این سومین مدال طلای زنان کانادا در طی یک سال گذشته، اینبار با یک تیم کاملا جدید به حساب می‌آید
کانادا در فینال مسابقات هاکی قهرمانی زنان جهان که در دانمارک برگزار می‌شد، امروز یکشنبه با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل ایالات متحده از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.
این سومین مدال طلای زنان کانادا در طی یک سال گذشته است و به این ترتیب این تیم تبدیل به قهرمان بلامنازع جهان شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اُ کانادا؛ پس از شکست در دوره مقدماتی، این تیم جدید زنان هاکی روی یخ کانادا آمریکا را در هم کوبید و قهرمان جهان شد
"بریان جنر" با دو گل خُرد کننده، هر دو در وقت دوم، و "رنه دزبین" دروازه‌بان کانادا با ۲۰ بار نجات دادن دروازه، مهمترین عوامل این پیروزی پُر رنگ بودند. این در حالی‌ست که تنها گل آمریکا را "ابی روکه" به ثمر رساند و "نیکول هنسلی" دروازه‌بان آمریکا نیز توانست ۱۷ بار دیگر از گل خوردن آمریکا جلوگیری کند. تیم هاکی روی یخ زنان کانادا یک سال پیش در کلگری و در مسابقات قهرمانی جهان که به دلیل کرونا تا ماه آگوست عقب رفته بود نیز توانسته بود آمریکا را ۳ بر ۲ در وقت اضافه شکست دهد؛ بعلاوه در ماه فوریه در پکن و در فینال هاکی زنان المپیک هم آمریکا را با همین نتیجه ۳ بر ۲ خُرد کرده بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این تیم کانادا با ترکیب جدیدی در این مسابقات در دانمارک حضور یافته بود زیرا "تروی رایان" سرمربی تیم، به دنبال ترکیب جدیدی برای تیم ملی کشور بود. این مسابقات قرار بود در ابتدا در روسیه برگزار شود اما فدراسیون هاکی روسیه را بعلت درگیری نظامی با اوکراین، حذف کرد و مسابقات را با ۱۰ کشور به دانمارک سپرد. آمریکا بدون شکست به فینال راه یافته بود در حالیکه در مرحله مقدماتی توانسته بود همین تیم کانادا را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهد و با داشتن ۴۷ اختلاف گل، در مقایسه با کانادا با ۲۲ اختلاف گل، بعنوان تیم اول این گروه به دور دوم صعود کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما در فینال این کانادا بود که علاوه بر اینکه "پاک" را سریع‌تر و سالم‌تر از آمریکا به جریان انداخت توانست در محوطه پنالتی و نقاط مهم یخ با سرسختی مقابل آمریکا بایستد و پیروز شود. در حالیکه آمریکا ۲ بر ۱ عقب افتاده بود حتی نزدیک بود که بتواند در وقت سوم و دو "پاور پلی" پیاپی و نیز آخرین دقیقه بازی که دروازه‌بانش را بیرون کشید و یک مهاجم اضافه کرد، بازی را به تساوی بکشاند. در وقت سوم که آمریکا برای جبران جلو کشیده بود، کانادا فقط ۶ حمله خطرناک داشت در حالیکه آمریکا نزدیک بود ۱۲ بار دروازه کانادا را فرو بریزد. در وقت اول و دوم این کانادا بود که با قدرت بر حریف می‌چربید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
پیش از این دیدار جمهوری چک که توانسته بود برای اولین بار به جمع چهار تیم پایانی مسابقات جهانی برسد، موفق شد سوئیس را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد و مدال برنز را کسب کند. مربی تیم چک در این مسابقات "کارلا مکلئود" مدافع سابق تیم ملی کانادا بود که اهل کلگری‌ست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دوره بعدی مسابقات قهرمانی زنان در سال ۲۰۲۳ در یک شهر کانادا برگزار می‌شود که هنوز اعلام نگشته و پس از آن، این آمریکاست که میزبان مسابقات سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, September 4, 2022 - 17:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به