اگرچه موارد ابتلا به کووید ۱۹‌ در سراسر کشور رو به کاهش است، اما احتمال ابتلای مجدد به این ویروس، به خصوص اومیکرون، آن هم بطور پیاپی، همچنان امکان‌پذیر است
کارشناسان می‌گویند اگرچه موارد ابتلا به کووید ۱۹‌ در سراسر کشور رو به کاهش است، اما احتمال ابتلای مجدد به این ویروس، به خصوص اومیکرون، آن هم بطور پیاپی، همچنان امکان‌پذیر است.
"استفن هاپتون کان"، استاد بالینی دانشکده جمعیت و بهداشت عمومی دانشگاه "بریتیش کلمبیا" کانادا می‌گوید: "تا زمانی که این ویروس در جامعه شیوع دارد، همیشه احتمال ابتلای پیاپی و بیش از یک بار وجود دارد، به ویژه ابتلا به اومیکرون که اکنون نسخه غالب شده، محتمل‌تر از سایر نسخه‌ها به نظر می‌رسد". اومیکرون (هر دو نوع اصلی و ب.آ-۲) بیش از دیگر نسخه‌ها، به همراه دلتا از واکسن‌ها عبور می‌کند. نسخه جدید اومیکرون به نام ب.آ-۲-۲ اکنون به سرعت در حال شیوع و جانشینی نسخه ب.آ-۲ می‌باشد که به گفته دانشمندان از نظر میزان شیوع، خطر و گذر از واکسن‌ها تفاوت زیادی با ب.آ-۲ ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قبلا کرونا گرفته یا واکسن زده‌اید؟ کارشناسان می‌گویند باز هم سالی چند بار می‌توانید اومیکرون بگیرید
"کلی مک‌ناگنی"، استاد ژنتیک پزشکی دانشکده مهندسی زیست‌پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز می‌گوید: "‌به‌طور خاص به نظر می‌رسد که نوع اومیکرون یکی از گونه‌هایی است که می‌تواند بارها و بارها افراد را در طی یک سال آلوده ‌‌کند". او می‌افزاید: "اومیکرون از نظر درگیر شدن نقاط بدن بیشتر شبیه ویروس سرماخوردگی شده که راه‌های هوایی فوقانی را آلوده می‌کند، جایی‌هایی که شما ‌به راحتی نمی‌توانید در آنها ایمنی قوی ایجاد ‌کنید. برعکس سایر نسخه‌ها که بیشتر اعماق ریه را درگیر می‌کردند اکنون از بینی تا نای و قسمت بالای ریه درگیر می‌شوند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

به گفته مک‌ناگنی، همین امر باعث می‌شود که هم مردم زودتر و راحت‌تر اومیکرون بگیرند و هم میزان پخش آن (تعداد ویروس در واحد حجم هوا) افزایش یابد و هم امکان محافظت و ایمنی کمتر شود. "لیزا گلاور" دستیار مدیر سلامت آلبرتا نیز می‌گوید: "‌از زمانی که اومیکرون به نوع غالب تبدیل شده، عفونت مجدد (ابتلای مجدد)‌ افزایش یافته، ‌خطر ابتلای مجدد به اومیکرون بسیار بیشتر از انواع قبلی کووید است. ‌یکی از عوامل اصلی که احتمال عفونت مجدد را افزایش می‌دهد، کاهش سطح ایمنی نسبت به عفونت قبلی یا به‌روز نبودن کامل با ایمنی‌سازی کووید ۱۹، از جمله مرتبا نزدن واکسن‌های پیاپی است". لیزا به چگونگی و تعداد مرتب واکسن‌های پیاپی و میزان تاثیرگذاری آن اشاره‌ای نکرد اما گفت صرف نظر از نوع ویروس، واکسینه شدن می‌تواند احتمالا سطح بالاتری از محافظت در برابر عفونت مجدد را به همراه داشته باشد.

چه می‌توان کرد؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما اکنون برای بسیاری این سوال مطرح شده که با واکسن‌های دوز چهارم و پنجم اگر زندگی عادی نشد، چگونه خواهیم توانست جلوی اومیکرون را بگیریم؟ مک‌ناگنی می‌گوید مهمترین دفاع مقابل ابتلا به کرونا بازگرداندن دستورات استفاده از ماسک زدن و قرنطینه است که می‌تواند به این معنی باشد که افراد کمتری دوباره به ویروس آلوده می‌شوند. او گفت: "این کاملا واضح است. به محض اینکه ماسک‌ها را کنار گذاشتیم، نرخ شیوع کرونا به سرعت تمام شروع به افزایش کرد". ماسک و قرنطینه جلوی ورود ویروس به بدن را می‌گیرند تا ما اصلا بیمار نشویم در حالیکه واکسن جلوی ورود ویروس را سد نمی‌کند بلکه سعی در خنثی کردن ویروس با درگیر کردن داخلی بدن با آن دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دکتر "ترزا تام" ریاست پزشکی کانادا و "هوراسیو باخ"، استادیار بالینی می‌گویند: "‌اکنون، چون ماسک نداریم، شاهد این افزایش شدید کرونا در میان جوامع مختلف هستیم، ماسک‌ها قطعاً اولین خط دفاعی هستند، بازگشت دستورات ماسک‌ها باعث کاهش ابتلای مجدد می‌شود". همه استان‌های کانادا اکنون ماسک را کنار گذاشته‌اند و تقریبا کلیه دستورات مقابله با کرونا حذف شده‌اند، بعلاوه اینکه آمارگیری، آزمایش، تست و رهگیری این بیماری تا حد آزمون پراکنده فاضلاب‌ها پایین آمده است.

آمار چیست؟
‌تعداد کانادایی‌هایی که اکنون در بیمارستان‌ها به دنبال درمان برای کرونا هستند به ۴,۸۸۰ بیمار رسیده است که نسبت به دو هفته قبل بیش از ۲۰% درصد کاهش نشان می‌دهد، زیرا مردم دیگر برای ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند؛ اما هم اکنون ۳۴۹ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند که تعدادشان از اوائل ماه آوریل تاکنون کاهش نیافته است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در حال حاضر به طور متوسط در ‌کشور روزانه شاهد ۶۳ مرگ هستیم. این نرخ پس از افزایش مرتب در طول ماه آوریل، از اوایل ماه مه ثابت مانده است. با این حال، موارد تازه تأیید شده کرونا، مجموع موارد ابتلا در کل کشور را به بیش از ۳,۸۴۰,۰۰۰ ‌‌نفر و بیش از ۴۰,۶۰۰ مرگ و میر رسانده است. تا ۱۹ می، ۹۰.۴% از کانادایی‌های پنج ساله و بالاترِ واجد شرایط، حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند و این در حالی است که ۸۶.۲% به طور کامل با دو دوز واکسن واکسینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 23, 2022 - 09:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به