دکتر مور در مورد لزوم واکسن و ماسک گفت: آمار ۱۰ سپتامبر، ۱۱.۴% مثبت بودن را نشان می‌داد اما همین آمار در اول اکتبر به ۱۳.۳% رسیده است
دکتر "کایران مور" پزشک ارشد انتاریو از افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این استان و نزدیک شدن به فصل زمستان خبر داد و گفت که این عوامل می‌تواند سیستم مراقبت بهداشتی استان را بیشتر به خطر بیندازد و دولت فورد را مجبور کند تا در صورت بدتر شدن وضعیت، به طور بالقوه سیاست‌های ماسک زدن اجباری و دیگر قوانین مراقبت‌های فردی و اجتماعی در جلوگیری از کرونا را مجددا احیا کند.
وی از مردم خواست برای جلوگیری از افزایش غیرقابل کنترل بیماری و اشباع مجدد بیمارستان‌ها هرچه سریع‌تر واکسن‌های تقویت کننده بزنند و در ضمن یادشان نرود که باید ماسک بزنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هشدار شدید پزشک ارشد انتاریو: مردم، واکسن و ماسک نزنید قوانین کرونا را بر می‌گردانم
دکتر مور گفت که فقط حدود ۱۶% از انتاریویی‌های ۷۰ سال به بالا چهارمین دوز واکسن خود را زده‌اند که این "اصلا قابل قبول نیست" و افزود که قوانین اقدامات بهداشت عمومی مانند "ماسک زدن اجباری می‌تواند در صورت لزوم" دوباره بازگردند. او از مردم خواست که هرچه سریع‌تر واکسن بزنند و اشاره کرد که آمار شیوع بیماری در حال افزایش است و به مردم اکیدا توصیه کرد تا مجددا بصورت اختیاری ماسک زدن به ویزه در فضاهای داخلی را مد نظر قرار دهند و گفت: "اگر شیوع کنونی گسترش یابد و تاثیر قابل توجهی بر سیستم بهداشتی ما بگذارد بطوریکه ما نتوانیم به طور مناسب از مردم انتاریو مراقبت کنیم، من قطعا با دولت صحبت خواهم کرد تا ماسک زدن را برای یک دوره زمانی مشخصی اجباری کنیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

داده‌های بهداشت عمومی انتاریو نشان می‌دهد که درصد تست‌های مثبت کرونا در ابتدای ماه اکتبر افزایش یافته بطوریکه آمار ۱۰ سپتامبر، ۱۱.۴% مثبت بودن را نشان می‌داد اما همین آمار در اول اکتبر به ۱۳.۳% رسیده است. تعداد پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها نیز نسبت به فصل بهار بیشتر شده اگرچه نسبت به ابتدای سال که موج اومیکرون وارد شد، پایین‌تر است. طبق آمار، در هفته منتهی به اول اکتبر، ۳۶۵ نفر با کووید-۱۹ در بیمارستان‌های انتاریو بستری هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مور، که قبلا گفته بود انتاریو باید "یاد بگیرد که با کووید زندگی کند" امروز گفت زدن واکسن‌های تقویت‌کننده (بیش از دوبار) در هر سال ممکن است به واقعیت تبدیل شوند و افزود: "ممکن است هر زمستان ما به یک دوز واکسن تقویت کننده نیاز داشته باشیم تا از ما در روزهای تاریک زمستان که بیشتر در داخل خانه هستیم، محافظت کند". وی گفت از آنجایی که مدت زمان حداکثری محافظت واکسن‌ها حدود سه ماه است احتمالا در طول سال حداقل یک دوز واکسن تقویت کننده دیگر نیز نیاز خواهد بود. به این ترتیب انتظار می‌رود هر کانادایی در سال حداقل دو بار واکسن کرونا بزند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
انتاریویی‌های ۱۲ سال و بالاتر واجد شرایط زدن واکسن تقویت "دو ظرفیتی" فایزر هم هستند و دولت محدوده سنی آن را در ۱۷ اکتبر افزایش می‌دهد. پیش از واکسن فایزر، کانادا زدن واکسن دو ظرفیتی مدرنا را نیز تایید کرده بود. واکسن‌های دو ظرفیتی ترکیبی از دو واکسن مختلف هستند که انتظار می‌رود روی دو سویه مختلف کرونا تاثیر بگذارند، سویه اصلی و احتمالا سویه اومیکرون. هنوز مشخص نیست کارآیی این واکسن‌ها در مقابل سویه اومیکرون که اکنون بیش از ۵ زیرشاخه فعال مختلف دارد، چقدر می‌تواند باشد.
مقامات دولتی می‌گویند که مردم باید با ورود به فصل بیماری‌های تنفسی، واکسن‌های لازمه مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونای خود را بزنند و می‌توانند نوبت خود را از طریق سیستم رزرو استانی، واحدهای بهداشت عمومی محلی و داروخانه‌های منتخب و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، بگیرند. مور علاوه بر تاکید بر زدن واکسن با تحکم از مردم خواست که ماسک‌ها را فراموش نکنند و افزود: "همه می‌دانند که ماسک زدن در دو سال گذشته چقدر موثر بوده، بطوریکه در این مدت ما کمترین میزان آنفولانزا را داشته‌ایم".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, October 14, 2022 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به