کارولین راجرز معاون ارشد بانک کاناداگفت که اکنون وضعیت آنهایی که به تازگی خانه خریده‌اند رو به بحرانی شدن می‌رود
طبق یک یادداشت تحقیقاتی که امروز سه‌شنبه توسط بانک مرکزی کانادا منتشر شد، نشان می‌دهد تقریبا نیمی از صاحبان خانه‌هایی که وام مسکن با نرخ متغیر با پرداخت ثابت دارند، از اکتبر ۲۰۲۲ به بعد قادر به پرداخت وام‌هایشان نبوده‌اند.
این بانک تخمین می‌زند که وام‌ها با نرخ متغیر حدود یک سوم کل بدهی‌های وام مسکن کشور که اکنون عقب افتاده و بدهی دارند را تشکیل می‌دهند. این آمار می‌گوید که در مقایسه با پایان سال ۲۰۱۹، اکنون وام‌های برگشت خورده حدود ۲۰% افزایش دارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اعلان خطر بانک مرکزی کانادا: نیمی از وام‌های مسکن متغیر با پرداخت ثابت ماهیانه برگشت می‌خورند؛ خانه‌ها از دست می‌روند
در این یادداشت همچنین هشدار داده شده که اگر بانک مرکزی نرخ بهره پایه خود را در نشست آتی خود در ماه دسامبر مجددا فقط نیم درصد افزایش دهد، برگشتی‌ها ممکن است به ۶۵% برسد. بسیاری از اقتصاددانان کانادایی انتظار دارند که بانک مرکزی در ماه آینده حداقل نیم درصد نرخ بهره را بالا ببرد و به ۴.۲۵% برساند. در این حالت، نرخ بهره بانک‌های معمولی که معمولا همان نرخ وام مسکن مردم عادی‌ست و حدودا ۲% بیشتر از بانک مرکزی‌ست به راحتی به ۶.۲۵ خواهد رسید. اکثر وام‌های با نرخ متغیر در کانادا دارای پرداخت‌های ماهانه ثابت هستند، به این معنی که حتی با تغییر نرخ بهره، پرداخت ثابت باقی می‌ماند. این امر نشان می‌دهد که مردم اکنون نسبت به گذشته یا مخارجشان بیشتر شده یا درآمدشان کمتر و یا هر دو.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی، سهم پرداختی سود از سهم بازپرداخت اصل مبلغ وام بیشتر می‌شود و این یعنی عدم توانایی مردم در بازپرداخت وام مسکن و بروز وضعیت بحرانی به نام "نرخ ماشه". هنگامی که صاحب‌خانه به نرخ ماشه خود می‌رسد، معمولا چندین گزینه از سوی وام‌دهنده به آنها داده می‌شود، از جمله پرداخت همه پرداختی مشتری به اصل رقم وام برای کاهش اصل بدهی، افزایش مدت بازپرداخت، و یا افزایش پرداخت ماهانه برای پوشش کل سود بهره. تعداد کمی از وام‌دهندگان اجازه می‌دهند که مشتری بازپرداخت وام خود را ماه به ماه افزایش دهد. بانک‌ها می‌گویند که در محاسباتشان صاحب‌خانه‌هایی که قبلا اقداماتی برای کاهش وام مسکن خود و بازگرداندن استهلاک‌های خود انجام داده‌اند، را در نظر نمی‌گیرند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
امروز سه‌شنبه، "کارولین راجرز" معاون ارشد بانک کانادا در یک سخنرانی گفت که بانک مرکزی بر این موضوع نظارت می‌کند که چگونه هزینه‌های استقراض و بهره‌های بالا  بر صاحبان خانه تأثیر می‌گذارد. او اذعان کرد که افزایش تهاجمی نرخ بهره اعمال شده توسط بانک مرکزی کانادا که طی فقط ۶ ماه بهره‌ها را از نزدیک به صفر در ابتدای سال به ۳.۷۵% در ماه گذشته رساند، تاثیرات بسیار بدی روی جوانان بسیار بدهکار کانادایی گذاشته است. وی به تورم، نوسانات در بازارهای کالایی و مالی و همچنین افزایش سطح بدهی به عنوان خطرات ثبات مالی اشاره کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کارولین گفت که اکنون وضعیت آنهایی که به تازگی خانه خریده‌اند رو به بحرانی شدن می‌رود و افزود: " کسانی که اخیرا خانه‌ای خریداری کرده‌اند و احتمالا بودجه خود را بر این اساس بسته‌اند با وضعیت دردناکی مواجه هستند. ما تخمین می‌زنیم که تقریباً تمام وام‌های با نرخ متغیر که بین ماه مه ۲۰۲۰ تا ژوئیه ۲۰۲۲ گرفته شده‌اند، اکنون در موقعیت خطر قرار دارند. این وضعیت شامل حال همه یا قسمت اعظم کانادایی‌ها نمی‌شود اما اما بزرگتر از آن چیزی است که در تاریخ دیده‌ایم، حتی بزرگ‌تر از وضعیت سقوط املاک در سال ۲۰۰۸" او افزود که این قشر از مردم فعلا فقط ۵% را تشکیل می‌دهند اما احتمالا به زودی به ۸% خواهند رسید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, November 22, 2022 - 17:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به