرد
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 28, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به