پرندگان صدای خود را درست مانند انسان‌ها، قبل از خواندن زیاد و بلند گرم می‌کنند
تحقیقات جدید دانشگاه "لثبریج" اکنون توضیح می‌دهد که چرا به نظر می‌رسد پرندگان آوازخوان اول صبح خیلی زیاد و بلند آواز می‌خوانند.
این مطالعه که در "بیهیویر اکولوژی" منتشر شده، به بررسی پدیده عجیب خواندن همگانی "گروه کُر سپیده دم" خانواده‌ای از پرندگان به نام "والبلر آدلایدز" پرداخته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ محققان کانادایی به این سوال پاسخ دادند: چرا پرندگان اول صبح آواز می‌خوانند؟
محققان می‌گویند آواز خواندن پرندگان نشان می‌دهد که آنها نه تنها برای خوشامدگویی به شما در آن روز با قلب خود آواز می‌خوانند، بلکه صدای خود را درست مانند انسان‌ها، قبل از خواندن زیاد و بلند گرم می‌کنند. "جولیسکا وازکز کاردونا" دانشجوی دکترای این دانشگاه می‌گوید: "مطالعه ما این بود که ببینیم پرندگان آوازخوان چقدر آهنگ‌های خود را با استفاده از برخی معیارهای خواندنی که ما انسان‌ها از آنها استفاده می‌کنیم می‌خوانند، و سپس چگونه عملکرد خواندن آنها در طول صبح تغییر می‌کند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آدلایدز پرنده آوازخوان کوچکی است که در جنگلی خشک در جنوب غربی پورتوریکو یافت می‌شود. این گروه تحقیقاتی ضبط صدای آواز خواندن این پرندگان را قبل از طلوع خورشید، در حین سپیده دم و پس از آن ادامه داد و می‌گوید که این پرندگان حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بصورت تکی و جمعی آواز می‌خوانند. این محققان می‌گویند ضبط آواز و صدای پرندگان پس از سپیده دم را تا یک ساعت بعد از آن هم ادامه داده‌اند تا بتوانند به نتیجه جامع‌تری دست یابند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
با استفاده از اطلاعاتی که جمع‌آوری شد، اکنون این گروه تحقیقاتی می‌گوید توانسته تغییرات خواندن این پرندگان را شناسایی کند و بگوید که این پرندگان پیش از زیاد و بلند خواندن، صدایشان را گرم می‌کنند. آنها برای گرم کردن صدایشان اقداماتی شامل زمان مکث پس از خواندن، تغییر فرکانس صوتی در هنگام خواندن و نیز تغییر فرکانس صوتی در حین جیک‌جیک را تشخیص دادند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"دیوید لوگ" از دپارتمان روانشناسی توضیح می‌دهد که معیارهای عمل خواندن بیشتر در مورد سرعت آواز خواندن بررسی می‌شود. او توضیح می‌دهد که ما می‌توانیم نت‌های خواندن این پرنده را پشت سر هم بشنویم و بنا به خواندن آن سه روش مختلف برای اندازه‌گیری سرعت آواز خواندن آنها داریم. وی می‌افزاید هر سه روش مختلف اندازه‌گیری می‌گوید که پرندگان از روش‌های مختلفی برای گرم کردن صداهایشان استفاده می‌کنند تا عملکرد آواز خود را به حداکثر برسانند.
"وازکوئز کاردونا" از گروه تحقیقات می‌گوید: "ما دریافتیم که آواز خواندن با سرعت بالا توسط این گروه پرندگان عملکرد آنها را هم در زمان سکوت میان خواندن و هم در مدولاسیون فرکانس بدون خواندن افزایش می‌دهد. اکنون، ما می‌خواهیم این موضوع را بیشتر بررسی کنیم و ببینیم که این نوع عملکرد آیا روی یک اجرای خواندن قوی نیز موثر است، و اگر هست چقدر".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

او می‌افزاید: "یکی از مواردی که به آن توجه خواهیم کرد این است که چگونه آن‌ها از عملکرد آوازی خود، در زمانی که با یک پرنده دیگر درگیر می‌شوند، بصورت تهاجمی استفاده می‌کنند. ما همچنین باید بفهمیم که آیا جنس ماده آهنگ‌های بلند را ترجیح می‌دهند و آیا برایشان چگونه خواندن اهمیت دارد، چرا و چقدر".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 17, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به