این دومین بالا بردن ۰.۵ درصدی پیاپی است که بزرگترین افزایش در طی ۲۲ سال گذشته نیز بوده است
پس از آنکه بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را به دلیل شیوع کرونا تا نزدیک صفر از مارس ۲۰۲۰ پایین آورده و حفظ کرده بود، اکنون در طی فقط ۳ ماه آنرا ۱.۲۵% بالا برده تا اکنون به ۱.۵% برسد.
این دومین بالا بردن ۰.۵ درصدی پیاپی است که بزرگترین افزایش در طی ۲۲ سال گذشته نیز بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
نرخ بهره‌ها باز هم ۰.۵ درصد بالا رفت؛ بانک مرکزی کانادا تازه شروع کرده است
این اقدامات نشان دهنده تلاشی برای مبارزه با تورمی است که با سریع‌ترین سرعت خود از اوایل دهه ۱۹۹۰ تا بحال در حال رشد و افزایش است. نرخ تورم در ماه می به ۶.۸% رسیده و کارشناسان می‌گویند رشد اقتصادی قوی و پایین‌ترین حد بیکاری، فضا را برای اقدام بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی تا کنترل کردن تورم مساعد کرده است. بانک مرکزی انتظار رشد تورم سالیانه ۲% را دارد. نرخ تورم در آمریکا و اروپا در ماه گذشته به ترتیب ۸.۳% و ۸.۱% بوده و بانک‌های مرکزی این حوزه‌های اقتصادی هم در حال بالا بردن نرخ بهره‌ها هستند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اداره آمار کانادا در اوایل این ماه گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده کانادا در ماه آوریل نسبت به سال قبل ۶.۸ درصد افزایش یافته است. مواد غذایی ۹.۷ درصد افزایش یافت - بزرگترین افزایش از سپتامبر ۱۹۸۱ - در حالی که قیمت بنزین ۳۶.۳ درصد در طی سال افزایش یافته است و غذا و سرپناه (مسکن) ۹.۷ و ۷.۴ درصد افزایش داشته است. "استفان تپ"، اقتصاددان ارشد اتاق بازرگانی کانادا، می‌گوید: یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌های ورودی یکی از بزرگترین موانع پیش روی کسب‌وکارها است که باعث افزایش قیمت‌ها و نیاز فوری به بالا نگه داشتن نرخ‌های بهره می‌شود. او در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد، گفت: فشار هزینه‌ها همچنان به تورم دامن می‌زند و بانک کانادا برای کنترل این تورم، افزایش نرخ‌های بهره را با سرعتی فوق‌العاده ادامه می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این در حالی‌ست که با افزایش امروز، نرخ کنونی بهره در طی ده سال گذشته فقط در سال ۲۰۱۹ بیشتر از زمان کنونی بوده است و سخنان امروز رئیس بانک مرکزی نشان می‌دهد که وی تازه کار بالا بردن نرخ بهره را آغاز کرده است. کارشناسان می‌گویند افزایش امروز هنوز با کنترل تورم بازار بسیار فاصله دارد و پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی تا آخر امسال ۱.۵% دیگر نرخ بهره را بالاتر ببرد و به ۳% برساند. "شارون کوزیکی"، معاون بانک مرکزی در اواخر ماه گذشته گفت که بانک قویا آماده است تا با افزایش نرخ بهره میزان تورم را به هدف مد نظر بانک بازگرداند. وی در ادامه افزود که این افزایش بصورت پله‌پله‌های کوچک خواهد بود. این در حالی‌ست که آمریکا نیز خود را برای یک افزایش ۰.۵٪ آماده می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
تاثیر روی وام‌های مسکن و بازار املاک
نرخ بالاتر بهره بانک مرکزی باعث بالاتر رفتن نرخ بهره بانک‌های بزرگ کانادا نیز می‌شود، تغییری که هزینه وام‌های متغیر از جمله وام‌های مسکن با نرخ متغیر را افزایش می‌دهد. از ماه گذشته، شش بانک بزرگ کانادا، یعنی رویال بانک، تی‌دی بانک، سی‌آی‌بی‌سی، بانک مونترال، اسکوشیا بانک، و بانک ملی همگی نرخ بهره خود را برای مردم نیم درصد افزایش داده بودند و از ۲.۷۰% به ۳.۲۰% رسانده بودند. در همین حال، نرخ‌های ثابت در حال حاضر بین ۱.۷۵ تا ۲ درصد افزایش یافته است. اکنون انتظار می‌رود که همین بانک‌ها مجددا طی چند ساعت آینده حداقل به همین میزان دوباره نرخ بهره‌هایشان را بالاتر ببرند.
یکی از مهمترین مواردی که این نرخ در بازار تاثیر می‌گذارد، بازار املاک است که خریداران باید با قانون موسوم به "تست استرس" معرفی شده توسط دولت لیبرال فدرال در سال ۲۰۱۸، ثابت کنند که توانایی خرید و نگاهداری خانه را دارند. خریداران باید بتوانند نشان دهند که می‌توانند نرخ وام مسکن خود را به اضافه ۲% یا ۵.۲۵%، هر کدام که بالاتر است، بپردازند. همین قانون بعلاوه بالا رفتن نرخ بهره باعث شده که از ماه مارس قیمت خانه‌ها شروع به کاهش کند و از میانگین بالای ۸۱۶,۰۰۰ دلار در ماه فوریه به ۷۴۶,۰۰۰ دلار در آپریل برسد.
 
افزایش پرداختی شما
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هر افزایش ۰.۵ درصدی در نرخ بهره حداقل ۱۷۲ دلار در ماه یا ۲,۰۶۴ دلار در سال، بازپرداخت وام مسکن شما را بیشتر می‌کند. بعبارت بهتر در طی این ۳ ماه پرداختی شما باید حدود ۴۰۰ دلار در ماه اضافه شده باشد و در صورت افزایش نرخ بهره تا ۳% تا آخر امسال، پرداختی ماهیانه شما در انتهای سال نسبت به ابتدای سال باید حدود ۱,۰۰۰ دلار افزایش نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 1, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به