اگرچه ماده کردن وعده‌های غذایی از قبل می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند اما شامل همه غذاها نمی‌شود
به نظر می‌رسد این روزها همه در حال گرم کردن غذا هستند و دلیل خوبی هم دارد، آماده کردن وعده‌های غذایی از قبل می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند و حتی برای سلامتی فوق‌العاده باشد.
با این حال، اگر قبلا غذایی را پخته‌اید یا باقیمانده غذای مهمانی یا رستوران شب گذشته را دارید گرم می‌کنید، مهم است که به یاد داشته باشید برخی از غذاها را هرگز نباید دوباره گرم کنی.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
علمی؛ هرگز نباید این غذاها را دوباره گرم کنید؛ برخی می‌توانند کُشنده باشند
از نظر فنی، شما تا زمانی که با گرم کردن شما دمای داخلی آن غذا به اندازه کافی بالا برود تا باکتری‌ها را از بین ببرد، می‌توانید بیشتر غذاها را چندین بار دوباره گرم کنید. توجه کنید که هر چه بیشتر چیزی را گرم کنید، احتمال اینکه به‌درستی گرم نشود و همه باکتری‌هایش نابود نشوند بیشتر می‌شود، مگر اینکه به طور مداوم از دماسنج غذا در حین پخت و پز استفاده کنید. با این اوصاف بهتر است احتیاط کنید و باقیمانده‌هایی که قبلا یک بار گرم شده‌اند را دوباره گرم نکنید.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در مجموع حتما به یاد داشته باشید که گرم کردن اغذیه با شرایط زیر هرگز توصیه نمی‌شود: هر چیزی که بیش از دو تا سه روز در یخچال مانده باشد، بیرون آوردن و گرم کردنش ارزش خطر مسمومیت غذایی را ندارد. همیشه، اگر می خواهید باقیمانده غذاها را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید، آنها را در فریزر قرار دهید و نه در یخچال. در ضمن باقیمانده‌های غذا اگر بیش از دو ساعت در دمای اتاق بماند نیز بقدر کافی باکتری خواهد داشت که انتقالش به یخچال و سپس گرم کردن مجددش نیارزد. حتما به یاد دارید که هر چیزی که بوی بد می‌دهد را نخورید، چه تازه باشد و چه کهنه. در کنار این توصیه‌ها، این غذاها و مواد را هرگز دوباره گرم نکنید:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
روغن‌ها
گرم کردن مجدد روغن پخت و پز (یا غذای سرخ شده) می‌تواند بالقوه خطرناک باشد. مقدار چربی ترانس روغن سرخ کردنی با هر بار گرم شدن، مجدد افزایش می‌یابد.
 
شیر مادر
شیر مادر هرگز نباید دوباره در مایکروویو گرم شود. شیر گرم شده مادر نه تنها می‌تواند ارزش غذایی کمتری داشته باشد، بلکه ممکن است برای نوزادان خطراتی نیز ایجاد کند.
 
تخم مرغ
تخم مرغ ممکن است حاوی باکتری به نام "سالمونلا انتریتیدیس" باشد که می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود. تخم مرغ سریع گرم می‌شود و گاهی حتی طعم خود را حفظ می‌کند، اما به عنوان یک غذای بالقوه خطرناک، ممکن است ارزش ریسک را نداشته باشد. تخم مرغ‌های پخته شده را که بیش از دو ساعت در دمای اتاق مانده‌اند، باید بیرون بریزید.
 
مرغ و جوجه کبابی شده
مرغ و جوجه کبابی شده با سرد شدن رطوبت خود را از دست می‌دهد، به همین دلیل است که باید بلافاصله مصرف شود، در همین مدت است که بسیار خوشمزه است. در مورد جوجه یا مرغی که به روش‌های دیگر پخته می‌شود، توجه داشته باشید که مرغ یک غذای بالقوه خطرناک است که می‌تواند حاوی سالمونلا باشد. گرم کردن مجدد آن می‌تواند خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد. هر کاری که می‌کنید، برای گرم کردن مرغ از مایکروویو استفاده نکنید.
 
قارچ
قارچ‌ها حساس هستند و اگر به‌درستی پخته و نگهداری نشوند، می‌توانند خراب شوند و باعث ناراحتی معده گردند. اگر قارچ‌هایی دارید که بیش از 24 ساعت قبل پخته شده‌اند، آنها را دوباره گرم نکنید و دور بریزید.
 
سیب‌زمینی
سیب‌زمینی‌های پخته‌ای که بعد از پختن در دمای اتاق می‌مانند (مانند پوره سیب‌زمینی) نباید دوباره گرم شوند. سیب‌زمینی می تواند حاوی "کلستریدیوم بوتولینوم" باشد، باکتری عامل "بوتولیسم"، یک شکل بالقوه کُشنده از مسمومیت غذایی‌ست. این باکتری‌ها می‌توانند در دمای اتاق تکثیر شوند، بنابراین بهتر است سیب‌زمینی را بلافاصله بعد از پختن بخورید، اگر آن را همراه با غذاهای سرد سرو می‌کنید، باید بلافاصله آنها را خنک کنید.
 
برنج
در حالت ایده‌آل، برنج باید بلافاصله پس از پختن مصرف شود. برنج خام ممکن است حاوی هاگ‌های یک باکتری به نام "باسیلوس سرئوس" باشد که می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شود. هر چه برنج پخته شده مدت بیشتری در دمای اتاق بماند، احتمال اینکه این هاگ‌ها (که می‌توانند در فرآیند پخت زنده بمانند) به باکتری تبدیل شده و تکثیر شوند، بیشتر می‌گردد.
 
گوشت‌های فرآوری شده
گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و نیز انواع دیگری که حتی ظاهر غیر فناوری شده دارند، در صورت گرم شدن در مایکروویو حجم "اکسیداسیون کلسترول" آنها افزایش می‌یابد که می‌تواند به سلامت قلب و عروق شما آسیب برساند.
 
قهوه
گرم کردن مجدد قهوه سرد در مایکروویو طعم آن را اسیدی و کهنه می‌کند.
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


دیگر غذاها

  • هر نوع صدف خوراکی
  • شیرینی‌های گرم از جمله اسپرینگ رول
  • چغندر
  • ریزوتو
  • کرفس
  • شلغم
  • اسفناج و کاهو

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 30, 2023 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به