اداره آمار کانادا در روز سه‌شنبه اعلام کرد که با وجود افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی، تورم سالانه در ژانویه به ۵.۹% کاهش یافته است
اداره آمار کانادا در روز سه‌شنبه اعلام کرد که با وجود افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی، تورم سالانه در ژانویه به ۵.۹% کاهش یافته است.
از سوی دیگر در همین روز "گری ساندز" معاون ارشد فدراسیون خواربارفروشان مستقل کانادا نیز گفت: "از اینکه نمی‌توانم امروز حامل خبرهای خوبی باشم، متاسفم. من در کوتاه مدت هیچ افتی نمی‌بینم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تورم افت کرد، نرخ بهره و قیمت‌ها، به‌ویژه خواربار در کانادا چه زمانی پایین می‌آید؟
آخرین گزارش از تورم آمار کانادا نشان داد که در ژانویه، قیمت مواد غذایی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۱.۴% و نسبت به ماه قبل ۱۱% درصد افزایش یافته است. از آپریل گذشته، نرخ تورم مواد غذایی بالای ۱۰% بوده است. "کلر فن" اقتصاددان "آربی‌سی" در یادداشت تحقیقاتی منتشر شده در جمعه گذشته گفت: "شرایط اقتصاد جهانی نشان می‌دهد که نرخ تورم مواد غذایی می‌تواند در سال جاری کاهش یابد. رشد قیمت مواد غذایی در ژانویه، با اندکی افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۱.۴% رسید. این نرخ هنوز هم نرخ فوق‌العاده بالایی از رشد قیمت‌هاست، اما انتظار می‌رود که با کاهش قیمت کالاهای کشاورزی و کاهش فشارها بر زنجیره تامین مایحتاج جهانی، رشد قیمت مواد غذایی در سال جاری کُند شود".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما "دیوید مک‌دونالد" اقتصاددان ارشد مرکز کانادایی سیاست‌های جایگزین می‌گوید: "حتی اگر تورم مواد غذایی کاهش یابد، این به معنای کاهش قیمت مواد غذایی نیست. در چند ماه گذشته رویدادهای مرتبط با آب و هوا، مانند سیل در بریتیش کلمبیا و خشکسالی در کالیفرنیا، تاثیرات قابل توجهی بر محدود کردن واردات و تولید داشته است. همچنین گسترش آنفولانزای مرغی در آمریکای شمالی، صنعت طیور را مجبور به معدوم کردن میلیون‌ها مرغ کرده است. به همین دلیل قیمت مرغ از دسامبر تا ژانویه ۹% افزایش یافته که تقریبا سریع‌تر از سایر اقلام مواد غذایی بود. حال شما اضافه کنید جنگ روسیه با اوکراین را".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"دی. تی. کاکرین" اقتصاددان کانادایی در بخش عدالت مالیاتی می‌گوید: "«سندز» اذعان می‌کند که بسیاری از عواملی که منجر به تورم بالای مواد غذایی شده، خارج از کنترل دولت فدرال هستند، اما می‌گوید که دولت می‌تواند به کاهش هزینه‌های سوخت و سایر هزینه‌های حمل و نقل کمک کند". وی افزود: "ما همچنان از دولت فدرال می‌خواهیم تا بر میزان سود فروشگاه‌های عمده مواد غذایی، نظارت بیشتری انجام دهد و جلوی زیاده‌خواهی‌ها را بگیرد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
افت تورم در کانادا، آیا بهره‌ها پایین می‌آیند؟
ارقام تورم ژانویه نشان می‌دهد که تورم ماه ژانویه نسبت به نرخ تورم ۶.۳ درصدی ماه دسامبر، در مجموع شاهد افت بیشتر و بیش از پیش‌بینی‌های اقلام بوده است. به گفته برخی از اقتصاددانان، کاهش بیش از انتظار نرخ تورم کشور در طی ماه گذشته، می‌تواند در تصمیم‌گیری ماه آینده بانک کانادا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره، کمک شایانی باشد.
قیمت مواد غذایی در فروشگاه‌های خواروبار فروشی مجددا ۱۱.۴% افزایش یافت که بالاترین قیمت‌ها در۴۰ سال گذشته را رقم زده است. این افزایش‌ها شامل: قیمت گوشت (۷.۳% افزایش)، محصولات نانوایی (۱۵.۵% افزایش)، لبنیات (۱۲.۴% افزایش) و سبزیجات تازه (۱۴.۷% افزایش) بوده است. همچنین آمار کانادا اعلام کرد که هزینه مرغ تازه یا منجمد، سالانه ۹% افزایش یافته است.
تورم‌های خواربار همراه با دیگر تورم‌ها مجموعا نرخ تورم کل را به ۵.۹% رسانیده است. نرخ تورم مثبت یعنی قیمت‌ها در حال افزایش هستند و نه کاهش و نرخ تورم بالای ۲% نیز بنا به اعلان بانک مرکزی کانادا یعنی افزایش نرخ بهره.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اما "اندرو گرانتهام" اقتصاددان ارشد "سی آی بی‌سی" امروز در واکنش به افت تورم گفت: "این آمار جدید از درخواست ما، برای‌عدم افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت می‌کند، اما ما انتظار نداریم حداقل تا اوایل سال ۲۰۲۴ شاهد هیچ کاهشی در نرخ بهره باشیم".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 22, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به