آخرین گزارش اداره آمار کانادا شامل پنج مورد مهم در رابطه با وضعیت سلامتی کانادایی‌هاست
طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا میانگین طول عمر (امید به زندگی) برای کانادایی‌ها کاهش یافته است.
علاوه بر این، این گزارش ۴ نکته مهم دیگر در مورد بهداشت و زندگی مردم در کانادا را بازگو کرده است که بسیار جالب هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
آخرین گزارش اداره آمار کانادا: کاهش غیر منتظره طول عمر مردم و افزایش مشکلات جسمی و روحی
گزارش "سلامت کانادایی‌ها" که سالی یکبار توسط اداره آمار به‌روز می‌شود، روز چهارشنبه منتشر شد. متخصصان می‌گویند در حالی که در مجموع وضعیت کلی سلامت بسیاری از کانادایی‌ها بهتر شده، اما مشکلات سلامت روان، بیماری‌های مزمن و عدم دسترسی منظم به پزشک (ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی)، جزو اصلی‌ترین مشکلات کنونی به شمار می‌روند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
طول عمر: امید به زندگی برای کانادایی‌ها که از دهه ۱۹۸۰ با یک شیب ثابت در حال بیشتر شدن بود، در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱ شروع به کاهش کرد که متخصصان می‌گویند نتیجه مستقیم نرخ مرگ و میر سرسام‌آور مربوط به کووید-۱۹ و همچنین آسیب‌های مرتبط با مواد مخدر بوده که در طول این مدت افزایش یافته است. کرونا در سال ۲۰۲۱، امید به زندگی در بدو تولد را از ۸۱.۷ در سال ۲۰۲۰ به ۸۱.۶ کاهش داد. در این آمار مشخص شده که طول عمر مردان در زمان کرونا ۰.۲ سال کاهش یافته و برای بیشتر مردان به ۷۹.۳ سالگی رسیده است در حالیکه زنان به طور متوسط تا ۸۴ سال عمر می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
سلامت عمومی: علیرغم اینکه ۵۹.۷% از کانادایی‌ها سلامت عمومی خود را عالی گزارش می‌کنند، از سال ۲۰۱۵ و در تمام سنین کانادایی‌ها شاهد کاهش سلامت روان هستیم. بیشترین این کاهش سلامت روان بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ با ۲۱% گزارش شده است. همچنین آمار نشان می‌دهد که میزان اضطراب و سایر اختلالات خلقی در کانادایی‌ها افزایش یافته، به‌ویژه در بومیان، و در بومیان هم می‌توان گفت آنهایی که در یک جامعه بسته زندگی می‌کنند شاهد افزایش بیشتر این اختلالات هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
بیماری‌های مزمن: میزان سرطان ریه، که عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در کاناداست، در مردان به‌طور قابل توجهی کاهش یافته بطوریکه نرخ این سرطان در سال ۲۰۱۵ شامل ۷۲.۲ در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر بوده و در سال ۲۰۲۱ به ۶۲.۵ نفر در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر، در یک سال افت کرده است. با این حال، در طول این دوره پنج ساله، برخی دیگر از بیماری‌های مزمن افزایش یافته‌اند، از جمله فشار خون بالا (از ۱۶.۹% به ۱۷.۷%)، بیماری قلبی (از ۴.۴% به ۴.۹%) و چاقی (از ۲۶.۱% به ۲۹.۲%). در سال ۲۰۲۱، کانادایی‌هایی که در پایین‌ترین گروه درآمدی قرار داشتند، گزارش‌های بیشتری از این بیماری‌ها، و نیز دیگر بیماری‌های مزمن مانند آرتریت، سرطان، دیابت را به نسبت افراد با درآمد بالا ثبت کرده‌اند. کانادایی‌هایی که کمترین درآمد را دارند، نرخ‌های بالاتری از داشتن چند بیماری به‌طور همزمان را گزارش کردند، که این چند بیماری شامل حداقل سه بیماری مزمن بوده است.
ورزش، تغذیه: کانادایی‌های بالای ۱۲ سال گزارش کرده‌اند که رعایت دستورالعمل‌های توصیه شده فعالیت بدنی و مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات در آنها کاهش یافته است. جوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال بیشترین کاهش در فعالیت بدنی را گزارش کردند، بطوریکه از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۱ فعالیت بدنی آنها ۱۴% کاهش نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۱، کانادایی‌ها کاهش مشروبات الکلی سنگین را نیز گزارش کرده‌اند، به‌طوری که ۱۵.۶% اعلام کردند که مشروبات الکلی زیاد می‌نوشند، در حالیکه در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۹.۲% کانادایی‌ها می‌گفتند مشروبات الکلی زیاد می‌نوشند. همچنین مصرف سیگار، چه به صورت روزانه و چه به صورت تفننی، از ۱۷.۷% به ۱۱.۸% کاهش یافته است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

پزشکان و خدمات بهداشتی: در حالی که ۸۵.۵% از کانادایی‌ها در سال ۲۰۲۱ به طور منظم به یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی دسترسی دارند، ۱۴.۴% دیگر می‌گویند که این دسترسی را ندارند که این درصد معادل تقریباً ۴.۷ میلیون نفر می‌شود که هنوز پزشک خانواده ندارند. بر اساس داده‌ها، کانادایی‌هایی که کمترین دسترسی به خدمات بهداشتی دارند به‌تریب شامل آنهایی‌ست که دوجنس‌گرا یا پان‌جنس‌گرا هستند، سپس بومیانی که در محیط بسته زندگی می‌کنند و سپس آنهایی که در جوامع نژادی (قومی، مانند چینی‌ها، هندی‌ها، یونانی‌ها) خود زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 13, 2023 - 22:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به