کایران گفت که در هفته‌های آتی شاهد دوره‌ای از آرامش خواهیم بود و بعلت نبود یک نسخه قوی جدید در سطح جهانی، احتمالا برای چند ماهی شاهد بازگشت قوانین سخت‌گیرانه کرونا نخواهیم بود
دکتر "کایران مور" پزشک ارشد استان انتاریو کانادا در مصاحبه امروز جمعه خود گفت که شاخص‌های کلیدی کرونا در این استان در اوج خود هستند و بزودی همگی افت می‌کنند و این به معنای اینست که ما همین امروز در اوج موج کرونا هستیم و هر روز از اوج بیشتر فاصله می‌گیریم.
او گفت: "من فکر می‌کنم ما در حال حاضر روند نزولی پس از اوج را آغاز کرده‌ایم" و سپس بلافاصله افزود که مردم باید بسیار مراقب باشند زیرا هنوز تقریبا هر روز با ۱۰ کشته، فقط در همین استان، روبرو هستیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
پزشک ارشد انتاریو: از اوج موج هفتم کرونا با هفته‌ای ۷۵ کشته گذر کردیم
دکتر کایران گفت که همیشه راحت‌تر است که به گذشته نگاه کنیم و بگوییم قبلا کجا بودیم، اما از نقطه نظر ما، مطمئنا همین امروز در بخش رو به پایین منحنی کرونا هستیم زیرا شاهد کاهش تعداد کلی افراد بستری در بیمارستان‌ها و مرگ، بطور روزانه هستیم. او افزود که تعداد بیماران با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه که معمولا شاخص‌های دیرتری از وضعیت هستند همراه با سطح ویروس در فاضلاب‌های استانی، همگی روند رو به کاهش را نشان می‌دهند. بهداشت عمومی انتاریو می‌گوید که نرخ ابتلا به کووید-۱۹ از ۳۴ واحد بهداشتی انتاریو در هفته ۳۰ ژوئیه، اکنون به ۲۲ واحد کاهش یافته و پذیرش در بیمارستان‌ها نیز به ۳۰۶ نفر در هفته رسیده در حالیکه در هفته پیش تعداد پذیرش‌ها ۴۶۳ نفر بوده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما در هفته منتهی به ۳۰ جولای، ۴۶ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ گزارش شد، در حالیکه در هفته پیش از آن ۷۵ مورد مرگ در هفته بر اثر کرونا ثبت شده بود. کایران گفت که پیش‌بینی می‌کند که تا آخر ماه اوت این روند همچنان کاهشی بماند اما با نگاهی به پاییز، احتمال دارد موج جدید کرونای امسال به بدی سا‌ل‌های گذشته و پیش‌بینی‌های قبلی نباشد. وی افزود که هوای سردتر فعالیت‌های بیشتری را به فضاهای داخلی خواهد برد و با بازگشت خانواده‌ها از تعطیلات، خطر افزایش شیوع مجدد کرونا بالا خواهد رفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اکنون سه هفته است که انتاریویی‌های ۱۸ سال به بالا واجد شرایط دریافت چهارمین دوز واکسن کووید-۱۹ شده‌اند، که قبلا فقط برای افراد ۶۰ سال به بالا و بزرگسالان دارای نقص ایمنی یا بومی در دسترس بود. کایران گفت که فقط کمتر از ۱۶% از بزرگسالان در این استان چهار دوز واکسن زده‌اند در حالیکه در جمعیت آسیب‌پذیر ۸۰ سال به بالا حدود ۶۱% دوز چهارم را دریافت کرده‌اند. وی گفت از هفته پیش نیز کودکان زیر پنج سال می‌توانند واکسن بزنند که در همین مدت ۹,۰۰۰ کودک که معادل یک درصد از کل کودکان این سن است، اولین دوز واکسن خود را زده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
اکثر مردم قبلا کرونا گرفته‌اند
کایران گفت بسیاری از انتاریویی‌ها قبلا کرونا گرفته‌اند به ویژه به نسخه "اومیکرون" کرونا در امسال آلوده گشته‌اند بطوریکه مطالعات شیوع سرمی نشان می‌دهد که نیمی از جمعیت، اکنون به واسطه مریضی قبلی دارای مصونیت طبیعی هستند و به همین دلیل، به همراه نرخ بالای واکسیناسیون، هنوز شیوع جدید و بالایی را شاهد نیستیم. وی چنین شرایطی را "خوب" توصیف کرد و افزود: "تکثیر ویروس کنونی یا یک نسخه جدید بسیار مشابه در جمعیت ما احتمال کمی خواهد داشت. با تمام این اوصاف ما در همکاری با آژانس بهداشت عمومی کانادا در حال رصد وضعیت کرونا در جهان هستیم تا ببینیم آیا نوع جدید خطرآفرینی ظهور می‌کند یا خیر".
وی مجددا تاکید کرد که در هفته‌های آتی شاهد دوره‌ای از آرامش خواهیم بود و بعلت نبود یک نسخه قوی جدید در سطح جهانی، احتمالا برای چند ماهی شاهد بازگشت قوانین سخت‌گیرانه کرونا نخواهیم بود. کایران گفت که هنوز خطر عفونت مجدد با اومیکرون وجود دارد و افرادی که هم واکسن زده و هم کرونا گرفته‌اند مقاومت بیشتری نسب به آنهایی که فقط کرونا گرفته‌اند خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 5, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به