کارشناس بیماری‌های عفونی گفت که انتاریو هیچ برنامه واقعی علمی در لغو دستور ماسک زدن ندارد و دستورات ماسک در واقع باید در محیط‌های پُرخطر افزایش یابد
دکتر "کیران مور" رئیس کل بهداشت استان انتاریو در بیانیه‌ای خبری خود گفت: "دستورات مراعات بهداشتی به واسطه کرونا از ساعت ۱۲ نیمه شب ۱۱ ژوئن به پایان می‌رسند. تنها مکان‌هایی که زدن ماسک همچنان اجباری خواهند ماند خانه‌های سالمندان و مراقبت‌های طولانی خواهد بود".
از سوی دیگر در همین روز دکتر "ترزا تام" ریاست کل بهداشت کانادا گفت که به اطلاع کلیه نمایندگان مجلس کانادا رسانده که خطر موج هفتم کرونا در پائیز امسال واقعی است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
همه قوانین مقابله با کرونا در انتاریو بجز چند مورد از فردا لغو می‌شوند؛ شهادت رئیس بهداشت کانادا در مجلس: موج هفتم کرونا در راه است
دکتر مور می‌گوید که وضعیت کرونا انتاریو، به کمک نرخ بالای واکسیناسیون، همچنان در حال بهبود است. او همچنین گفت: ‌"در حالی که الزامات مربوط به زدن ماسک منقضی می‌شود، ممکن است برخی از سازمان‌ها سیاست‌های خود مبنی بر نگاه داشتن ماسک را همچنان به اجرا بگذارند" وی افزود که انتاریو همچنین بخش‌نامه‌های کارکنان و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی را نیز لغو و از روز شنبه دستورالعمل‌ها‌ی جدیدی را جایگزین آنها خواهد کرد. وی گفت که استان همچنان نگران نوع جدید ویروس است و به نظارت خود در این خصوص ادامه خواهد داد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دکتر مور در ادامه گفت استفاده از ماسک همچنان در محیط‌های شلوغ و پُرخطر مانند پناهگاه‌ها و خانه‌های گروهی توصیه می‌شود، اما در خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت و سالمندان همچنان اجباری خواهد بود. پیشتر الزامات استانی ماسک در مناطقی مانند حمل و نقل عمومی، مراکز مراقبت‌های بهداشتی، خانه‌های مراقبت طولانی مدت و سالمندان قرار بود ابتدا در ۲۷ آوریل به پایان برسد اما این مهلت در اوایل سال جاری تا ۱۱ ژوئن تمدید شد. شبکه بهداشت دانشگاه تورنتو، پس از اعلام این خبر دکتر مور گفت که دستور ماسک زدن در بیمارستان‌هایش مانند پرنسس مارگارت، بیمارستان‌های عمومی تورنتو و بیمارستان‌های غربی تورنتو پابرجا باقی خواهد ماند. 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در همین حال، کمیسیون حمل و نقل تورنتو موسوم به تی‌تی‌سی نیز اعلام کرد که اکیدا توصیه می‌کند که مسافران همچنان در زمانیکه در خودروها یا ایستگاه‌ها هستند ماسک بزنند و استفاده از ماسک برای رانندگان، کارمندان و مسافرانی که به معلولان خدمات می‌دهند همچنان اجباری خواهد بود. تی‌تی‌سی یکی از اولین نهادهای انتاریویی بود که در ژوئیه ۲۰۲۰ استفاده از ماسک را برای رانندگان، کارمندان و مسافران اجباری کرد، در حالیکه استان انتاریو در اکتبر همان سال ماسک زدن را برای همه مردم اجباری کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
پزشکان: استفاده از ماسک باید تمدید شود، نه لغو
"کالین فرنس"، کارشناس بیماری‌های عفونی گفت که انتاریو هیچ برنامه واقعی علمی در لغو دستور ماسک زدن ندارد و دستورات ماسک در واقع باید در محیط‌های پُرخطر افزایش یابد. دولت انتاریو می‌گوید دستوراتش در این زمینه را از کارگروه پزشکان استان می‌گیرد و خودش در این زمینه تصمیم‌گیری نمی‌کند. کالین می‌افزاید این دستورات ماسک اجباری باید شامل مدارس نیز باشد زیرا محیط‌هایی پُرخطری هستند و چنین ادامه داد: "‌اگر ما الزامات زدن ماسک را از حمل و نقل عمومی حذف کنیم، شاهد افزایش موارد ابتلا خواهیم بود و شکی نیست که این اتفاق خواهد افتاد. حذف ماسک منجر به حذف بسیاری از مردم استفاده کننده از حمل و نقل عمومی و سریع نیز خواهد شد زیرا حذف دستورات زدن ماسک در محیط‌های پُرخطر وضعیت را بدتر می‌کند".
