دلیل این پدیده یک توده هوای گرمسیری است که از سمت خلیج مکزیک می‌آید و دما را برای انتاریو، کبک و استان‌های شرقی کانادا دو رقمی می‌کند
نه هنوز تابستان نیست، یک وقت با لباس منزل به بیرون نروید! واقعیت اینست که هنوز بهار هم نشده! از امروز تا پنجشبه و حتی تا آخر هفته، شرق کانادا در انتظار یک جبهه هوای گرمی‌ست که در این فصل ورودش عجیب به نظر می‌رسد. 
دلیل آن یک توده هوای گرمسیری است که از سمت خلیج مکزیک می‌آید و دما را برای انتاریو، کبک و استان‌های شرقی کانادا دو رقمی می‌کند. 

نه تابستان نیست! گرمای عجیب پس از برف و سرمای تورنتو، مونترال و کبک بیشتر از ونکوور بارانی: از °۱۸- یکشنبه تا °۱۸ پنجشنبه

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
با نزدیک شدن به نیمه ماه مارس، یک توده هوای ملایم وارد انتاریو و کبک خواهد شد. دما از امروز به‌طور پیوسته افزایش خواهد یافت، زیرا جبهه پر فشاری در نیمه شرقی کانادا ایجاد می‌شود که هوایی کاملا بهاری را بوجود می‌آورد که با توجه به پیش‌بینی‌ها، تداعی کننده هوای اواخر آوریل یا اوایل ماه می‌است. این هوای گرم بتدریج از سراسر انتاریو، کبک و استان‌های شرقی کانادا که مجاور اقیانوس اطلس هستند نیز عبور خواهد کرد. در این هفته، خط الراس بزرگی از جبهه پر فشار بر روی شرق کانادا ایجاد خواهد شد که باعث می‌شود در اکثر اوقات هفته شرایط آرام جوی در سراسر جنوب انتاریو حاکم باشد و بهتر از آن، هر روزی که به سمت آخر هفته پیش می‌رویم، دمای هوا به تدریج اندکی گرم‌تر می‌شود. 
تا پنج‌شنبه شاهد دمایی شبیه به اواخر آوریل یا اوایل ماه می‌خواهیم بود. بالاترین دمای هوا در روز، احتمالا بیش از سه برابر گرم‌تر از دمای فصلی در این زمان از سال خواهد بود. بالاترین دمای هوا در روز پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب انتاریو به راحتی می‌تواند به ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتیگراد برسد. برای توضیح بیشتر، بالاترین میزان فصلی در طول روز در حدود ۴ درجه سانتیگراد و کمترین مقدار آن در شب ۴- درجه سانتیگراد است. 
پس از پنجشنبه با پیش‌بینی دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد برای تورنتو، با کاهش دمای هوا روبرو خواهیم بود ولی همین روند یعنی ثبت اولین رکورد دمای هوای دو رقمی برای روز ۱۷ مارس بعد از سال ۲۰۱۶. اما این رکورد برای شهرهایی مانند «نورت بی» و «بری» یک رکوردشکنی ۱۰ ساله است زیرا آن‌ها موج گرمایی سال ۲۰۱۶ را نداشتند. 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جوامع و شهرهای نزدیک به سواحل دریاچه‌ها ممکن است دمایی کمتر از دیگر شهرها که با آب فاصله دارند داشته باشند زیرا بالا رفتن دمای آب کمی زمان می‌برد، با این حال هوا حتی در مناطقی که تحت تاثیر آب‌های سرد قرار دارند، گرمتر از دمای هوا در حالت نرمال این فصل خواهد بود. انتظار می‌رود این گرما تا آخر هفته ادامه داشته باشد، همچنین در این هفته و هفته آینده احتمال بارش باران وجود خواهد داشت. با این حال، به نظر می‌رسد که یک بهار کاذب شروع شده است، زیرا معمولا در این فصل و احتمالا در برخی از روزهای مارس و به ویژه در ماه آوریل با سرمای گاه به گاه هوا مواجه خواهیم بود. 

تورنتو، مونترال و کبک: از برف تا گرمای عجیب و بارندگی

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بله این سه شهر شرق کانادا یکدفعه‌ای از دماهای بین ۱۰- تا ۱۸- (با باد) طی فقط یک روز به دماهای بین ۰ تا ۸ درجه می‌رسند. البته در این بین تورنتو و مونترال بیشتر هوایی ابری همراه با باران تا اندکی سپیدی برف خواهند داشت ولی کبک به نسبت دو شهر دیگر با باران و البته برف بیشتر مواجه خواهد بود. کارشناسان معتقدند که امسال با بهاری زودتر از موعد مواجه هستیم ولی این دماها به معنی بهار نیست. 

ونکوور: ابری و بارانی، ابری و بارانی، ابری و بارانی

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ونکوور اما با اینکه طبق معمول دمایش تقریبا بصورت پله‌ای بالا و پایین می‌شود، در این مدت هر روز باران خواهد داشت که میزان بارندگی در امروز دوشنبه با ۳۷ میلی‌متر بیشترین میزان و چهارشنبه با حدود ۵.۵ میلی‌متر کمترین میزان خواهد بود. 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هر دو ناحیه شرق و غرب کانادا اکنون با دمایی بالاتر از دمای میانگین فصلی خود مواجه هستند که بتدریج این دما به میانگین فصلی خود نزدیک می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 14, 2022 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به