هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است، اما بدانید حتی اگر فقط یک تغییر کوچک را در سن ۴۰ یا ۵۰ یا ۶۰ سالگی خود ایجاد می‌کنید، باز هم آن برایتان بسیار سودمند خواهد بود
آیا می‌خواهید تا ۲۴ سال دیگر "خوب" زندگی کنید؟
بر اساس یک مطالعه منتشر نشده جدید که داده‌های مربوط به جانبازان آمریکایی را تجزیه و تحلیل می‌کند، اگر در سن ۴۰ سالگی هشت سبک زندگی سالم را به زندگی خود اضافه کنید، ممکن است تا ۲۴ سال به زندگی خود، به خوبی اضافه نمائید. اگر از ۵۰ سالگی شروع کنید، تا ۲۱ سال؛ از ۶۰ سالگی هم حتی نزدیک به ۱۸ سال می‌توانید به زندگی خود اضافه کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
علمی؛ این ۸ عادت می‌تواند تا ۲۴ سال به عمر شما اضافه کند
"شان مای نگوین"، نویسنده اصلی این مطالعه که متخصص علوم بهداشتی برای برنامه میلیون کهنه سرباز در سیستم مراقبت‌های بهداشتی "بوستون"، است می‌گوید: "یک دوره ۲۰ ساله وجود دارد که در آن می‌توانید این تغییرات را ایجاد کنید، چه به‌صورت تدریجی یا یکجا، در هر دو حالت نتیجه خواهید گرفت. ما این بررسی را روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، کلسترول بالا، سکته مغزی، سرطان نیز انجام دادیم و دیدیم که حتی اگر با بیماری‌های مزمن نیز این هشت عادت را شروع کنید، همچنان شاهد ایجاد تغییرات بزرگی در زندگی خود خواهید بود".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
این عادات جادویی زندگی سالم چیستند؟ در این لیست هیچ چیزی نیست که قبلا نشنیده باشید، اما احتمالا نمی‌دانید که چقدر با ارزش هستند. چندتا از آنها عبارتند از: ورزش کنید، رژیم غذایی سالم داشته باشید، استرس را کاهش دهید، خوب بخوابید و روابط اجتماعی مثبت را تقویت کنید. از طرف دیگر، سیگار نکشید، زیاد الکل ننوشید و به مواد افیونی معتاد نشوید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
نگوین می‌گوید: "هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است، اما بدانید حتی اگر فقط یک تغییر کوچک را در سن ۴۰ یا ۵۰ یا ۶۰ سالگی خود ایجاد می‌کنید، باز هم آن برایتان بسیار سودمند خواهد بود، بعلاوه اینکه این تغییرات کاملا قابل انجام دادن برای هر کسی‌ست". این مطالعه که دوشنبه توسط "نوتریشن" در نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا ارائه شد، به رفتارهای سبک زندگی نزدیک به ۷۲۰,۰۰۰ سرباز نظامی آمریکایی بین سنین ۴۰ تا ۹۹ سال پرداخته تا با یک مطالعه طولانی بتواند سلامت و تندرستی آنها را محک بزند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
نگوین گفت، افزودن تنها یک رفتار سالم به زندگی یک مرد در سن ۴۰ سالگی، ۴.۵ سال زندگی اضافی را به همراه داشت. اضافه کردن دومین رفتار سالم منجر به افزایش هفت سال دیگر شد، در حالی که اتخاذ سه عادت باعث افزایش ۸.۶ سال شد. با افزایش تعداد تغییرات بیشتر در شیوه زندگی، فواید آن برای مردان نیز افزایش یافت و نزدیک به ربع قرن زندگی اضافی را به همراه داشت. او افزود که زنان نیز جهش‌های بزرگی در طول عمر خود دیدند، اگرچه این اعداد متفاوت از مردان بود. اتخاذ تنها یک رفتار سالم ۳.۵ سال به عمر یک زن اضافه می‌کند، در حالی که عادت خوب دوم، دو سال به عمر یک زن اضافه می‌کند، با سومی ۱۲.۶ سال و اجرایی کردن هر هشت عادت سالم، عمر یک زن را ۲۲.۶ سال افزایش می‌دهد.
 
این هشت عادت و اثراتشان
۱- ورزش: بیشترین اثر را دارد، با افزودن این یک رفتار سالم، باعث کاهش ۴۶ درصدی در خطر مرگ می‌شوید.
۲- عدم اعتیاد به مواد افیونی: خطر مرگ زودهنگام را تا ۳۸ درصد کاهش می‌دهد.
۳- عدم استفاده از دخانیات و سیگار خطر مرگ را تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد.
۴- مدیریت استرس در رتبه بعدی قرار دارد و مرگ زودهنگام را تا ۲۲ درصد کاهش داد
۵- خوردن یک رژیم غذایی گیاهی شانس شما را برای زندگی طولانی‌تر تا ۲۱ درصد افزایش می‌دهد.
۶- پرهیز از نوشیدن الکل خطر مرگ تا ۱۹ درصد کاهش می‌دهد.
۷- داشتن یک خواب خوب شبانه مرگ زودهنگام به هر علتی را تا ۱۸ درصد کاهش داد.
۸- ارتباطات اجتماعی مثبت ۵ درصد به طول عمر می‌افزاید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


پس از تنظیم جدول اثرگذاری بر اساس سن، شاخص توده بدنی، جنسیت، نژاد و قومیت، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات و سطح درآمد خانواده، این مطالعه نشان داد هر کسی که هر هشت عامل سالم‌سازی زندگی را اجرایی کردند، میزان مرگ و میر ناشی از هر بیماری در آنها ۸۷% کاهش نسبی یافت، بعلاوه اینکه کیفیت زندگی آنها به مراتب بهتر شد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 6, 2023 - 21:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به