گفته‌های امروز وزیر بهداشت کانادا و کمیته توصیه ملی ایمنی‌سازی در تضاد کامل با اعلانات قبلی علمی‌ست
"ژان ایو دوکلوس"، وزیر بهداشت کانادا امروز به خبرنگاران گفت که کانادایی‌ها تا اطلاع بعدی باید حداقل هر ۹ ماه یک بار واکسن کرونا بزنند. این در حالی‌ست که نسخه جدید اومیکرون ب.آ-۴ و ب.آ-۵ در حال گسترش در کاناداست.
از سوی دیگر هندوستان با رشد بی‌سابقه مجدد کرونا روبروست و می‌گوید نسخه اومیکرون ب.آ-۲.۷۵ که از واکسن و دیوارهای ایمنی بدن عبور می‌کند از مرزهای کشور نیز فراتر رفته و بزودی جهانی می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
وزیر بهداشت کانادا: کاملا واکسینه علیه کرونا؟ اثر ندارد و باید هر ۹ ماه واکسن بزنید؛ موج بعدی کووید جهان؟ نسخه هندی ب.آ-۲.۷۵ در همین پائیز
وزیر بهداشت کانادا با رد کامل ادعای چند ساله "واکسن بزن زندگی همه عادی می‌شود" افزود که تعاریف قبلی از "کاملا واکسینه شده" اصلا معنی ندارد و توضیح داد که اکنون فقط این مهم است که مرتبا واکسن بزنید و "به روز" باشید، بطوریکه افراد همه باید در ۹ ماه گذشته خود حداقل یک دوز واکسن تقویتی زده باشند. بنابراین اگر فکر می‌کردید که دو دوز یا سه دوز واکسن زده و کاملا واکسینه شده‌اید، اکنون مجبورید دوباره نسبت به این موضوع فکر کنید. هیچیک از مقامات بهداشتی نمی‌گویند میزان واقعی حفاظت ۲، ۳ یا ۴ دوز چقدر است و در طول زمان چقدر افت می‌کند اگرچه در آخرین اطلاعات ارائه شده در دسامبر سال گذشته گفته شد که طی ۴ ماه کارآیی آن به ۱۵% افت می‌کند و دوز سوم هم فقط ۳۷% کارآیی دارد که این آمارها با گفته وزیر مغایرت دارد. برای گزارش علمی کامل افت ۴ ماه کارآیی واکسن به ۱۵% و کارآیی دوز سوم با ۳۷% اینجا را کلیک کنید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دوکلوس گفت: "ما هرگز به طور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه نخواهیم شد… ما می‌خواهیم برای پاییز آماده باشیم و این مستلزم یک واکسیناسیون عمومی به همه مردم است که بر اساس هر ۹ ماهه باشد و نه تعداد. همانطور که ویروس تغییر می‌کند ما هم باید ایمنی خود را تغییر دهیم {و مرتبا همان واکسن قبلی را بزنیم}. بله... دو دوز دیگر کافی نیست. اگر قبلا اولین دوز تقویت کننده {دوز سوم} را دریافت کرده‌اید، عالی است اما کافی نیست و باید اکنون تقویت کننده دوم یا سوم را هم بزنید... هر ۹ ماه یکبار تزریق کنید". دوکلوس امروز امکان بسته شدن مجدد کشور را رد نکرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بر اساس گزارش "کمیته توصیه ملی ایمنی‌سازی کانادا" موسوم به NACI، فعلا ۶۹% از کانادایی‌های بالای ۵ سال به طور کامل با ۲ واکسن کووید-۱۹ "کاملا واکسینه" شده‌اند. در گزارشی در ۲۹ ژوئن، این کمیته توصیه کرد که بدون توجه به تعداد دوزهای تقویت کننده‌ای که کانادایی‌ها قبلا دریافت کرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر دوزهای تقویت‌کننده به افراد ۱۲ تا ۶۴ ساله تزریق گردد. این کمیته امروز در بیانیه‌ای گفت: "موارد کووید-۱۹، از جمله بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر مرتبط، در حال حاضر در کانادا رو به کاهش بوده با این حال، احتمال، زمان و شدت موج آینده کووید-۱۹ نامشخص است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
