این تحقیق علمی نشان می‌دهد این ترجیح دادن بستگی به سن کودکان دارد.
مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه "کنکوردیا" در مجله شناخت و توسعه منتشر شده، نشان می‌دهد که کودکان مهدکودک ترجیح می‌دهند تا به جای آموزش توسط یک انسان غیر‌ماهر، توسط یک ربات ماهر آموزش ببینند.
این تحقیق علمی نشان می‌دهد این ترجیح دادن بستگی به سن کودکان دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ محققان دانشگاهی کانادا: ‌کودکان یادگیری از ربات‌های هوشمند را به انسان‌هایی که کمتر می‌دانند، ترجیح می‌دهند
"آنا الیزابت باومن" نویسنده اصلی مقاله و کاندیدای دکترا، در بیانیه مطبوعاتی این مطالعه گفت: "این داده‌ها به ما می‌گویند، ‌بچه‌ها با وجودی که می‌دانند ربات ‌شبیه آنها نیست، اما انتخاب خواهند کرد تا ‌از یک ربات یاد بگیرند‌. آنها می‌‌دانند که ربات یک ماشین است و نه یک انسان". این تحقیقات از این نظر مهم است که نشان می‌دهد عامل "انسانی" در پذیرش یادگیری عامل اصلی تعیین کننده نیست.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

محققان، دو گروه از کودکان کانادایی را مورد بررسی قرار دادند، یک‌ گروه‌ از کودکان سه ساله و دیگری گروهی از کودکان پنج ساله که در جلسات مجازی و از طریق "زوم" در این مطالعه شرکت می‌کردند. آنها بر روی صفحه نمایش فیلمی از یک زن و یک ربات کوچک به نام "نائو" را تماشا کردند که دارای خصوصیات انسانی مانند سر، صورت و بدن بود. بچه‌ها دیدند که زن به اشیا برچسب نادرست می‌زند (مثلاً ماشین را کتاب می‌خواند)، در حالی که "نائو" به درستی بر روی اشیا ‌برچسب زد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
‌در بخش بعدی آزمایش‌ دو ‌معلم‌، چیزهایی را به بچه‌ها نشان می‌دادند که احتمالا برای آنها غریب بود و نمی‌دانستند که آنها چه چیزی هستند، مانند یک بوقلمون عجیب، یک رول ریسمان و یک ظرف مافین سیلیکونی. این بار، زن و "نائو" هر دو این موارد ناآشنا را با عبارات ساختگی مانند "میدو"، "توما"، "فپ" و "داکس" برچسب‌گذاری کردند. از بچه‌ها خواسته شد که بر اساس آنچه که در فیلم دیده‌اند اسامی آیتم‌ها را بگویند، ‌‌در آن زمان مشخص شد که گروه پنج ساله بیشتر تحت تأثیر "نائو" قرار گرفته‌اند تا معلم‌، زیرا آنها اسامی بی‌معنی و ساختگی ربات را تکرار کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
عامل سنی
آنا می‌گوید: "‌ما می‌توانیم ببینیم که بچه‌های ‌پنج ساله‌ ترجیح می‌دهند تا از یک معلم شایسته و ماهر به جای کسی که بیشتر به آنها شبیه است، یاد بگیرند، حتی اگر این معلم شایسته و ماهر یک ربات باشد! از سوی دیگر، در مورد کودکان سه ساله، به نظر نمی‌رسد که آنها انسان را به ربات ترجیح دهند، زیرا هیچ تفاوتی در ترجیح نسبت به کلمات ساختگی اشیاء، توسط ربات و معلم نشان ندادند". به عبارت بهتر، افزایش سن کودکان در این برهه زمانی، بر روی پذیرش "عامل" آموزش دهنده آنها موثر است.
 
عامل ظاهر
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای مشاهده اینکه چگونه یک ربات شبیه به انسان بر نتیجه مطالعه تأثیر می‌گذارد، محققان‌‌ این بار یک ربات کوچکِ به شکل کامیون به نام "کوزمو"‌ را جایگزین ربات قبلی کردند.‌ نتیجه این بررسی مانند همان نتایجی بود که در مورد "نائو" رخ داد، این مساله نشان می‌دهد که شکل ظاهری ربات تأثیر قابل‌توجهی بر اعتماد کودکان به معلم رباتی ندارد. "الیزابت گلدامن" که ‌فوق دکترا دارد و در شرکت "هورایزن" که در این پروژه همکاری داشته کار می‌کند، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: "این تحقیق مهم است، زیرا ربات‌ها می‌توانند به عنوان ابزاری برای فهمیدن چگونگی یادگیری کودکان از انسان‌ها و غیرانسان‌ها استفاده شوند".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 30, 2023 - 06:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به