ترودو دیروز دو دوز واکسن زد: دوز چهارم واکسن کرونا و نیز واکسن ترکیبی آنفولانز و سرماخوردگی
دکتر "وینیتا دوبی" معاون پزشکی بهداشت عمومی تورنتو هشدار داد: ‌ممکن است استان به زودی‌ بر استفاده ‌‌‌مجدد‌ اجباری از ماسک تاکید کند، ‌زیرا ‌عفونت‌های ناشی از سه بیماری کووید، آنفولانزا و سرماخوردگی بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی فشار وارد می‌کنند.
این در حالی‌ست که دو نظریه در زمینه این بیماری‌ها وجود دارد: دو سال ماسک زدن باعث تقریبا صفر شدن آنفولانزا و سرماخوردگی شده؛ و دیگری که می‌گوید بعلت نبود این بیماری در دو سال گذشته بدن مانند گذشته قدرت مقابله با آنها را ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بازگشت ماسک‌ها؛ پزشک ارشد تورنتو: از حالا ماسک بزنید، ترودو واکسن زد، فورد‌: هنوز اجباری نشده
روز چهارشنبه در جریان یک جلسه توجیهی انجمن پزشکی انتاریو و با حضور گروهی از پزشکان که بر اهمیت واکسیناسیون و ماسک در جلوگیری از شیوع آنفولانزا و کووید تاکید داشتند، ‌گفت: "‌مسئول ارشد بهداشت تورنتو ‌‌علنا گفته که زدن ماسک به شدت توصیه می‌شود و ما می‌توانیم ببینیم که با این توصیه استفاده از ماسک، حتی امکان دارد زدن اجباری آن بصورت یک دستور‌ بازگردد اگرچه امیدواریم مردم بطور اختیاری بسیار بیشتر از گذشته ماسک بزنند". ‌وی در ادامه افزود: "انتظار می‌رود که افزایش بیماری‌های تنفسی سه گانه کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی به ویژه در میان جوانان بیشتر باشد زیرا ۵۵ درصد از موارد ابتلا به این سه بیماری مربوط به افراد ۱۹ ساله و کمتر است ".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با افزایش بحث در مورد زدن ماسک‌، دانشگاه "واترلو" روز چهارشنبه در این زمینه یک دستور اجباری را صادر کرد: "‌ما قویا شما را تشویق به پوشیدن ماسک در تمام فضاهای بسته می‌کنیم، اگرچه این امر هنوز در محیط‌ها و فعالیت‌های غیر آکادمیک اختیاری است". کلیه ‌آمارهای کشور نشان می‌دهد که آنفولانزای فصلی که سال گذشته به سختی حتی یک مورد دیده می‌شد، اکنون میان ‌جوانان غوغا می‌کند. این در حالی‌ست که قبلا گفته می‌شد کرونا بطور عجیبی جوانان و کودکان را بیمار نمی‌کند ولی اکنون گفته می‌سود حداکثر شیوع این بیماری میان همین دو دسته است که کمترین سطح واکسیناسیون را دارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در ‌بیرون از کالج "پارک مونارک"، دانشجویان دیدگاه‌های مختلفی را در مورد ماسک زدن بیان کردند. تعدادی از دانشجویان به طور منظم به استفاده از ماسک ادامه می‌دهند؛‌ "آنام علی" می‌گوید: "عادت کرده‌ایم، دو سال است که ‌می‌زنیم، برداشتن ماسک احساس عجیبی است"، اما "کارل مک‌کینون" می‌گوید:‌ "وقتی ماسک اختیاری شد، همه خیلی خوشحال بودیم، ‌مثل یک جشن بزرگ بود. اگر دانشجویان مجبور شوند که دوباره از ماسک استفاده کنند، ‌شاید در ابتدا آزاردهنده باشد زیرا نفس کشیدن سخت‌تر است و نمی‌توانید چهره افراد را ببینید، اما بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید".‌ برخی دیگر مانند "بنجامین مارتین" نیز می‌گویند: من زندگی بدون ماسک را ترجیح می‌دهم، ولی اگر مقامات بهداشت دستور جدید ماسک اجباری را تحمیل کنند، ‌حدس می‌زنم که با آن کنار بیایم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
دولت انتاریو چه می‌گوید؟
"داگ فورد" نخست‌وزیر انتاریو می‌گوید: "زدن ماسک فعلا اختیاری‌ست و استفاده گسترده و اجباری از ماسک در حال حاضر روی میز (مد نظر) انتاریو نیست". وی در ادامه در روز چهارشنبه گفت: "‌من همیشه و از روز اول گفته‌ام که همیشه به توصیه‌های متخصصین مانند دکتر مور گوش خواهم کرد، توصیه‌ای که او به همه می‌دهد این است: تا جائیکه می‌توانید ماسک بزنید"‌. او افزود که قصد دارد اولین دوز جدید امسال واکسن آنفولانزا و چهارمین دوز واکسن کووید ۱۹ خود را دریافت کند.
 
ترودو واکسن زد
در همین حال، دیروز "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا با حضور در یک داروخانه در شهر اتاوا پایتخت کانادا دو دوز واکسن زد: دوز چهارم واکسن کرونا و نیز واکسن ترکیبی آنفولانز و سرماخوردگی. دوز چهارم کرونای وی از نوع دو ترکیبی بود که شامل کرونای اولیه و کرونای اومیکرون است. او پس از واکسن زدن، به همه توصیه کرد با آغاز پائیز به همین نحو واکسن بزنند اگرچه شاید برخی از افراد دوست داشته باشند این دو واکسن را در دو روز جداگانه بزنند. وی پیش و پس از واکسن زدن، ماسک زده بود.
 
توصیه شدید تورنتو
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شهرداری تورنتو امروز توصیه کرد که شهروندان، مخصوصا در فضاهای سربسته و بر اساس شرایط و موقعیت، از ماسک‌هایی با کیفیت بالا و مناسب استفاده کنند. در جدیدترین به روز رسانی بهداشت عمومی انتاریو ذکر شده که از اوایل سپتامبر افزایش تدریجی موارد ابتلا به کووید ۱۹ مشاهده شده است. این ارگان بهداشتی گفت که در هفته آخر ماه اکتبر، ۴۷۳ مورد پذیرش بیمارستانی ثبت شده که اگرچه نسبت به ۵۶۹ مورد ابتلا در هفته قبل، ‌کاهش داشته اما در چندین ماه اخیر روند کرونا رو به بالا بوده است.

بیشتر بخوانید: برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, November 10, 2022 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به