هم مارک کارنی و هم تیف مکلم معتقدند وضعیت اقتصادی نامشخص است و بهره‌ها حالا حالاها پایین نمی‌آیند
"مارک کارنی" که قبلا رئیس بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی انگلستان بوده و اکنون نیز مشاور اول اقتصادی کانادا و سازمان ملل است می‌گوید با این وضعیت نامشخص اقتصادی، نرخ بهره‌ها پایین نخواهند آمد.
از سوی دیگر "تیف مکلم" رئیس کنونی بانک مرکزی کانادا که برای شهادت دادن در کمیته مالی مجلس آماده می‌شد گفت: "ما هنوز با هدف تورمی خود فاصله داریم، اما تحولات اخیر و بالا رفتن اشتغال اطمینان ما را نسبت به کاهش تورم تقویت کرده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
مارک کارنی، مرد پُشت اقتصاد کانادا: رکود در راه است و نرخ بهره به این زودی‌ها پایین نمی‌آید؛ تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی: با بازار عالی کار نرخ بهره یا ثابت می‌ماند یا بالا می‌رود
کارنی که بعنوان مرد پُشت اقتصاد کانادا نیز توصیف می‌شود گفت: "من فکر نمی‌کنم به‌هیچ‌وجه احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی کشورها در اواخر سال جاری وجود داشته باشد. کاهش بهره در حد یک احتمال است، اما احتمال خیلی محتملی نیست". اظهارات کارنی در حالی است که کانادایی‌ها سیگنال‌های متفاوتی در مورد مسیر اقتصاد دریافت می‌کنند. برخی کارشناسان بر این باورند که رکود اقتصادی در راه است، اما به نظر می‌رسد اعداد اخیر چیز دیگری را نشان می‌دهد. با اضافه شدن ۱۵۰,۰۰۰ شغل جدید در ژانویه، به نظر می‌رسد اقتصاد کانادا بهتر از حد انتظار عمل می‌کند. این تعداد شغل جدید آنهم در ماه ژانویه باعث حیرت کارشناسان شده است. در واقع بازار کار دوباره آنقدر داغ شده که بانک مرکزی سعی دارد اوضاع را آرام کند. از سوی دیگر شرکت‌های غولی مانند "متا" و "گوگل" دست به اخراج ده‌ها هزار کارمندشان زده‌اند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
تورم کانادا در ماه دسامبر ۶.۳ درصد بود که بسیار بالاتر از ۲ درصدی‌ست که هدف بانک مرکزی کانادا می‌باشد. یادم نرود که در پاسخ به این تورم و در راه کاستن از آن بانک مرکزی نرخ بهره خود را طی کمتر از ۹ ماه در سال گذشته از ۰.۲۵% به ۴.۵% افزایش داد. کارنی گفت که کانادایی‌ها نباید در مورد وضعیت اقتصاد دچار توهم باشند و افزود: "یکی از چیزهایی که در یک بحران به آن نیاز دارید این است که باید با مردم در مورد مقیاس موضوع صریح باشید. اقتصاد هنوز هم مانند سال گذشته شتاب دارد، اما این گمراه کننده است. اگرچه ممکن است اعداد به وضوح نشان‌دهنده رکود اقتصادی نباشند، اما در واقع نشان می‌دهند که اقتصاد به چه سمتی می‌رود: رکود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
با این حال، کارنی گفت که فکر نمی‌کند بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف نرخ‌های بهره خود را به همان سرعتی که در گذشته کاهش دادند، کاهش دهند به این دلیل که تورم "هنوز خیلی بالاست و سیاست پولی باید محکم باشد". او اضافه کرد که اگر نرخ‌ها کاهش یابد، تورم دوباره به سرعت بالا می‌رود و بانک‌های مرکزی بعید است که این ریسک را بپذیرند. کارنی گفت که بی‌ثباتی کنونی در اقتصاد نتیجه ادامه وضعیت "بحران اقتصادی کووید" است زیرا کرونا یک "شوک بزرگ" برای اقتصاد و جهان بود، و کانادا نیز اکنون در حال خروج از پیامدهای آن دوره است. کارنی گفت که او اثرات ناشی از این تحولات را چنین پیش‌بینی می‌کند که این بحران می‌تواند حدود پنج سال ادامه داشته باشد. کارنی گفت که تلاش برای تجسم آینده مهم است. با خروج از بحران، چه نوع جهانی قرار است پدیدار شود؟ او گفت که ما باید اقتصاد خود در کانادا را بر اساس اقتصاد فردا و آنچه فردا از آن می‌خواهیم شکل دهیم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی: با بازار عالی کار نرخ بهره یا ثابت می‌ماند یا بالا می‌رود
در ۱۰ فوریه، آخرین گزارشات اقتصادی از وضعیت استخدامی کانادا در ماه ژانویه اعلان شد و مشخص گردید که برخلاف پیش‌بینی‌ها کارفرمایان در ژانویه ۱۵۰,۰۰۰ نفر جدید استخدام کرده‌اند که بسیار بیشتر از انتظار همه بود، از جمله بانک مرکزی. با توجه به نرخ بیکاری که هنوز در حد ۵% باقی مانده، رقمی که بسیاری از اقتصاددانان آن را با حداکثر اشتغال در کشور برابر می‌دانند، باور اینکه اقتصاد کانادا در معرض رکورد قریب‌الوقوع است سخت بنظر می‌رسد و گفته می‌شود حتی ممکن است آنقدر سریع رشد کند که فشار صعودی بر تورم را حفظ کند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

این در حالی‌ست که پس از افزایش متعدد نرخ بهره در سال گذشته، بانک مرکزی نرخ بهره را در ۲۵ ژانویه نیز ۰.۲۵% افزایش داد تا به ۴.۵% برساند و همزمان اعلان توقف موقتی افزایش آن را اعلان کرد تا وضعیت اقتصادی را بسنجد زیرا تورم ۴ ماه متوالی کاهشی اندک از خود نشان داده بود. مکلم پیش از جلسه خود در مجلس کانادا گفت: "این یک مکث مشروط است، مشروط به اینکه تحولات اقتصادی به طور گسترده مطابق با پیش‌بینی ما تغییر کند". اقتصاددانان این اظهار نظر را چراغ سبزی به ثابت ماندن و یا بالا رفتن نرخ بهره در اعلان بعدی بانک مرکزی تعبیر کرده‌اند. اعلام بعدی سیاست بانک مرکزی کانادا در ۸ مارس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, February 18, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به