معاون بانک مرکزی در دانشگاه گفت: حذف زودتر کمک‌ها می‌توانست جلوی تورم را بگیرد
اداره آمار کانادا روز سه‌شنبه اعلام کرد که نرخ تورم کشور در ماه آگوست به ۷ درصد کاهش یافته است.
تورم در اوایل تابستان امسال به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته یعنی ۸.۱ درصد رسیده بود و اقتصاددانان انتظار داشتند که این نرخ در این ماه تا ۷.۳ درصد پایین بیاید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اعلان تورم ۷ درصدی ماه گذشته کانادا با افزایش قیمت غذا و کاهش بنزین؛ نرخ بهره چه می‌شود؟
این افت نمایانگر کاهش ۰.۳ درصد ماهانه است که بزرگترین کاهش ماهانه از سال ۲۰۲۰ به این سو را نشان می‌دهد. طبق آمار، به اصطلاح تورم اصلی (که اقلام ناپایدار مانند غذا و انرژی را حذف می‌کند) نیز می‌گوید تورم از ۵.۴ درصد در ماه قبل، به ۵.۲ درصد کاهش یافته است. یکی از مهمترین عوامل کاهش تورم این ماه کاهش قیمت بنزین در ماه آگوست نسبت به ماه قبل است که ۹.۶% افت نشان می‌دهد. این بزرگترین کاهش یک ماهه قیمت بنزین از آوریل ۲۰۲۰، زمانی که بیماری همه‌گیر تازه شروع شده بود، نیز هست. در حالی که بنزین کمی ارزان‌تر شده، قیمت مواد غذایی همچنان به افزایش خود ادامه می‌دهند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

هزینه مواد غذایی در سال گذشته ۱۰.۸% افزایش یافته که سریع‌ترین افزایش در صورتحساب خواربار معمولی (ارزاق معمول‌) مردم از سال ۱۹۸۱ تا کنون را ثبت کرده است. هزینه روغن‌ها و چربی‌های خوراکی در سال گذشته تقریبا ۲۸% افزایش یافته، قیمت قهوه و چای بیش از ۱۳% افزایش یافته دارد، همچنین محصولات نانوایی یکی دیگر از محصولات برجسته هستند که در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۳% گران شده‌اند. اگرچه قیمت‌ها هنوز به صورت سالانه افزایش می‌یابند، اما قیمت پروتئین‌هایی مانند گوشت منجمد، ماهی، تخم مرغ و آجیل در ماه آگوست کمتر از ماه جولای بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اداره آمار می‌گوید: "تامین مواد غذایی همچنان تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله شرایط جوی سخت، هزینه‌های بالای ورودی، حمله روسیه به اوکراین و اختلالات زنجیره تأمین قرار دارد". این در حالی‌ست که قرار است بانک مرکزی در ۲۶ اکتبر بازنگری مجدد نرخ بهره خود را اعلان کند که به گفته اقتصاددانان می‌تواند از ۳.۲۵ درصد کنونی تا ۴ یا ۴.۵ درصد هم بالا برود. اما پس از این اعلان، معاون بانک مرکزی جلسه‌ای نیز داشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
حذف زودتر کمک‌ها می‌توانست جلوی تورم را بگیرد
چند ساعت پس از اعلان افت تورم به ۷ درصد، "پاول بیدری" معاون بانک مرکزی کانادا گفت: "اگر سیاست‌های کمک اقتصادی دولت بعلت کووید ۱۹ زودتر برداشته می‌شد، تورم ممکن بود محدود شود... در حالی که تورم اکنون در مسیر درستی افتاده (کاهشی شده)، اما همچنان «بسیار بالا» است". وی در توضیح چنین آورده: "دولت‌ها و بانک‌های مرکزی باید اقدامات محرک را زودتر حذف می‌کردند چون اقتصادها پس از همه‌گیری کووید ۱۹ بهبود یافتند، که حذف آنها احتمالا می‌توانست تورم را مهار کند".
بیدری در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در دانشگاه واترلو گفت که حذف سریع‌تر محرک‌های مالی و پولی جهانی درطول بهبودی پس از دوران همه‌گیری احتمالا منجر به کاهش تورم می‌شود. وی افزود که سیاست‌های مالی و پولی در یک کشور اثرات سرریز در کشورهای دیگر دارد که همیشه به حساب نمی‌آیند و گفت که یکی از درس‌های بحران مالی جهانی در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ این بود که کشورها از حذف تدریجی محرک‌ها به دلیل اثرات سرریز سود می‌بردند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وی گفت تنگناها و مشکلات کنونی در برخی بخش‌ها به دلیل افزایش تقاضای ناشی از ترکیب سیاست‌های پولی دولتی در کمک‌های مالی به مردم، تعطیلی‌ها و بازگشایی‌ها مکرر و نیز دور شدن مصرف‌کنندگان از روند معمولی اقتصادی و خدمات، رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 21, 2022 - 05:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به