امسال ۳۲۲,۶۰۰ نفر یا ۰.۸ درصد از جمعیت کانادا به این بیماری مبتلا خواهند شد و در سال ۲۰۳۵ به ۱.۱ درصد می‌رسند
کارشناسان بهداشت کانادا نسبت به رشد سریع بیماری التهاب ناحیه شکمی (موسوم به IBD) هشدار می‌دهند زیرا هر روز کانادایی‌های بیشتری که مبتلا به این بیماری هستند شناسایی می‌شوند.
بر اساس گزارش جدید منتشر شده تعداد این افراد به سرعت در حال افزایش است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵ به ۴۷۰,۰۰۰ نفر افزایش یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هشدار آمار اداره بهداشت: تا سال ۲۰۳۵، بیماران مبتلا به شکم درد در کانادا به ۴۷۰ هزار نفر می‌رسند
موسسه خیریه ملی سلامت گزارش سال ۲۰۲۳ خود را در مورد بیماری التهاب شکمی در کانادا ارائه کرد و خواستار اقدامات لازم برای افزایش رفاه افراد تحت تاثیر این بیماری شد. بر اساس این گزارش، ۳۲۲,۶۰۰ نفر یا ۰.۸ درصد از جمعیت کانادا در سال جاری به این بیماری مبتلا خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود این درصد تا سال ۲۰۳۵ به ۱.۱ درصد برسد. این گزارش می‌گوید در سال ۲۰۲۳، در هر ۴۸ دقیقه یک مورد جدید از این بیماری تشخیص داده می‌شود که در مجموع به ۱۱,۰۰۰ نفر می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵ این تعداد به ۱۴,۰۰۰ نفر افزایش یابد و هر ۳۸ دقیقه یک مورد جدید شناسایی گردد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این گزارش می‌افزاید که بروز این بیماری در میان کودکان زیر شش سال با سرعتی خاص در حال افزایش است. با این حال، گروهی که سریع‌ترین رشد مبتلا شدن به این بیماری را دارند کانادایی‌های مسن هستند. این گزارش می‌گوید که افرادی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین، ساکنان جوامع روستایی، دورافتاده و شمالی و همچنین افراد بومی با موانع بیشتری برای مراقبت مواجه می‌شوند. این گزارش می‌نویسد: "ما می‌بینیم که این بیماری تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان نیز می‌گذارد، اختلالات روانپزشکی ۱.۵ تا دو برابر در افراد مبتلا به این بیماری بیشتر از دیگر بیماری‌هاست".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"دکتر اریک بنچیمول" استاد اپیدمیولوژی بالینی و اطفال در دانشگاه تورنتو و یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید: "خطر تشخیص روانپزشکی در جوانان مبتلا به این بیماری تقریبا دو برابر دیگران است و به همین دلیل بر اهمیت در دسترس قرار دادن خدمات بهداشت روانی، به ویژه برای این گروه سنی یعنی کودکان، نوجوانان و جوانان باید تاکید شود". این گزارش از مردم می‌خواهد به واسطه گسترش سریع این بیماری آن را جدی بگیرند و با وجود درد در ناحیه شکمی با پزشک خود مشورت کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
بیماری التهاب ناحیه شکمی چیست؟
این بیماری گروهی از شرایط را توصیف می‌کند که دو شکل اصلی آن بیماری "کرون" یا التهاب دستگاه گوارش (Crohn) و "کولیت اولسراتیو" یا زخم و ورم مخاط روده بزرگ (ulcerative colitis) هستند که معمولا انتهای روده باریک و قسمت ابتدایی روده بزرگ را درگیر می‌کنند. این بیماری‌های خودایمنی باعث التهاب، زخم و خونریزی در روده می‌شوند که می‌تواند به بقیه بدن گسترش یابد. بر اساس این گزارش، این بیماری یک بیماری کاملا متفاوت از سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) است که منجر به التهاب یا زخم قابل مشاهده در روده نمی‌شود.
علائم و نشانه‌های آن اغلب شامل اسهال (که در صورت التهاب شدید روده ممکن است به اسهال خونین تبدیل گردد)، کاهش وزن، درد شکم؛ و در خارج از دستگاه گوارش شامل کم خونی، خارش پوست، ورم مفاصل، التهاب چشم و احساس خستگی‌ست. انسداد روده نیز معمولاً رخ می‌دهد و کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار گیرند. ارتباط تنگاتنگی بین بیماری کرون و سیستم عصبی وجود دارد، در واقع هنوز علت دقیق واکنش سیستم ایمنی بدن به اندام‌های داخلی درگیر در بیماری کرون مشخص نشده ولی این امر بدیهی است که در هنگام فشارهای عصبی این واکنش‌ها شدت می‌یابد. برخی از محققان نیز نشان داده‌اند که باکتری اشریشیا کلی یا به‌طور اختصار E.coli که به‌طور شایع در روده جانوران خونگرم وجود دارد با بیماری کرون در ارتباط است. بیشتر سویه‌های این باکتری بی‌آزار هستند اما برخی از سروتیپ‌ها آن موجب مسمویت غذایی و اسهال می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

طبق گفته پزشکان، این گزارش بر نیاز به استفاده موثر از منابع مالی و مراقبت‌های بهداشتی تا حد امکان تاکید می‌کند. "لوری رادکه" مدیر عامل "کرون و کولیت کانادا" در یک بیانیه خبری گفت: "به همین دلیل، از سال ۲۰۱۶، پروژه «پیس»، شبکه مراکز بیمارستانی پیشرو کانادا را گرد هم آورده تا بهترین شیوه‌ها را برای کمک به بیماران جستجو کرده و به اجرا بگذارند. این گزارش می‌افزاید: "ما امیدواریم که در دو سال آینده، شاهد اجرای نوآوری‌های آزمایشی در سراسر کانادا باشیم که منجر به مراقبت‌های بهداشتی بهتری می‌شود".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, June 4, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به