کالین می‌گوید با اینکه موارد ابتلا به کرونا در حال کاهش است اما کاهش بیماری با کاهش تعداد ‌مبتلایان یکسان و هم‌معنی نیست. او گفت: "کرونا روزانه تعداد قابل توجهی از مردم را بیمار می‌کند اما این بیماران خود را به سیستم بهداشتی معرفی نمی‌کنند تا آمار واقعی تعداد مبتلایان بدست آید. کووید یک سرماخوردگی نیست. کووید یک ویروس بسیار تهاجمی است که از انگشتان پا تا مغز شما را درگیر خواهد کرد‌ و اکنون شواهدی داریم که نشان می‌دهد، این ویروس می‌تواند تا ماه‌ها در بدن شما زنده بماند. کووید طولانی مدت با آسیب مغزی ارتباط دارد و ما همچنین می‌توانیم به واسطه آن، بیماری‌های خودایمنی ‌و بیماری‌های عروقی بسیار جدی را ببینیم"‌.
کالین می‌گوید تصمیمات بر اساس معیارها و نشان‌های کووید۱۹ مانند داده‌های نظارت بر فاضلاب شفاف و علمی نیستند. دکتر "فهد رزاق" مدیر جدید کارگروه مشاوره علمی کووید-۱۹ استان انتاریو، گفت که استان باید در حدود ۴ هفته دیگر دستور استفاده از ماسک را در همه محیط‌های پُرخطر تمدید کند و سپس بعد از آن دوباره شرایط را ارزیابی نماید. این در حالی‌ست که قرار است دکتر مور یعنی ریاست پزشکی استان تصمیماتش را بر اساس توصیه‌های کارگروه فهد بگیرد. 
میزان بستری شدن در بیمارستان به علت کووید۱۹ اندکی کاهش نشان می‌دهد بطوریکه در روز چهارشنبه ابتلای حداقل ۱,۰۱۳ مورد جدید به کووید۱۹ با نرخ مثبت شدن ۶.۴ درصدی را ثبت کرد. از این تعداد ۵۲۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۱۱ نفر دیگر نیز درگذشتند. حدود ۶۹% از بیماران بخش مراقبت‌های ویژه مبتلا به کرونا هستند.
 
شهادت رئیس بهداشت کانادا در مجلس: موج هفتم کرونا در راه است
دکتر ترزا تام در کمیته بهداشت مجلس نمایندگان فدرال کانادا در اتاوا گفت: "همه‌گیری تمام نشده است". او به عنوان بخشی از بررسی هزینه‌های سلامت در سال جاری به مجلس احضار شده بود و در شهادت خود گفت که نگران است که برخی از انواع فرعی کووید-۱۹ مانند نسخه اومیکرون مشکل‌ساز باشند، و وی همچنین نگران است که گونه‌های جدید دیگری نیز ظاهر شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

او با اشاره به این واقعیت که دو دوز واکسن حداکثر تنها ۲۰% در برابر اومیکرون موثر است و اثربخشی سه دوز نیز در ابتدای تزریق حداکثر ۶۰% است و بسرعت افت می‌کند مشخصا گفت که خطر موج هفتم کرونا در پائیز امسال واقعی است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 9, 2022 - 21:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به