بانک مرکزی کانادا امروز چهارشنبه نرخ بهره را برای کنترل تورم که همچنان بسیار بالاتر از هدف ۲% در سال مانده، بالا می‌برد. این خبر پیشتر بر اساس افزایش ۰.۷۵% تنظیم شده بود.
این بانک پیشتر و در اول ژوئن آنرا ۰.۵% افزایش داده و به ۱.۵% رسانده بود و هفته گذشته نیز اعلان کرده بود که تمایل دارد بسیار "تهاجمی‌تر" نرخ بهره را بالا ببرد. این افزایش‌ها فشار زیادی بر پرداخت‌های وام مسکن خانواده‌ها وارد خواهد کرد. هر افزایش ۰.۲۵ درصدی در یک وام نیم میلیون دلاری، پرداختی‌های شما را ماهیانه تقریبا ۶۰ دلار بیشتر می‌کند و بدین شکل با افزایش امروز، به پرداختی وام‌های متغیر ماهانه حدود ۲۴۰ دلار اضافه می‌شود. قرار بود این نرخ فقط ۰.۷۵% بالا برود که اکنون بطور عجیبی حتی بیشتر بالا رفته است. این افزایش باعث می‌شود در طول ۵ سال برای وام نیم میلیون دلاری، ۱۶,۰۰۰ دلار بیشتر پرداخت کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
امروز بانک مرکزی کانادا با رکوردشکنی نرخ بهره را ۱% بالا می‌برد؛ قیمت خانه‌ها سال آینده چقدر افت می‌کند؟
اقتصاددانان می‌گویند با افزایش ۱ درصدی نرخ بهره و رسیدن آن به ۲.۵% یکبار دیگر رکورد این افزایش‌ها شکسته می‌شود. پیشتر بانک مرکزی با دو افزایش ۰.۵% پیاپی در ماه‌های اپریل و جون، و یک افزایش ۰.۲۵ درصدی در مارچ که اولین آنها بود، رکورد زده بود بطوریکه اکنون طی فقط ۴ ماه نرخ بهره‌ها از ۰.۲۵% با ۲.۲۵% افزایش به ۲.۵% خواهد رسید. افزایش نرخ به این اندازه بزرگترین افزایش واحد از سال ۱۹۹۸ خواهد بود. بدین شکل نرخ بهره از پیش از شیوع کرونا که ۱.۷۵% بود گذر خواهد کرد و به نرخ‌های سال‌های ۲۰۰۹ و پیش از آن برخواهد گشت. حداکثر نرخ بهره با ۱۴% در سال ۱۹۹۱ بوده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پس از اعلام نرخ بهره در ماه گذشته، "تیف ماکلم" رئیس کل بانک مرکزی کانادا گفته بود که بانک مرکزی "ممکن است نیاز به حرکت سریع‌تری برای کاهش تورم" داشته باشد. اعلان امروز بانک همراه با انتشار گزارش سیاست پولی سه ماهه گذشته و پیش‌بینی‌های اقتصادی آینده خواهد بود. بانک سی‌آی‌بی‌سی می‌گوید انتظار دارد به دلیل رشد ضعیف‌تر تولید ناخالص داخلی، پیش‌بینی رشد بانک مرکزی از آخرین گزارشش کمتر باشد. "پی‌یر پولیور" نامزد رهبری محافظه‌کاران تنها کسی‌ست که تاکنون گفته اگر دولت را به دست گیرد، تیف ماکلم رئیس بانک مرکزی را بعلت تورم و نیز نرخ بهره بالا اخراج خواهد کرد. تیف در پاسخ گفته بود که لازم است نرخ بهره باز هم بالاتر رود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
فدرال رزرو آمریکا نیز ماه گذشته نرخ بهره خود را ۰.۷۵% افزایش داده بود و انتظار می‌رود در نوبت بعدی هم به همین میزان بالا ببرد. اما تورم بالا فقط در کانادا رخ نداده، در حالیکه نرخ تورم ماه گذشته کانادا ۷.۷% بود، تورم در ایالات متحده در ماه می ‌به رکورد ۸.۶% و در این ماه به ۹.۱% رسید، و در انگلستان نیز تورم در ماه گذشته ۹.۱% بود. بانک مرکزی کانادا می‌گوید عوامل داخلی و بین‌المللی دخیل در تورم را شناسایی کرده و افزوده همچنان میزان تقاضاهای اقتصادی در کانادا "بالاتر از حد واقعی" است در حالی که در سطح جهانی همه کشورها با مشکلات زنجیره تامین مایحتاج و جنگ روسیه و اوکراین روبرو هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"استفان گوردون" استاد اقتصاد دانشگاه "لاوال" می‌گوید: "افزایش اینبار با بیش از ۰.۵% برای کنترل سریع‌تر بازار است". با این حال معاون تیف گفته بود که کانادایی‌ها می‌توانند انتظار نرخ بهره بالاتر از ۳% تا آخر امسال را هم داشته باشند. افزایش‌های سریع نرخ بهره احتمالا اقتصاد کانادا را وارد رکود می‌کند و باعث "خسارت جانبی" قابل توجهی می‌شود، همانطوریکه در ماه گذشته باعث از دست رفتن ۸۵۰,۰۰۰ شغل در کشور شد.
 
افت مجدد ارزش خانه‌ها، اگر نرخ بهره به ۳.۵% برسد چه می‌شود؟
شرکت "سی‌ام‌اچ‌سی" می‌گوید با افزایش امروز نرخ بهره، انتظار دارد قیمت مسکن ۵% دیگر نیز تا سال ۲۰۲۳ سقوط کند. این شرکت می‌گوید اگر بانک مرکزی در اوایل سال ۲۰۲۳ نرخ بهره را به ۳.۵% برساند قیمت مسکن در کل کشور در هر بازه سه ماهه احتمالا ۵% کاهش می‌یابد و این افت همچنان ادامه می‌یابد اما سقوط آزاد نمی‌کند. و اگر این نرخ بهره تا اوایل سال ۲۰۲۳ در حد امروز یعنی ۲.۵% بماند آنوقت انتظار سقوط ۳% در هر بازه سه ماهه می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تعداد خانه‌هایی که دست به دست می‌شوند نیز ۳۴% در مقایسه با حجم فروش قبلی در اوایل سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود که از این پس فروش نسبت به سال گذشته حدود تقریبا ۲۹% افت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 13, 2022 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به