موج آینده کانادا از همین ماه با انواع اومیکرون در راه است
بنا به آمار اداره بهداشت کانادا موارد کووید-۱۹ دوباره در کانادا در حال افزایش است که عمدتا به عنوان نسخه‌های ب.آ-۴ و ب.آ-۵ شناخته می‌شوند. این در حالی‌ست که همین امروز و همانطور که در بالا آمد، کمیته توصیه ملی می‌گوید تعداد کرونا در حال کاهش است. اما اومیکرون که اولین بار در آوریل امسال در آفریقای جنوبی شناسایی شد، توانایی شیوع بسیار سریع‌تری از سایر نسخه‌های در گردش دارد. مهمترین نسخه اول آن به نام ب.آ-۲ اکنون با چند ده جهش ژنتیکی مختلف تبدیل به نسخه‌های زیادی شده بطوریکه اکنون نسخه‌های ب.آ-۲.۷۵ و ب.آ-۵ نیز در گردش هستند که باعث شده‌اند دانشمندان شیوع آنها را به عنوان گونه غالب در ماه‌های نزدیک پیش‌بینی کنند.
"سارا اتو" استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا و کارشناس مدل‌سازی در شبکه واکنش سریع انواع ویروس کرونا، پیش‌بینی کرد که موج جدید کرونا در همین ماه جولای آغاز شده و در ماه اوت به اوج خود می‌رسد. آخرین داده‌های توالی در اواسط ژوئن نشان از بازگشت مجدد کرونا می‌داد که پیش‌بینی‌ها برای اول جولای به این صورت بود: تقریبا ۱۳% از موارد کرونا از نسخه ب.آ-۴ و ۶۹% از نسخه ب.آ-۵. سارا می‌گوید: "من از نوع ب.آ-۵ بعنوان موج سوم اومیکرون یاد می‌کنم... البته فکر می‌کنم چون من شمارش موج‌های کرونا از دستم در رفته است".
 
موج آینده نگران کننده جهان با نسخه اومیکرون ب.آ-۲.۷۵ از هند
هند در حال حاضر شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ است. این کشور روز یکشنبه ۱۶,۱۰۳ مورد جدید کرونا را ثبت کرد. کارشناسان پزشکی بر این باورند که شیوع سه نسخه زیر شاخه جدید و بسیار قابل شیوع اومیکرون ب.آ-۲ که اکنون در هندوستان جهش ژنتیکی داشته و با نام‌های ب.آ-۲.۷۴، و ب.آ-۲.۷۵ و ب.آ-۲.۷۶ شناخته می‌شوند پُشت افزایش فعلی موارد کرونا در این کشور هستند. اما در میان این سه نسخه، نسخه ب.آ-۲.۷۵ توجه بیشتری را به خود معطوف کرده زیرا حداقل ۴۶% موارد ابتلا به کرونا در هند را تشکیل می‌دهد و دارای جهش‌های بسیای خاصی‌ست که به آن اجازه می‌دهد از واکسن‌ها، دفاع و آنتی‌بادی‌های بدن به راحتی گذر کند و خود را بهتر از انواع دیگر به سلول‌های انسانی بچسباند. این بدان معنی است که توانایی این نسخه در واگیری بسیار افزایش یافته از جمله افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند یا واکسن زده‌اند دیگر چندان مصونیتی در مقابل این نسخه ندارند.
علاوه بر هند، این نسخه در ۷ کشور دیگر جهان نیز گزارش شده: ژاپن، آلمان، بریتانیا، کانادا، ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند. با این شرایط به نظر می‌رسد در پائیز باید منتظر شیوع گسترده ب.آ-۲.۷۵ باشیم.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, July 4, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به