اندرو هاف: نتیجه کمک مالی دولت ایالات متحده به ساخت ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان چین است
دانشمندی که در موسسه ویروس‌شناسی ووهان در چین کار می‌کرد، می‌گوید کووید یک ویروس ساخته دست بشر است.
روزنامه بریتانیایی "سان" گزارش می‌دهد که "اندرو هاف"، دانشمندی که در موسسه ویروس‌شناسی ووهان کار می‌کرد، مقامات را مسئول "بزرگترین شکست اطلاعاتی ایالات متحده از ۱۱ سپتامبر" به بعد می‌داند. وی در کتابش اشاره نکرده که چرا دقیقا سال‌ها آمریکا به این پروژه و این آزمایشگاه کمک می‌داده و در عوض چه چیزی بدست می‌آورده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
دانشمند سابق آزمایشگاه ووهان می‌گوید: کووید ساخته دست بشر است
هاف، که یک اپیدمیولوژیست است در کتاب اخیر خود به نام "حقیقت درباره ووهان" نوشته که این بیماری همه‌گیر نتیجه کمک دولت ایالات متحده به ساخت ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان چین است. همان آزمایشگاهی که آمریکا آن را منشا این بیماری می‌خواند. او می‌گوید که ساخت آزمایشی این ویروس‌ها با عملکرد ضعیف چین در امن نگاه داشتن و عدم درز ویروس تبدیل به این همه‌گیری شده است. وی در کتابش چنین نگاشته: "آزمایشگاه‌های خارجی، اقدامات کنترلی کافی را برای اطمینان از ایمنی زیستی، امنیت زیستی و مدیریت ریسک مناسب نداشتند، که در نهایت منجر به نشت ویروس از آزمایشگاه در مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان شد".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
کارشناسانی وجود دارند که معتقدند ویروس ممکن است از طریق یک دانشمند آلوده یا دفع نامناسب زباله در آزمایشگاه نشت کرده باشد. هاف نایب رئیس سابق اتحاد "اکو هلث"، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در نیویورک است که روی بیماری‌های عفونی مطالعه می‌کند. این گروه بیش از یک دهه است که در حال مطالعه ویروس‌های مختلف کرونا در خفاش‌ها بوده است. هاف که در قبلا در این موسسه کار می‌کرده می‌گوید که این سازمان غیرانتفاعی به آزمایشگاه ووهان کمک کرد تا سال‌ها "بهترین روش‌های موجود برای مهندسی ویروس کرونا در خفاش‌ها برای حمله به گونه‌های دیگر" را گردآوری کند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
هاف در کتاب خود نوشته: "آزمایشگاه‌های خارجی اقدامات کنترلی کافی برای اطمینان از ایمنی زیستی، امنیت زیستی و مدیریت ریسک را نداشتند. چین از همان روز اول می‌دانست که این یک عامل مهندسی ژنتیک شده است. دولت ایالات متحده در انتقال بیوتکنولوژی خطرناک به چینی‌ها مقصر است. از چیزی که دیدم وحشت کردم. ما فقط فن‌آوری سلاح‌های زیستی را به آن‌ها می‌دادیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
سازمان بهداشت جهانی چه می‌گوید؟
نشریه "نیچر" نیز مطلبی مفصل در مورد کلیه احتمالات دست‌ساز یا طبیعی بودن این ویروس دارد که در آن به نظر سازمان‌های بهداشتی و متخصصان نیز پرداخته است. در مراحل اولیه همه‌گیری، سازمان بهداشت جهانی کلیه ادعاها مبنی بر دست داشتن انسان در ساخت این ویروس را رد کرد و آن را طبیعی خواند اما با فشار جامعه جهانی و آمریکا دو بار بازرسانی به چین فرستاد تا تحقیقاتی در این زمینه انجام دهند. در هر دو بار بازرسان گفتند که ساخت و نشت این ویروس از آزمایشگاه ووهان "بسیار بعید" است، این گزارش را دو سرویس جاسوسی آمریکا نیز تایید کردند. با این حال، "تدروس آدهانوم گبریسوس" رئیس هیئت مدیره این سازمان یک سال پس از شیوع کرونا به یک سیاستمدار اروپایی گفته بود که می‌ترسد این ویروس از آزمایشگاه نشت کرده باشد که او آن را یک حادثه فاجعه‌بار نامیده بود.
 
طرفداران طبیعی بودن کرونا چه می‌گویند؟
اکثر دانشمندان می‌گویند که این ویروس منشا طبیعی دارد، خفاش‌ها ناقلان کاملا شناخته شده ویروس‌های کرونا هستند و دانشمندان تشخیص داده اند که ژنوم سارس-کووید-۲ بیشتر شبیه به ژنوم "رات‌ج-۱۳" است که که برای اولین بار در خفاش نعل‌اسبی یافت شد. خفاش "راینهو افینیس" که در استان جنوبی چین در "یوننان" در سال ۲۰۱۳ نیز نشان داد که می‌تواند حامل این ویروس باشد. اما ژنوم "رات‌ج-۱۳" تنها ۹۶% با کرونا شباهت دارد و جهش ۴ درصدی یک ویروس امری کاملا طبیعی نیست. در ضمن هنوز دانشمندان نتوانسته‌اند یکی از بستگان نزدیک این ویروس کرونا را در جانوران بیابند و هیچ ویروسی بین رات‌ج-۱۳ و سارس-کووید-۲ نیز شناخته نشده است.
 
دلایل غیرطبیعی بودن کرونا چیستند؟
علاوه بر فاصله بزرگ ژنتیکی بین ویروس خفاش‌ها و کرونا در انسان، دانشمندان می‌گویند هیچ خویشاوند نزدیک دیگری از سارس-کووید-۲ هنوز در هیچ حیوانی دیگری یافت نشده است، به این معنی که این ویروس با اینکه یک ویروس حیوانی‌ست، جهش حیوانی نداشته است، حتی به اندازه بسیار اندکی. برخی از حامیان نشت آزمایشگاهی این ویروس ادعا می‌کنند که کرونا حاوی ویژگی‌های غیرعادی و توالی‌های خاص ژنتیکی است که نشان می‌دهد توسط انسان مهندسی شده است. آنها به ویژه به جهش در بخش شاخی ویروس که قابلیت آن در چسبیدن به سلول‌های انسانی را به طرز چشمگیری افزایش داده اشاره می‌کنند. برخی نیز می‌گویند کرونا آنقدر آسان در بین انسان منتشر شده در عین اینکه اصلا در بین حیوانات منتشر نشده، که می‌توان گفت این ویروس با هدف انسانی ایجاد شده است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

هیچکدام از دلایل فوق نه اثبات و نه ردی هستند بر ساخت و نشت ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان چین با حمایت آمریکا. کرونا تاکنون در جهان جان ۶,۶۴۸,۳۸۴ نفر را گرفته و ۶۵۰,۵۸۰,۴۴۷ نفر را نیز بیمار کرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, December 5, 2022 - 22:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به