تام مجددا از همه کانادایی‌های واکسینه نشده و کسانی را که هنوز دوز سوم و چهارم خود را نزده‌اند خواست که به سرعت واکسن بزنند
امروز عصر، دکتر "ترزا تام"، رئیس بهداشت عمومی کانادا گفت که کانادا ممکن است اوج موج پنجم کشور بر اثر نسخه اومیکرون کرونا را پشت سر گذاشته باشد، اما هنوز تعداد افرادی که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند در بالاترین سطح از زمان آغاز کرونا قرار دارد.
تام مجددا از همه کانادایی‌های واکسینه نشده و کسانی را که هنوز دوز سوم و چهارم خود را نزده‌اند خواست که به سرعت واکسن بزنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دکتر تام: کانادا احتمالا اوج شیوع اومیکرون را پشت سر گذاشته است
تام امروز گفت: "در هفته‌های اخیر و پس از به‌روزرسانی مدل شیوع کرونا، اکنون می‌توانیم نشانه‌های اولیه گذر از حداکثر اوج شیوع اومیکرون در سطح ملی را ببینیم. از جمله مواردی که این موضوع را نشان می‌دهند تعداد ابتلاهای روزانه، تعداد نتایج مثبت تست کرونا و تعداد ویروس‌های یافت شده در فاضلاب‌هاست". طبق آمار وی، در سطح ملی، میانگین تعداد موارد روزانه نسبت به هفته گذشته ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد و هشدار داد که چون تست‌های آزمایشگاهی پیشتر اشباع شده‌اند و نمی‌توان گسترش اومیکرون را اندازه گرفت، به همین دلیل تعداد واقعی موارد کنونی احتمالا بیشتر از آمار اوست و به همین دلیل می‌گوید "احتمالا" از اوج گذر کرده‌ایم. تام همچنین گفت که نرخ مثبت شدن تست‌های کرونا به ۲۲ درصد رسیده و میانگین هفت روزه موارد روزانه نیز تقریبا به ۲۷,۰۰۰ مورد افت کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در حالی که موج کنونی ممکن است اوج خود را پشت سر گذاشته باشد، تام می‌گوید که نرخ بستری شدن در بیمارستان‌ها همچنان به سرعت در حال افزایش است و بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر کانادا تحت "فشار شدید" قرار دارند. حجم بستری شدن در بیمارستان و مرگ حدود ۲۰ روز از ابتلا عقب‌تر است. تام می‌افزاید: "در طول هفته گذشته، روزانه به طور متوسط بیش از ۱۰,۰۰۰ نفر کرونایی در بیمارستان پذیرش می‌شدند که بطور وضوح از کلیه اوج‌های موج‌های قبلی فراتر بوده است. وی گفت که این شامل بیش از ۱,۱۰۰ نفری که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند نیز می‌گردد که بالاتر از همه موج‌های قبلی بجز موج سوم است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نسخه‌های دیگری هم در راه هستند
دکتر "کوری نودورف"، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه ساسکاچوان امروز گفت: "حتما نسخ‌های آینده کرونا وجود خواهد داشت. این ویژگی این نوع ویروس است که به طور مداوم جهش می‌یابد و نسخه‌های جدیدی را بوجود می‌آورد. ما می‌توانیم در آینده انتظار دوره طولانی‌تری از درگیری با یک نسخه جدید را داشته باشیم و یا دوره کوتاه‌تری را که در آن بخش قابل‌توجهی از جمعیت در برابر امواج جدید مصون باشند… باید بگویم بطور قطع در یکی دو سال آینده امواج بیشتری از کووید را شاهد خواهیم بود؛ اما نشانه‌ها، حاکی از کوچک‌تر شدن شیوع و شدت کمتری بیماری‌ست".
نودورف با تایید درخواست دکتر تام از کانادایی‌ها که می‌گوید افراد واجد شرایط سریعا واکسن بزنند، تاکید کرد که باید واکسن‌های بیشتری در سطح جهان پخش شود و برابری واکسیناسیون در سطح جهانی پدید آید تا احتمال جهش‌ها و نسخه‌های جدید کاهش یابد. او گفت: "بسیاری از جمعیت جهان هنوز کاملاً مستعد ابتلا هستند. با این ترکیب افراد ایمن شده و نیمه ایمن شده در بسیاری از کشورها ما در حال حاضر در مرحله خطرناکی هستیم، شرایط خوبی برای جهش ویروس همچنان فراهم است".
"کارولین کولین" اپیدمیولوژیست کانادایی می‌گوید: "اوج و فرود اومیکرون در کانادا مشابه آفریقای جنوبی نیست زیرا زمان ورود اومیکرون به این دو کشور به ترتیب در تابستان و زمستان بود؛ هنوز اما مشخص نیست که نسخه دیگر در چه شرایطی وارد دنیا و کشور شود. او ادامه می‌دهد: "ما خواهان آزمایش مرتب و نظارت بر ویروس هستیم… و در عین حال همه ما باید تا مدتی با ماسک زندگی کنیم، هوای محل زندگی خود را پاک کنیم و کمتر از چند سال قبل رفت‌وآمد داشته باشیم".
این در حالی‌ست که بی‌بی‌سی اخیرا طی چند برنامه در سه روز گذشته پیش‌بینی کرده که موج‌های بعدی بعلت جهش کرونا در میان حیوانات و بازگشت مجدد آن به سوی انسان خواهد بود. با اینکه این فرآیند از نظر علمی می‌تواند روی دهد اما در حال حاضر نشانه‌ای از چنین روندی هنوز مشاهده نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, January 21, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به